Nieuwe cylinderkoppakking voor Fjes
Nieuwe cylinderkoppakking voor Fjes
vanaf 31 januari 2006, heeft LandRover een geheel nieuwe cylinderkoppakking in produktie genomen,voor de MGF,en MGTF
de artnrs.zijn:
New headgasket LVB500190 approx 44euro+VAT
New oil ladder LCN000140L approx 52euro+VAT
Daar zullen veel MGF/TF rijders blij mee zijn.
De pakkingen zijn echter alleen verkrijgbaar bij de LandRover dealers!!!!
De prijs valt mee, maar het werk????
de artnrs.zijn:
New headgasket LVB500190 approx 44euro+VAT
New oil ladder LCN000140L approx 52euro+VAT
Daar zullen veel MGF/TF rijders blij mee zijn.
De pakkingen zijn echter alleen verkrijgbaar bij de LandRover dealers!!!!
De prijs valt mee, maar het werk????
Geldt dat dan ook voor de vvc blokken? Ik heb namelijk een lekke pakking en wil hem zelf gaan vervangen, met een beetje hulp van dit forum.
Zijn de nieuwe pakkingen ook van betere kwalteit? Ik heb namelijk geen zin dit 1x per jaar te moete doen Ik heb mijn mgf namelijk nog maar net een paar weken en het is al foute boel
Zijn de nieuwe pakkingen ook van betere kwalteit? Ik heb namelijk geen zin dit 1x per jaar te moete doen Ik heb mijn mgf namelijk nog maar net een paar weken en het is al foute boel
Lijkt me dat deze ook op de vvc zouden moeten passen, maar....???Ik heb mijn mgf namelijk nog maar net een paar weken en het is al foute boel
Een pakking kan best lang meegaan op een k-serie, maar door de compacte bouw van het blok is het blok erg gevoelig wanneer het nog niet op bedrijfstemperatuur is.
Dus eerst rustig echt goed warm rijden, daarna kun je rustig wat meer vragen van het blok, zonder dat je dit direct de pakkingen kost.
Verder blijft de koeling een aandachtspunt, vooral bij een F i.v.m. het gebrek aan rijwind koeling... gewoon regelmatig checken!!!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
En deze koppakking is zeker niet zalig makend. En heeft ook zijn zwakke kanten(heel gevoelig voor de hoogtes van de bussen)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Eigenlijk is het gewoon zo dat Ford nu de eigenaar is van Land-Rover en dat Ford liever koppakkingen betrekt bij haar eigen fabriek dan die in engeland inkoopt.
Ook is het zo dat Ford graag wilde laten zien dat ze met het probleem bezig waren. Maar feitelijk is het een totale andere manier van koppakkingen maken op dezelfde manier waarop hij in alle Fords hangt.
Ook is het zo dat Ford graag wilde laten zien dat ze met het probleem bezig waren. Maar feitelijk is het een totale andere manier van koppakkingen maken op dezelfde manier waarop hij in alle Fords hangt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Zijn er op dit forum al mensen die erin geslaagd zijn deze koppakking met olierail! te monteren. Goed initatief of niet, MG-Rover was al een aardig eind op weg om een goede koppakking te maken, kijk maar eens naar het veel lagere aantal HGF's op 2003 en latere TF's.118GTR schreef:Eigenlijk is het gewoon zo dat Ford nu de eigenaar is van Land-Rover en dat Ford liever koppakkingen betrekt bij haar eigen fabriek dan die in engeland inkoopt.
Ook is het zo dat Ford graag wilde laten zien dat ze met het probleem bezig waren. Maar feitelijk is het een totale andere manier van koppakkingen maken op dezelfde manier waarop hij in alle Fords hangt.
Die rail is waarschijnlijk bij oudere MGF's niet te monteren! Dus niet per definitie een waterdichte oplossing!
Zover ik weet is er op MGF.be nog niemand die deze koppakking heeft. En dan praat je wel over het grootste collectief van MGF's