Goedendag,
ik zou graag de o zo belangrijke informatie van oliedruk en temperatuur in de 25VI inbouwen, zodat ik veiliger aanspraak kan maken op die fenomenale stoplichtsprintjes. heb veel stadsritten dus wil graag zeker weten dat de olie op temperatuur is.
heeft iemand hier ervaring mee, ik ken wel die temperatuursensors op je oliepeilstok maar is er ook een mogelijkheid voor een oliedruksensor?
bij voorbaat dank
groeten marcel25VI
olie druk en temperatuur inbouwen
Hey marcel!
Ik heb zelf in me A-stijl 3 meters zitten 1 voor de spanning 1 voor de olie druk en 1 voor de olie temperatuur zie pic!
Ze hadden alleen geen A-stijl op maat dus had een universele en die toen op maat gemaakt!

Het is wel een behoorlijk werk om het te maken maar dan heb je wel wat!
De aansluiting : Voor de spanning kan je gewoon via je zekering kastje maken
Voor de Olie temp moet je een kabeltje trekken naar je karter aan de onderkant daar zit een bout in en dat vervang je door een sensor!
Voor de Olie druk moet je in de buurt van je karter zijn aan de rechtkant vlak bij je rechter wiel (oude methode)
Je kan bij autostyle een 3 in 1 adapter kopen die tussen je olie filter en je motor in zit. Die moet ik zelf nog monteren dat is een stuk makkelijker je kan er dan olie temp er druk mee meten en nog iets extra's! zo zit die
http://img357.imageshack.us/my.php?image=adapter8hg.jpg
Dat was het wel zo ongeveer! succes er mee en als je vragen heb hoor ik het wel
Groetjes,
Danny
Ik heb zelf in me A-stijl 3 meters zitten 1 voor de spanning 1 voor de olie druk en 1 voor de olie temperatuur zie pic!
Ze hadden alleen geen A-stijl op maat dus had een universele en die toen op maat gemaakt!

Het is wel een behoorlijk werk om het te maken maar dan heb je wel wat!
De aansluiting : Voor de spanning kan je gewoon via je zekering kastje maken
Voor de Olie temp moet je een kabeltje trekken naar je karter aan de onderkant daar zit een bout in en dat vervang je door een sensor!
Voor de Olie druk moet je in de buurt van je karter zijn aan de rechtkant vlak bij je rechter wiel (oude methode)
Je kan bij autostyle een 3 in 1 adapter kopen die tussen je olie filter en je motor in zit. Die moet ik zelf nog monteren dat is een stuk makkelijker je kan er dan olie temp er druk mee meten en nog iets extra's! zo zit die
http://img357.imageshack.us/my.php?image=adapter8hg.jpg
Dat was het wel zo ongeveer! succes er mee en als je vragen heb hoor ik het wel
Groetjes,
Danny
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Waar DannyRover200 op doelt is de al aanwezige oliedruk sensor, die bij het oliefilter te vinden is(er lopen draden heen, en is daarom gemakkelijk te vinden)
Deze wordt al door het motormanagement systeem gebruikt, maar het signaal is gemakkelijk af te tappen zonder de ECU tot last te zijn. (de ECU gebruikt deze sensor o.a. om de motor direct te stoppen als de oliedruk weg valt).
Deze wordt al door het motormanagement systeem gebruikt, maar het signaal is gemakkelijk af te tappen zonder de ECU tot last te zijn. (de ECU gebruikt deze sensor o.a. om de motor direct te stoppen als de oliedruk weg valt).
Laatst gewijzigd door 118GTR op za feb 11, 2006 12:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!