Wie heeft tips I.C.E. inbouwen Rover 620 SI!

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
Douwe

Wie heeft tips I.C.E. inbouwen Rover 620 SI!

Bericht door Douwe »

Luitjes,

Ik heb komende zondag+maandag+dinsdag uit getrokken om mijn audio in te gaan bouwen in mijn nieuwe Rover 620 SI.

De audio:
*Clarion 948RMP
*Composet Lanser Heritage 100Watt RMS (Voor)
*Versterker Caliber
*Composet Ground Zero 120 Watt RMS (Achter)
*Versterker Caliber
*Subwoofer Audio System 450 Watt RMS
*Versterker Audio System 450 Watt RMS
*Gel accu (+1 nog aan te schaffen)

(Ik heb ook nog een Magnat Bull versterker liggen dus kan zijn dat ik 1 caliber hierdoor vervang maar leek me beter gewoon dezelfde versterkers te gebruiken!?

Ik moet even kijken hoeveel versterkers ik rechstreeks op mijn radio kan aansluiten maar eventueel heb ik splitters voor de versterker RCA kabel.

De kabels die ik moet trekken:

Van motorruimte naar achterbak:
- Extra dikke en hoge kwaliteit +kabel om twee gel accu's aan te sluiten.

Van radio naar achterbak:
- 1 tot 3 RCA kabels (Afhankelijk van hoeveel versterkers ik rechtstreeks op mijn radio kan aansluiten)

Van achterbak naar voordeuren:
- Geïsoleerde speakerkabels

Van achterbak naar achterdeuren:
- Geïsoleerde speakerkabels

Mijn vragen:
- Iemand tips hoe ik de verschillende kabels het beste kan laten lopen? En wat ik wel en wat niet moet loshalen?
- Tips voor de inbouw van de boxen etc.?
- Kun je in de achterdeuren een compo set bouwen. (Ik meen dat beide compo sets 13cm zijn)
- Zo nee is het een idee om de standaard ovale te vervangen door een composet?

Verder nog tips of relevante opmerkingen ik hoor het graag!

Mocht iemand toevallig een complete inbouw hebben liggen of constructie tekeningen van inbouw voor in de kofferbak van een rover hebben liggen hoor ik het graag.

Het doel is wel om het zo in te bouwen dat ik gewoon bij het achterwiel kan en ruimte zat heb voor boodschappen etc.
Laatst gewijzigd door Douwe op wo mar 22, 2006 9:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
avdwerf

Bericht door avdwerf »

hey douwe,
bij mij is het iets minder uitgebreid, maar misschien heb je er wat aan... Kabels naar achteren en voren leggen is echt een eitje, de deurstrips kun je er zo afhalen en je kunt je kabels netjes onder de bekleding kwijt.

Aan de bestuurderskant heb ik de stroomkabels voor men versterker liggen en aan de rechterkant heb ik drie signaalkabels lopen en de remotekabel (of hoe je dat ding noemt, iig de kabel die de versterker aan en uit zet zodra de radio uit en aan gaat).

Achterin heb ik 1 versterker (5-kanaals) en een sub achterin staan. Heb een MDF-plaat op maat laten zagen, zodat ik hem precies achterin kan schuiven en dat ik nog precies bij men reserveband kan. Speakerkabels lopen gewoon aan de kant waar de speakers ook zitten, dus links 1, rechts 1 en achterin heb ik ovale speakers zitten die ook op de versterker aangesloten zitten.

Naar mijn weten zitten er geen gaten voor boxen in de achterdeuren, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb alleen boxen zitten op de standaard plekken, dus in de voordeuren en in de hoedenplank...
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Beetje laat,
Mocht je hulp nodig hebben moet je me maar een pb of mail sturen.
Woon zelf in Deventer (vijfhoek).
Op dit moment ook bezig met de ICE.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Douwe

Bericht door Douwe »

peter3 schreef:Beetje laat,
Mocht je hulp nodig hebben moet je me maar een pb of mail sturen.
Woon zelf in Deventer (vijfhoek).
Op dit moment ook bezig met de ICE.
Thx you got mail :lol:
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Ik wacht op je mail. ;)
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Douwe

Bericht door Douwe »

peter3 schreef:Ik wacht op je mail. ;)
Ik hoop niet nog steeds je moet hem inmiddels al lang hebben :lol:
Plaats reactie