Jawel, koelvloeistof problemen vlak voor wintersport

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Roverture

Jawel, koelvloeistof problemen vlak voor wintersport

Bericht door Roverture »

Zijn van plan in de nacht van vrijdag op zaterdag naar Le Biot (FR) te karren op wintersport. Huisje gehuurd voor een week. Aangezien mijn vriendin haar auto in de prak heeft gereden een tweetal maanden terug en nog geen vervanging heeft is mijn BRM de klos.. althans.. vanmorgen nog maar eens vloeistof niveuas gechecked e.d., moest toch al tijdje olie bijvullen. Blijkt ineens koelvloeistof reservoir nog maar met een bodempje vol te zitten :?

Dus maar ff bijgevuld maar nu heb ik gemerkt dat 't langzaam lekt :cry: Het lijkt ergens helemaal links onder bij(/uit?) het blok te lekken. Had eigenlijk foto willen maken maar daar is 't te donker voor (kan 't zo aanwijzen als iemand ergens een foto van een 1.8 Vi blok online heeft staan). De vloeistof die lekt heeft nog helemaal de originele kleur (is zelfs niet gemengd met wat ik er nieuw bij heb gegooid) en 't gaat op zich tamelijk langzaam (drupt, spuit/loopt er niet uit ofzo).

Anyway.. wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn ? Moet ik vervangend vervoer gaan regelen of zou ik er mee kunnen blijven rijden als 't maar heel langzaam lekt ? (lijkt me niet maar goed)

:(
Roverture

Bericht door Roverture »

Lekt overigens alleen als de motor draait..
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Roverture schreef:Lekt overigens alleen als de motor draait..
Kan wel kloppen, want dan wordt het pas rondgepompt.

Het kan van alles zijn: een lekke radiateur of een lekke koelslang. Ik vermoed het tweede, want zo oud is je auto nog niet..
Ik zou morgen alle waterslangen eens goed langslopen terwijl de motor draait en als het licht is.. Wie weet is het een kwestie van een lek slangetje vervangen en karren maar. 8)

Ik zelf zou er in principe wel mee blijven rijden, totdat ik het kan laten fixen, maar bij zo'n vakantie met veel km's en kou stel je je auto natuurlijk wel op de proef, dus om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik daarvoor wel ergens een andere auto lenen oid...
morris
MG-R Fanatic

Bericht door morris »

Is het links als je voor de auto staat? zoja is het ook in de buurt van de distrubutie kappen helemaal onderaan?
Indat geval zou het de waterpomp kunnen zijn.
Roverloos
jdpower

Bericht door jdpower »

de kans is groot dat het de waterpomp is. Ik heb die van mij rover namelijk ook een maand geleden laten vervangen.
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Als het alleen de waterpomp is, dan heb je denk ik wel mazzel. Die dingen kosten los rond de 70 euro (voor mijn auto dan). Misschien kan iemand dat morgen nog snel even voor je fixen voordat je vertrekt (als het bij de BRM ook relatief makkelijk te vervangen is tenminste)...
mgron
MG-R Freak

Bericht door mgron »

slang van het koelvloeistofreservoir naar de moter vooral de klemmen controleren .
ik had laatst ook dat het tankje vlot leeg was en het op de motor zag lopen even controleren.
(is het namelijk ook nog nieuw van kleur)
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Roverture

Bericht door Roverture »

Het is inderdaad links als je zelf voor de auto staat, en in de buurt van de distributie kappen. De waterpomp is echter pas nog gerepareerd (denk 3,5 - 4 maanden terug) vlak nadat ik 'm kocht, omdat die kapot was gegaan bij het vervangen van de distributieriem. Zou dat nu weer mis kunnen zijn ?
Roverture

Bericht door Roverture »

tourerist schreef:slang van het koelvloeistofreservoir naar de moter vooral de klemmen controleren .
ik had laatst ook dat het tankje vlot leeg was en het op de motor zag lopen even controleren.
(is het namelijk ook nog nieuw van kleur)
Zal het checken, maar dus toenstraks eerst bijgevuld met nieuwe vloeistof met iets andere kleur (paarse, staat op dat je die overal mee kunt mengen), dan zou 't toch die nieuwe kleur moeten hebben als 't net van 't reservoir komt ? Had er wel al paar km mee gereden namelijk..
peter

Bericht door peter »

het zal je waterpomp wel zijn ik heb precies het zelfde gehad een paar weken terug . hij lekten bij sportief rijden soms wel een half colaglas per 10 km .
ik heb toen de waterpomp vervangen en alles was weer goed .
En loop dan gelijk de radiateur even na want die wil ook nog wel eens weg rotten (had ik ook )
Roverture

Bericht door Roverture »

Ben inmiddels terug van vakantie en mijn auto stond gisteren alweer helemaal rijdend klaar bij van Noort! (waar ze ook gelijk een aantal andere zaken gerepareerd hebben zoals een niet werkend elektrisch raam, laag niveau stuurbekrachtigingsolie en nog wat van die zaken).

Maar het was dus een lekke koppakking, wat ik eigenlijk al een heel klein beetje vreesde.. Had 'm vrijdag afgeleverd en met een huurauto op vakantie moeten gaan. Helaas allemaal weer niet zo gunstig voor de portemonnee dus voorlopig ff geen mods oid voor mij.. :(

Gelukkig wel erg goede vakantie gehad en niets gebroken :mrgreen:
Plaats reactie