Pagina 1 van 1
Nieuwe cylinderkoppakking voor Fjes
Geplaatst: vr feb 03, 2006 4:49 pm
door Fred Sandbergen
vanaf 31 januari 2006, heeft LandRover een geheel nieuwe

cylinderkoppakking in produktie genomen,voor de MGF,en MGTF
de artnrs.zijn:
New headgasket LVB500190 approx 44euro+VAT
New oil ladder LCN000140L approx 52euro+VAT
Daar zullen veel MGF/TF rijders blij mee zijn.
De pakkingen zijn echter alleen verkrijgbaar bij de LandRover dealers!!!!
De prijs valt mee, maar het werk????
Geplaatst: za feb 04, 2006 9:34 pm
door MG_XPower
Maar dus niet alleen voor F-jes en TF-jes. Natuurlijk geld dit ook voor alle andere MG's en Rovers met K-series blokjes

Geplaatst: di nov 07, 2006 8:49 pm
door dmen
Geldt dat dan ook voor de vvc blokken? Ik heb namelijk een lekke pakking en wil hem zelf gaan vervangen, met een beetje hulp van dit forum.
Zijn de nieuwe pakkingen ook van betere kwalteit? Ik heb namelijk geen zin dit 1x per jaar te moete doen

Ik heb mijn mgf namelijk nog maar net een paar weken en het is al foute boel

Geplaatst: di nov 07, 2006 9:12 pm
door Edgecrusher
Ik heb mijn mgf namelijk nog maar net een paar weken en het is al foute boel
Lijkt me dat deze ook op de vvc zouden moeten passen, maar....???
Een pakking kan best lang meegaan op een k-serie, maar door de compacte bouw van het blok is het blok erg gevoelig wanneer het nog niet op bedrijfstemperatuur is.
Dus eerst rustig echt goed warm rijden, daarna kun je rustig wat meer vragen van het blok, zonder dat je dit direct de pakkingen kost.
Verder blijft de koeling een aandachtspunt, vooral bij een F i.v.m. het gebrek aan rijwind koeling... gewoon regelmatig checken!!!
Geplaatst: di nov 07, 2006 10:15 pm
door 118GTR
En deze koppakking is zeker niet zalig makend. En heeft ook zijn zwakke kanten(heel gevoelig voor de hoogtes van de bussen)
Geplaatst: di nov 07, 2006 11:00 pm
door schoenie
Is dit de bekende modificatie of is dit een 2e update?
Geplaatst: di nov 07, 2006 11:40 pm
door 118GTR
Eigenlijk is het gewoon zo dat Ford nu de eigenaar is van Land-Rover en dat Ford liever koppakkingen betrekt bij haar eigen fabriek dan die in engeland inkoopt.
Ook is het zo dat Ford graag wilde laten zien dat ze met het probleem bezig waren. Maar feitelijk is het een totale andere manier van koppakkingen maken op dezelfde manier waarop hij in alle Fords hangt.
Geplaatst: wo nov 08, 2006 5:01 pm
door Frekkel
in mijn garage waren ze er in alle geval toch wel blij mee, het zou er in alle geval beter op trekken dan al die andere probeersels
Geplaatst: wo nov 08, 2006 9:54 pm
door kasper
118GTR schreef:Eigenlijk is het gewoon zo dat Ford nu de eigenaar is van Land-Rover en dat Ford liever koppakkingen betrekt bij haar eigen fabriek dan die in engeland inkoopt.
Ook is het zo dat Ford graag wilde laten zien dat ze met het probleem bezig waren. Maar feitelijk is het een totale andere manier van koppakkingen maken op dezelfde manier waarop hij in alle Fords hangt.
Zijn er op dit forum al mensen die erin geslaagd zijn deze koppakking met olierail! te monteren. Goed initatief of niet, MG-Rover was al een aardig eind op weg om een goede koppakking te maken, kijk maar eens naar het veel lagere aantal HGF's op 2003 en latere TF's.
Die rail is waarschijnlijk bij oudere MGF's niet te monteren! Dus niet per definitie een waterdichte oplossing!
Zover ik weet is er op MGF.be nog niemand die deze koppakking heeft. En dan praat je wel over het grootste collectief van MGF's
Geplaatst: di nov 14, 2006 12:21 am
door MG_XPower
Jarno en Peter hebben deze pakking.
Geplaatst: vr nov 17, 2006 9:08 pm
door MGF MPi
Wij hebben hem inderdaad.