Pagina 1 van 1

Schokken bij gaslos en slecht oppakken na gaslos

Geplaatst: di feb 21, 2006 5:43 pm
door schoenie
Ik heb een rover 416 met een lpg installatie.
Nou is het probleem dat wanneer ik voor het afremmen op de motor het gas los laat, de motor even lichtjes gaat haperen. Wanneer ik dan weer gas geef bokt hij ook eventjes. Wanneer ik het gas niet helemaal los laat en hij wel afremt op de motor komt het verschijnsel niet voor en pakt hij ook mooi op met gas geven.

Het komt voor bij zowel benzine als op gas, alleen is het bij gas erger en daarom wil ik er wat aan doen, want vooral bij versnellen na een bocht in zijn 2e versnellig is het erg vervelend als de motor gaat haperen.

Ik heb al gekeken naar de koolbaan van de gasklep maar die ziet er nog goed uit.(heb er niet met een scope naar gekeken) en het vacuumslangetje van het inlaatspruitstuk heeft ook geen knik.


Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt
Schoenie

Geplaatst: vr mei 05, 2006 10:39 am
door schoenie
Ik ben zelf nog steeds bezig met het probleem en ik dacht het probleem te hebben gevonden. Een koppelslangtje die op het inlaatspruitstuk zit was gescheurd. Deze is nu vervangen en het is wel minder geworden, maar het is nog altijd.
Nou hoor ik als de motor warm is nog steeds een zacht gesis, maar het is niet constant. Ik vermoed dat ie nog steeds ergens valse lucht aanzuigt, maar ik zou niet weten waar. Heeft iemand een tip waarmee ik een mogelijk lek(je) zou kunnen opsporen?

Geplaatst: vr mei 05, 2006 5:01 pm
door 216 driver
Je zou zeggen dat ie dan ook hoog stationair moet lopen of denk ik verkeerd ?

Geplaatst: vr mei 05, 2006 5:18 pm
door schoenie
Klopt volgens mij ook. Wat wat me opvalt is dat ie niet echt mooi zakt naar zijn stationair. Uiteindelijk loopt ie wel ongeveer 850 rpm. maar dat regelt de computer door de omloopklep wat verder dicht te zetten en gewoon lambda 1 blijven draaien.

juist doordat hij niet mooi naar stationair zakt vermoed ik ook dat er een klein lek is.

Geplaatst: di mei 09, 2006 1:56 pm
door ElRenegado
hmmm dat heb ik ook, ik heb een koltec lpg installatie, en als je ineens het gas loslaat dan zakt die rap naar de 1400 om vervolgens langzaam naar de 8 a 900 te zakken.
Tevens hoor ik een soort zuig/blaas geluid heel kort als ik gas geef.
Maar nog geen kapotte slang oid kunnen ontdekken.

Geplaatst: di mei 09, 2006 4:37 pm
door schoenie
ElRenegado schreef:hmmm dat heb ik ook, ik heb een koltec lpg installatie, en als je ineens het gas loslaat dan zakt die rap naar de 1400 om vervolgens langzaam naar de 8 a 900 te zakken.
Tevens hoor ik een soort zuig/blaas geluid heel kort als ik gas geef.
Maar nog geen kapotte slang oid kunnen ontdekken.
Dan doet ie het bij jou heel netjes ;) , want bij 1500 rpm gaat hij weer een beetje gas toevoeren om de motor niet te laten afslaan.
Bij die van mij zakt ie ook terug naar 1500 rpm vliegt ie terug naar 1700, blijft ie effe hangen en zakt dan pas terug naar ongeveer 850 rpm

Geplaatst: vr mei 12, 2006 2:29 pm
door ElRenegado
Ik was gisteren ff bij de dealer (of wat ervan over is) die hebben er even na gekeken en t was een kwestie van reinigen vertelde de monteur mij.
Maargoed, ik ben op zoek naar een 45 of MG, dus dat reinigen is voor de volgende eigenaar.

Geplaatst: vr mei 12, 2006 8:57 pm
door schoenie
ElRenegado schreef: Maargoed, ik ben op zoek naar een 45 of MG, dus dat reinigen is voor de volgende eigenaar.
nu al, ik dacht dat je deze pas hebt :shock:

Geplaatst: di mei 23, 2006 10:44 am
door schoenie
Nou heb ik gisteren eens gekeken naar het lambda signaal en als ik volgas geeft dan blijft hij gewoon pendelen. Kortom hij gaat niet in vollast mode. Mijn eerste vermoeden is dat het signaal van de gasklep dan niet goed is. De sensor op het gasklephuis is nog in orde, dus denk ik dat hij niet goed is ingeleerd voor het motormanagement.

Weet iemand wat hoe je het gasklephuis opnieuw moet inleren? Ik heb de originele inmiddels vervangen voor een 52mm alu.
I dacht dat het op contact zetten is en dan 5x helemaal het gas indrukken en dan weer los, maar zeker ben ik niet.

Geplaatst: di mei 23, 2006 11:35 am
door Striker
schoenie schreef:Weet iemand wat hoe je het gasklephuis opnieuw moet inleren? Ik heb de originele inmiddels vervangen voor een 52mm alu.
Dit moet bij de dealer gebeuren, dmv een T4-computer.