Andere soort tweeters

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
Sn00ky-g

Andere soort tweeters

Bericht door Sn00ky-g »

ik heb nog tweeters liggen, maar nu heb ik een jbl set speakers op het oog, maar dan zonder tweeters, kan ik die tweeters die ik al in mijn bezit heb plaatsen?
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

ja dat kan zonder problemen
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Sn00ky-g

Bericht door Sn00ky-g »

dus ook niet, dat et minder is dan als ik een echte composet zou halen
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

een composet is wel beter omdat het dan op elkaar is afgestemd. mits van een vergelijkbaar merk/ kwaliteit.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ligt eraan waar het filter het signaal scheid(in Hz). En vervolgens moeten de tweeter en de normale driver ranges hebben die bij dat filter passen.

oftwel als het filter bij 500 hz scheid, dan moet de driver minimaal tot 500 mee kunnen en de tweeter minimaal vanaf 500 beginnen.

Maar over het algemeen lukt dat wel, want de ranges overlappen elkaar zo sterk/veel, dat waar het filter ook opereerd het wel goed is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Sn00ky-g

Bericht door Sn00ky-g »

dankjewel voor de replies :D

maar zit nu weer met een ander probleem! die standaard boxen van een rover 214si mk3 die zijn toch 16,5 cm??

Nouw heb ik die gekocht van kicker, maar ze passen er niet in??? die punten die er standaard inzitten komen nie overheen met die van die kicker grotere maat kopen? of doe ik iets fout?
Sn00ky-g

Bericht door Sn00ky-g »

Mag een slotje op,
ik moest wel een mdf ring maken, heb een overtrek van de originele speakers nagemaakt, en ik moet eerlijk zeggen het geluid is waanzinnig beter dan met ori boxen :D

Heb trouwens een 2weg 16,5 cm van kicker ingebouwd plus losse tweeters :D
Plaats reactie