Pagina 1 van 1
aankoop 820ti
Geplaatst: zo jan 15, 2006 1:13 pm
door fons
Ben van plan een 820ti aan te schaffen,maar waar op te letten?
En wat zijn verder de zwakke/sterke punten van deze auto?
bvd reactie groeten fons
Geplaatst: zo jan 15, 2006 3:08 pm
door The Flying Dutchman
Olielekkage aan de rechtervoorkant van het blok. (zat mensen hier, die er een goede oplossing voor weten)
Staat van het expansievat. (let op haarscheurtjes rond de vulopening en of hij niet uit zijn model is geblazen)
Check of alle elektra goed werkt. (ramen open en dicht zonder waarschuwingspiepjes. Dak idem. Interval van ruitewisser. Als hier iets hapert moet waarschijnlijk de binnenste zekeringkast overgesoldeerd worden)
Verder alle punten waar je bij elke andere auto op moet letten.
Geplaatst: zo jan 15, 2006 4:05 pm
door fons
Bedankt voor deze tips ,Wat zijn de roest gevoelige plekken,en zijn er nog motorisch problemen te verwachten qua turbo en koppakking,en bij hoeveel km distrubutiesnaar vervangen of heeft deze een ketting?
Geplaatst: zo jan 15, 2006 4:29 pm
door The Flying Dutchman
Echt roestgevoelige plekken heb ik nog niet kunnen ontdekken. Wat ik eerder noemde bij de olielekkage gaat al over de koppakking, maar als je hier meer over wilt weten doe ik dat liever in een pb omdat anders de hele meute weer met afwijkende ideeen op de proppen komt en je daar ook niet echt veel mee opschiet. Verder betreft het een riem, die als ik het goed heb elke 90 a 100.000 Km vervangen dient te worden.
Geplaatst: ma jan 16, 2006 10:50 am
door Foxtrot
Ik krijg zo het idee dat je liever niet hebt dat ik hier ga reageren job?
Fons, succes met de aankoop van je 820ti!
Geplaatst: ma jan 16, 2006 11:41 am
door The Flying Dutchman
Jawel hoor. Alleen als je drie verschillende adviezen krijgt, welke moet je dan volgen?
Mijn advies wordt gesteund door zo'n kleine 1000 T16 rijders en mijn eigen ervaringen met nu de 6e T16 motor, maar wordt vervolgens onder de tafel geveegd. Mij best, maar dan is wel het gevolg, dat ik mijn adviezen hier niet meer ventileer.
Geplaatst: ma jan 16, 2006 1:14 pm
door Foxtrot
Ik heb nooit je advies onder de tafel geveegd hoor, ik wil best geloven dat het een zeer goede manier is om je kop goed te houden.
Maar ik heb 't met enkel een klinger gedaan, dat werkt ook prima en is een ontzettende vooruitgang t.o.v. de oude koppakking. Ik heb meerdere verhalen gehoord over T16 blokken met behoorlijk veel pk's waarbij de Klinger het prima hield. Dus als ik zeg dat een Klinger koppakking prima is, is dat gewoon het aanreiken van een alternatief, zeker niet bedoelt als ondermijning van jouw advies.
Wat zou dit forum nog zijn zonder verschillende meningen? Jij hebt duidelijk toch behoorlijk verstand van zaken en bent een waardevolle aanwinst van de club dunkt mij, het zou enorm zonde zijn als je niet meer inhoudelijk zou posten!
Grtz,
Robert
Geplaatst: ma jan 16, 2006 1:27 pm
door The Flying Dutchman
Ik blijf ook wel posten, alleen niet meer over dit onderwerp.
Een dingetje wil ik nog wel kwijt en dan is het echt gedaan. Als de pakking begint te lekken kun je een aantal dingen doen:
1e. gewoon nieuwe pakking erin.
resultaat: na ca. 20K Km weer lekkage.
2e. Klinger erin.
resultaat: na ca 30 to 40 K Km weer lekkage.
3e. normale pakking plus koper pijpje die de druk van de pakking wegneemt. (het gaat hier n.l. om een knoert van een constructiefout)
resultaat: in vrijwel alle gevallen tot nu toe is de lekkage definitief verholpen.
Dit was het dan.
Geplaatst: ma jan 16, 2006 9:54 pm
door Dutch
Ik heb ongeveer 1,5 jaar 820ti gereden.
De eerste was een zwarte waarbij na 10k het blok een drijfstang door het blok gooide(had toen 210k gelopen.
verslaafd geworden aan een turbo en het super rijden van een 820ti een week later een Nightfire red 820ti gekocht met 114k op de teller, bij deze brak naar 3k een klepveer en dus heb ik de cylinderkop laten reviceren.
Weer 4k later begaf mijn bak het en heb ik een 2e hands bak gekocht en deze laten reviceren. verder heb ik een compleet rvs Mongoose systeem eronder laten hangen welke een zeer mooi gekluid gaf en ook was hij verlaagd en heb ik er 17"vitesse sport wielen onder gezet. helaas ging ik weer naar school en moest hij weer weg.
Zie hier voor foto's
Hier
en hier
Echt jammer dat hij weg moest wand het is een geweldige auto en denk dat ik er gewoon veel pech mee gehad heb.