JVC vs. Sony

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
avdwerf

JVC vs. Sony

Bericht door avdwerf »

Pff ik zit echt met een probleem, ik weet niet wat ik moet kiezen

JVC KD-DV6101 of de SONY MEX-R1

De JVC:
Afbeelding

De Sony:
Afbeelding

Zien er dus alletwee wel leuk uit, maar ze hebben allebei wa na en voordelen, en ik weet nu echt niet meer wat ik moet kiezen

JVC:
+ 5V front,rear & sub uitgangen
- Kan nie spoelen in mp3 dvd's :S

SONY:
+ Kan wel gewoon spoelen in mp3 dvd's
- Traag met laden van mp3 dvd's
- Slechts een versterkeruitgang

Nou moet ik dus gaan kiezen, maar ik weet dus echt niet wat ik moet doen? Iemand die me kan helpen?
wangson

Bericht door wangson »

Voor mij Pioneer of Alpine :mrgreen:
In geen geval Sony...
Dvd mp3...Als de bestandjes op het laatste (aan de rand van de schijf zitten), zal het wel traag werken denk ik, dvd is ook gevoeliger dan een cd...
Misschien een "simpelere" cd-mp3 radio kopen waar al je dromen in uitkomen?
De laadtijd dat lang duurt zoals je had geschreven, wanneer het lang duurt is het soms hinderlijk na een tijdje :mrgreen: , (skippen in een track doe ik nooit)
Dus moest ik voor de keuze staan = JVC (de topmodellen zijn zeker niet slecht).
avdwerf

Bericht door avdwerf »

Heb nu een cd-mp3 die ook zeker goed bevalt, maar wil toch dvd om er dadelijk ook een mooi tft schermpje enzo bij te doen...
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

wangson schreef:...In geen geval Sony...
Hahaha ... in mijn geval zou 't zowiezo geen JVC worden (en al helemaal geen philips!) ... maar Pioneer, Kenwood of Sony :lol:
'k heb 2x een JVC gehad .... noooooiiiiiiiiit meer, wat een *** dingen zeg.
You can go fast ... but I can go anywhere.
216 driver

Bericht door 216 driver »

Waarom keuze uit alleen deze 2 ?

IK zou zelf geen van beide merken kiezen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

nah ik heb alles van Sony in de 214 en t bevalt me prima 8)
maar een ieder heeft zijn eigen merk over t algemeen... en jah de een vind n bepaald merk beter klinken dan t andere merk..
avdwerf

Bericht door avdwerf »

216 driver schreef:Waarom keuze uit alleen deze 2 ?

IK zou zelf geen van beide merken kiezen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
heb ook een bepaald budget waar ik rekening mee moet houden :D, deze twee waren, vind ik, de enige mooie die er zijn
challenge
MG-R Freak
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
Woonplaats: Katwijk (zh)
Contacteer:

Bericht door challenge »

ik heb de pioneer DEH 77MP

Afbeelding

heb hem nu al een tijdje, maar het blijft een mooi ding.
en er zitten mega veel opties op.
Ashoe

Bericht door Ashoe »

ik heb een high end jvc HU, niks te klagen hoor, ziet er leuk uit en meer dan genoeg opties.

die pioneer hierboven is ook idd erg aardig, maar ik denk dat al die high end modellen van welk merk dan ook kwalitief wel ok zijn, alhoewel ik eigenlijk niet zo'n fan ben van sony, maar ik ken ook zat mensen die het geluid wat sony produceert wel kunnen waarderen; het is idd een kwestie van smaak.

zo lang als dat je in de high end klasse zit, zal je vast geen spijt krijgen :D zat leuke merken die tegenwoordig echt niet meer onder doen voor elkaar, denk aan pioneer, jvc, kenwood, alpine, sony zelfs, ook al ben ik er geen fan van. blaupunkt is ook wel een ondergewaardeerd merk, hun high end modellen geven zeer zuiver geluid, maar die dingen hebben altijd maar designs die stammen uit het stenen tijdperk... die dingen lijken ook echt gewoon op bakstenen -_-* maar ach, er zijn er die ervan houden, dus het is alleen maar goed 8)
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Bericht door schoenie »

Ik heb zelf de gewone radio van JVC met mp3/wma ondersteuning en ook front aansluiting en hij bevalt prima. Laden van de mp3-cd's gaat best vlot en het geluid is prima. Wat bij mij de doorslag gaf was dat ik op de jvc ook makkelijk een extern apparaat kan aansluiten. (handig als je ooit nog eens een carputer er in gaat leggen ;) )
avdwerf

Bericht door avdwerf »

Thnx voor de reply's maar het is dus de JVC geworden, bevalt echt supergoed en hij slikt echt alles, superrelaxed
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

wangson schreef:Voor mij Pioneer of Alpine :mrgreen:
In geen geval Sony...
Voor mij in geen geval pioneer - das de grootste zeik die op de markt is. Met Sony heb ik nog nooit problemen gehad (al 3 Hu gehad incl DVD speler en cd speler). Alpine is wel nog stukken beter.

Grtz, Pagan
Afbeelding
rover 216

Bericht door rover 216 »

Ik heb ne sony HU in de auto en nog geen enkel probeem mee gehad dus...

Moest ik nu opnieuw kieze zou ik gaan voor ofwel terug een Sony ofwel Alpine.
Blackadder

Bericht door Blackadder »

Ik zou zeggen kies voor de Sony, heb er zelf ook al eventjes een XPLOD in hangen, type GTX-4 nogwat geloof ik...(boeiend :) ) maar/en dat ding speelt prima! Moet wel nog een keer de boxen in de hoedenplank (pioneer) vervangen met Sony's, met minimaal 500 wat ofzo....dat zou wel weer bijpassend zijn, en leuker :mrgreen: maar goed...

Ik zou voor de Sony kiezen 8)
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

ik heb ook alles van sony en was afgelopen zondag op de zwarte markt in Beverwijk en daar heb ik dus een composetje van jbl gekocht en daar werd geinformeerd dat Sony hele goeie radio's maakt mar de boxen van iets mindere kwaliteit ( niet dat t slecht is hoor )
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Ach, de ene verkoper zegt dit, een andere weer dat..

Vaak kun je het goedkoopste model niet eens vergelijken met het duurste qua componenten, dus merk a met merk b vergelijken is vaak helemaal appels met peren vergelijken.

Er zullen best wel sony's zijn die beter zijn dan de goedkopere alpine's.

Maar over het algemeen betaal je gewoon voor kwaliteit.
Dus hoe duurder, hoe beter de componenten.
(gaat maar tot een zekere hoogte op, maar de onderelen zullen toch echt betaald moeten worden)
Plaats reactie