Pagina 1 van 1

ventilatormotor rover75 2.0v6

Geplaatst: do mar 02, 2006 11:17 pm
door dami
vanmorgen tijdens file rijden motor oververhit door anwb naar ex rover dealer in zwolle gebracht .
bleek de fan helemaal los te zitten afgeknapt van de ventilatormotor.
heeft iemand een idee hoeveel dit geintje kan gaan kosten en of dit vaker voorkomt.
de rover75 heeft eind oktober een grote beurt gehad plus distributieriemvervangen.

Geplaatst: vr mar 03, 2006 1:20 am
door Dutch
Is ie echt te warm geworden??? Ik bedoel dus goed in of heel vlakbij het rode gebied?

Geplaatst: vr mar 03, 2006 1:02 pm
door Bart-K
dit probleem komt erg vaak voor :?

mocht vervangen de enige mogelijkheid zijn, zou ik van Noort ff bellen of die er nog heeft liggen.

Geplaatst: do jun 04, 2009 12:40 pm
door bam
Ok Ik ben ook aan de beurt :twisted:

Vandaag besteld; http://www.technikline.com/pd-950330838 ... egoryId=28

Geplaatst: do jun 04, 2009 1:18 pm
door rogro
vervangen van mijn ventielatormotor kostte 970,00 euro !!!!

Geplaatst: do jun 04, 2009 2:55 pm
door bam
rogro schreef:vervangen van mijn ventielatormotor kostte 970,00 euro !!!!
Klopt nieuwe motor kost 200 pnd ex verzend kosten.
Ik hoop het nog even uit te stellen met nieuwe borstels.
Een nieuwe motor doet 100-150 dkm de verwachting van nieuwe borstels is hooguit 50 dkm.

Alleen de hele voorkant van de auto moet eraf, bumper, bumperbalk, slotplaat en koplampen en dan nog is het prutsen.

Geplaatst: do jun 04, 2009 9:34 pm
door Pim
Hi,

zoals Victor al schreef:

http://www.r75.info/downloads/kuehlerluefter.pdf

Overigens heeft Bartzick / Kalle Schroeder uit nood een eigen variant ontwikkeld, omdat de ventilatormotor een tijdje niet leverbaar was.
Dit is met een Boschmotor ipv een Siemens.
Wat geruislozer maar vooral; hij gaat veel langer mee en kost minder. Overigens is zelf wisselen best te doen; ik heb het inmiddels twee keer gedaan; dwz 1x nieuwe koolborstels gemonteerd in de oude motor en 1x een nieuwe motor gemonteerd. Ik heb overigens een nieuwe motor voor een V6 genomen en deze aan mijn oude elektronicabox gehangen; voor de diesel is nl nog slechts een tweestandenmotor leverbaar ipv 3 standen.

http://www.mgrover-bartzick.de/
Chef monteur: Kalle Schröder.

Groet, Pim

Geplaatst: do jun 04, 2009 9:58 pm
door bam
Pim schreef:Hi,

zoals Victor al schreef:

http://www.r75.info/downloads/kuehlerluefter.pdf

Overigens heeft Bartzick / Kalle Schroeder uit nood een eigen variant ontwikkeld, omdat de ventilatormotor een tijdje niet leverbaar was.
Dit is met een Boschmotor ipv een Siemens.
Wat geruislozer maar vooral; hij gaat veel langer mee en kost minder. Overigens is zelf wisselen best te doen; ik heb het inmiddels twee keer gedaan; dwz 1x nieuwe koolborstels gemonteerd in de oude motor en 1x een nieuwe motor gemonteerd. Ik heb overigens een nieuwe motor voor een V6 genomen en deze aan mijn oude elektronicabox gehangen; voor de diesel is nl nog slechts een tweestandenmotor leverbaar ipv 3 standen.

http://www.mgrover-bartzick.de/
Chef monteur: Kalle Schröder.

Groet, Pim
Pim,

Wat kost die boschmotor? En is hij plug en play tov. de oude motor? Want ik heb ook al een aanbieding voor een kenlowe motor uit de UK.
En wat betreft 2 of 3 standen dat maakt op zich niet veel uit gewoon laag en middel aan elkaar knopen en dan werkt hij ook prima als 2 standen motor.
Maar nu ik je naam zie, ik ben jou al op dat duitse forum tegengekomen jij komt uit Heilo , toch?

Geplaatst: do jun 04, 2009 11:38 pm
door Pim
Hi,

Ik ken wel iemand in NL die een dergelijke Boschmoter in Witten heeft laten installeren. Zelf heb ik daarmee geen ervaringen.
Kalle Schroeder heeft inmiddels al meer dan 60 75's voorzien van deze Boschmotor.
Gewoon bellen voor de details.

Andere optie:

http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trks ... Categories

Groet, Pim