Pagina 1 van 2
Geplaatst: vr jan 27, 2006 2:09 pm
door Striker
Goed om te horen dat je iets gevonden hebt voor de 75 en dat je er tot nu toe tevreden over bent.
Dit is toch de tuningbox van Rover_Ron?
Geplaatst: di jan 31, 2006 12:40 pm
door Foxtrot
Mooi uitgebreide review, daar hebben de mensen wat aan!
Hoeveel heeft de upgrade gekost als ik vragen mag?
Geplaatst: zo mar 05, 2006 9:41 pm
door bam
Victor,
Wat is het verschil tussen de mafam en de tu3b.
Ik zie op hun site staan dat de mafam torque levert.
Ik begrijp dat de tu3b dit ook doet maar doet deze meer??
Bam.
Geplaatst: zo mar 05, 2006 10:26 pm
door bam
Oké Victor,
Duidelijk, ik ga dus voor de MAFAM voor mijn 45 idt.
Als ik de recensies mag geloven ga ik dus klinkers trekken vanaf 1200 rpm.
En dat is dus wat ik wil, ik rijd nl. met deze 45 bijna nooit boven de 2500 rpm.
Ik heb hem gemaild ben benieuwd.
Bedankt voor de tip en jouw speurwerk.
Bam.
Geplaatst: zo mar 05, 2006 10:41 pm
door Roverforever
Interessante uitleg. Goed dat je het op het forum plaatste.
Geplaatst: zo mar 05, 2006 11:18 pm
door challenge
bam schreef:Oké Victor,
Duidelijk, ik ga dus voor de MAFAM voor mijn 45 idt.
Als ik de recensies mag geloven ga ik dus klinkers trekken vanaf 1200 rpm.
En dat is dus wat ik wil, ik rijd nl. met deze 45 bijna nooit boven de 2500 rpm.
Ik heb hem gemaild ben benieuwd.
Bedankt voor de tip en jouw speurwerk.
Bam.
dan moet de turbo wel heel vroeg inkomen.
klinkers trekken bij 1200 rpm

denk dat dat niet gaat lukken.
een mechanische compressor zou dan een betere oplosing zijn, maar die hebben we gewoon niet.
mijn oude ZR diesel begon een beetje te werken bij 1800 tpm.
vond dat ie wel wat eerder mag oppakken.
lekker lui toeren is natuurlijk ook erg lekker
Geplaatst: zo mar 05, 2006 11:42 pm
door avdwerf
Iemand hier met ervaring met de TU1 of 2, klinkt wel aantrekkelijk om voor zo weinig geld een aardige vermogenwinst te krijgen...
Geplaatst: zo mar 05, 2006 11:42 pm
door bam
We gaan het beleven ik houd jullie op de hoogte.
Ik ben bezig de MAFAM te bestellen dus..........
Bam.
Geplaatst: ma mar 06, 2006 11:36 am
door bam
Ja ik heb het gelezen en ga het proberen.
Als ik hem heb meld ik me weer hier met de resultaten.
Bam.
Geplaatst: di mar 07, 2006 12:10 am
door theedge
Ik heb ook al een half jaar een MAFAM aan mijn diesel hangen, wat mij het meest opvalt is dat het aan/uit gevoel van de turbo weg is. Ook heeft de auto meer koppel gekregen bij lagere toeren, hij begint nu ongeveer bij 1700 echt lekker te trekken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er iets meer van had verwacht, maar misschien komt t ook wel doordat mijn auto al gechipt was.
Geplaatst: di mar 07, 2006 10:03 am
door Bart-K
@bam: ben zeer benieuwd naar de resultaten

Geplaatst: ma mar 13, 2006 9:23 pm
door bam
Yes de MAFAM is geinstaleerd.
theedge schreef:Ik heb ook al een half jaar een MAFAM aan mijn diesel hangen, wat mij het meest opvalt is dat het aan/uit gevoel van de turbo weg is. Ook heeft de auto meer koppel gekregen bij lagere toeren, hij begint nu ongeveer bij 1700 echt lekker te trekken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er iets meer van had verwacht, maar misschien komt t ook wel doordat mijn auto al gechipt was.
Inderdaad meer torque in de lower rpm's vanaf 1500 en de irritante turbo boost is eruit, je hebt gewoon meer koppel voor dat de turbo erin komt zodat hij gelijkmatiger is.
Als je gewoon rijdt lijkt hij wel een 6 cilinder (zeg ik voorzichtig) Qua vermogensopbouw.
Ik heb pas 1 testrit gemaakt en ga nog wat settings proberen.
Ik kom hier van de week nog op terug.
Bam.
Maar voor mij is het nu al geslaagd!!
Geplaatst: ma mar 13, 2006 10:19 pm
door bam
Inderdaad zijn tabel klopt wel.

Geplaatst: wo mar 15, 2006 7:58 pm
door ijzervreter
Een aanrader dus?
Geplaatst: wo mar 15, 2006 9:05 pm
door bam
Ja zeker als de auto al wat ouder is.
Net als victor ben ik benieuwd wat mijn oude 220tdic wel niet gedaan zou hebben met zo'n kastje.
Daar was het vermogen onder de 2400 rpm echt minder.
Ben ook benieuwd naar het resultaat van deze auto's met een MAFAM.
Bam.
Geplaatst: wo mar 15, 2006 9:42 pm
door Bart-K
begin er nu toch serieus over te denken
