Pagina 1 van 1

Motor heeft een eigen wil

Geplaatst: ma feb 13, 2006 3:11 pm
door goldnugget
Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een Rover 400 kensington edition van 1998
2 liter turbo diesel. met inmiddels 250000 op de teller.

Een voortreffelijke auto!

Nu heb ik een probleem.

Als ik mijn auto start gaat er een lampje branden op het dashboard het betreft een oranje lampje met een picogrammetje erop van een motorblok.

Mijn auto is slecht berijdbaar, hij schokt en stoot. Hij geeft zelf gas en laat het gas ook los. Het is bijna onmogelijk om er fatsoenlijk mee te rijden.

Nu heb ik dit in het verleden ook eens gehad en toen bij de dealer blijkt de gas potentio meter o.i.d. vervangen te zijn. Maar nu een goed jaar later heb ik hetzelfde probleem.

Zou het nu weer de gas potentio meter zijn? of zou het een storing zijn in de software zijn van het motor management?

Heeft iemand hier ervaring mee? weet iemand of of wat?

Geplaatst: ma feb 13, 2006 4:29 pm
door Pipmastah216GTi
Rij je op frituurvet of zo? :mrgreen:

Nee geintje: het zou aan je luchtmassameter kunnen liggen. Ik heb een tijdje in een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) vivaro gereden die dat ook had. Die schokte ook als de pest. Ik zou in ieder geval even de ECU uit laten lezen als ik jou was, dan weet je iig waar het aan ligt.

Geplaatst: di feb 14, 2006 3:49 am
door goldnugget
vandaag naar de garage geweest..

wat blijkt...

lekke koppaking en defecte start motor (hij startte de laatste tijd wel ietsje trager)

maar zou dit ook het probleem kunnen veroorzaken?

Geplaatst: di feb 14, 2006 1:43 pm
door Bart-K
word idd een dure grap...

(zou de kop ook laten vlakken en afpersen dan is kans op herhaling minder groot)

Geplaatst: di feb 14, 2006 5:52 pm
door schoenie
Een kapotte pakking is geen reden voor het motormanagement om een foutcode aan te geven. (dat is niet te registreren)
Hebben zo ook verteld wat het MMS aangeeft?

Geplaatst: wo feb 15, 2006 9:03 am
door goldnugget
ze hebben niet aangegeven wat het probleem met het motor management was...

Ben gisteren mijn auto weer wezen halen bij de garage en hij rijdt als een zonnetje!!!

gelukkig... en nu maar hopen dat het over is.

Geplaatst: do mar 30, 2006 9:58 pm
door Albin
Het is je GASKLEP hij is nu verschijnelijk van hard kunststof, ik raad je aan om een aluminium gasklep te nemen dan is het hele probleem opgelost. door de hitte van de motor vervormt ie een beetje en sluit ie niet goed af, dan krijgt de motor een eigen wil, en met een aluminium gasklep heb je der geen last van.
suc6

Geplaatst: do mar 30, 2006 10:08 pm
door 216 driver
hadden ze nou je koppakking vernieuwd of wat hadden ze gedaan ?

Geplaatst: do mar 30, 2006 10:57 pm
door Edgecrusher
Het is je GASKLEP.....
Het is een DIESEL!!!

Geplaatst: do mar 30, 2006 10:59 pm
door 118GTR
Edgecrusher schreef: Het is een DIESEL!!!
Nice catch :)

Geplaatst: vr mar 31, 2006 7:03 pm
door Albin
216 driver schreef:hadden ze nou je koppakking vernieuwd of wat hadden ze gedaan ?
Nee de auto staat nog stil :( heb een kennis van me gevraagd of die het voor me wil doen, (stuk goedkoper) hij begint er volgende week aan, alleen ik moet nog ff een bedrijf vinden die voor me de kop willen vlakken. ik houd jullie op de hoogte.

Geplaatst: vr mar 31, 2006 7:04 pm
door Albin
Edgecrusher schreef: Het is een DIESEL!!!
wist nie dat het een disel is :oops: