Nieuwe cylinderkoppakking voor Fjes

Plaats reactie
Fred Sandbergen

Nieuwe cylinderkoppakking voor Fjes

Bericht door Fred Sandbergen »

vanaf 31 januari 2006, heeft LandRover een geheel nieuwe :D :D cylinderkoppakking in produktie genomen,voor de MGF,en MGTF
de artnrs.zijn:

New headgasket LVB500190 approx 44euro+VAT
New oil ladder LCN000140L approx 52euro+VAT

Daar zullen veel MGF/TF rijders blij mee zijn.
De pakkingen zijn echter alleen verkrijgbaar bij de LandRover dealers!!!!
De prijs valt mee, maar het werk????
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Maar dus niet alleen voor F-jes en TF-jes. Natuurlijk geld dit ook voor alle andere MG's en Rovers met K-series blokjes :mrgreen:
dmen

Bericht door dmen »

Geldt dat dan ook voor de vvc blokken? Ik heb namelijk een lekke pakking en wil hem zelf gaan vervangen, met een beetje hulp van dit forum.

Zijn de nieuwe pakkingen ook van betere kwalteit? Ik heb namelijk geen zin dit 1x per jaar te moete doen ;) Ik heb mijn mgf namelijk nog maar net een paar weken en het is al foute boel :?
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Ik heb mijn mgf namelijk nog maar net een paar weken en het is al foute boel
Lijkt me dat deze ook op de vvc zouden moeten passen, maar....???

Een pakking kan best lang meegaan op een k-serie, maar door de compacte bouw van het blok is het blok erg gevoelig wanneer het nog niet op bedrijfstemperatuur is.
Dus eerst rustig echt goed warm rijden, daarna kun je rustig wat meer vragen van het blok, zonder dat je dit direct de pakkingen kost.
Verder blijft de koeling een aandachtspunt, vooral bij een F i.v.m. het gebrek aan rijwind koeling... gewoon regelmatig checken!!!
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

En deze koppakking is zeker niet zalig makend. En heeft ook zijn zwakke kanten(heel gevoelig voor de hoogtes van de bussen)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Bericht door schoenie »

Is dit de bekende modificatie of is dit een 2e update?
MG TF wannahave
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Eigenlijk is het gewoon zo dat Ford nu de eigenaar is van Land-Rover en dat Ford liever koppakkingen betrekt bij haar eigen fabriek dan die in engeland inkoopt.

Ook is het zo dat Ford graag wilde laten zien dat ze met het probleem bezig waren. Maar feitelijk is het een totale andere manier van koppakkingen maken op dezelfde manier waarop hij in alle Fords hangt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

in mijn garage waren ze er in alle geval toch wel blij mee, het zou er in alle geval beter op trekken dan al die andere probeersels
MG ZR S1800
kasper

Bericht door kasper »

118GTR schreef:Eigenlijk is het gewoon zo dat Ford nu de eigenaar is van Land-Rover en dat Ford liever koppakkingen betrekt bij haar eigen fabriek dan die in engeland inkoopt.

Ook is het zo dat Ford graag wilde laten zien dat ze met het probleem bezig waren. Maar feitelijk is het een totale andere manier van koppakkingen maken op dezelfde manier waarop hij in alle Fords hangt.
Zijn er op dit forum al mensen die erin geslaagd zijn deze koppakking met olierail! te monteren. Goed initatief of niet, MG-Rover was al een aardig eind op weg om een goede koppakking te maken, kijk maar eens naar het veel lagere aantal HGF's op 2003 en latere TF's.

Die rail is waarschijnlijk bij oudere MGF's niet te monteren! Dus niet per definitie een waterdichte oplossing!

Zover ik weet is er op MGF.be nog niemand die deze koppakking heeft. En dan praat je wel over het grootste collectief van MGF's
MG_XPower

Bericht door MG_XPower »

Jarno en Peter hebben deze pakking.
Gebruikersavatar
MGF MPi
MG-R Spotter
Berichten: 869
Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
Contacteer:

Bericht door MGF MPi »

Wij hebben hem inderdaad.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue
Afbeelding
Plaats reactie