Ik heb nu ca 2,5 jaar een rover 111L uit 1993. Heb pas weer eens me vering laten vullen bij een dealer (wat zijn die slecht te vinden tegenwoordig) en hoopte dat dit ook een remedie zou zijn voor het piepen van de voorvering. Dit hielp een paar dagen, maar nu begint de vering weer te piepen over lichte hobbeltjes e.d. en dat vind ik erg storend.
Nu is een nieuwe set dempers niet echt een optie meer aangezien de auto over 7 maanden zijn apk verloopt en door de aanwezige roest op de achterwielkast gewoon funest aan het worden is. Dus dat zou weinig meer opleveren.
Is het gewoon mogelijk dat ik de vering even smeer met wat Wd-40 bv en zou dit het piepen stoppen? Ben niet een grte kenner op het gebied van wagens, maar wil best een poging wagen om hier iets aan te gaan doen. En als het kan waar kan ik het beste en wat spul erop doen?
Piepende voorvering
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Je hebt geen dempers, alleen veerbollen(veren en dempers in 1), en idd het vervangen daarvan lijkt me niet handig.
Ik denk dat het piepen afkomstig is van 1 van de draadarmen, probeer daar eens de boel te smeren.
fout kan het in iedergeval niet gaan, extra smering is altijd goed.(behalve de remschijven
)
Ik denk dat het piepen afkomstig is van 1 van de draadarmen, probeer daar eens de boel te smeren.
fout kan het in iedergeval niet gaan, extra smering is altijd goed.(behalve de remschijven

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
zeer waarschijlijk staan de " knuckle joints" droog, dat is waar de stang die uit de veerbol komt in de bovenste draagarm gaat. als je daar het rubber hoesje oplicht kun je er wat olie in laten lopen, daarna uiteraard het hoesje weer terug en je bent er voor een tijdje vanaf. er volledig vanaf zijn kan ook maar dan moet je ze vervangen..
Succes
Succes