Pagina 1 van 3
Aankoop artikel ZR in autoblad ... info gezocht
Geplaatst: do jan 12, 2006 9:14 pm
door Järv
'k kreeg net het volgende mailtje:
Voor maandblad 'Auto&Tuning' is een aankoopadvies
gepland voor lezers die belangstelling hebben voor de aanschaf van een MG
ZR. Zo'n aankoopartikel bestaat uit een groot deel typehistorie en dat stuk
lukt me doorgaans wel met mijn eigen documentatie. Voor de technische
aankooptips wend ik mij echter gewoonlijk tot een merk- of typeclub. In het
kort is mijn vraag derhalve: is binnen uw club iemand te vinden die -
bijvoorbeeld door het mailen van wat aandachtspunten of door een kort
telefonisch interview, net waar de voorkeur naar uitgaat - medewerking zou
kunnen en willen verlenen? Het gaat om aandachtspunten op het gebied van
motoren, transmissie, onderstel, carrosserie, interieur en wat verder
eventueel nog wetenswaard is.
Ik verneem graag van u; uiteraard wordt de club in het artikel genoemd.
Vriendelijke groet,
Albert Gerbel
zijn er mensen die hier SERIEUS wat mee kunnen cq willen?
Zo ja ... geef dan ASAP ff je email adres aan me door zodat ik dat aan hem door kan geven.
Geen idee wat ermee gaat gebeuren .. zeker gezien de ervaringen die we met bladen hebben.
maar we kunnen het weer eens proberen.
cheers,
Dennis
Geplaatst: do jan 12, 2006 9:22 pm
door Dutch
Wat ik weet was dit blad eerst GTI Tuning & design. Altijd goede & vooral nette autoaankooptips. Denk dat we hier zeker wel gebruik van moeten maken om de club netjes te promoten.
Misschien dat Anton(aangezien hij volgens mij het langst de ZR onder zijn kont heeft) hier wat mee wil doen. of anderen b.v. Challenge doordat hij de dieselversie gereden heeft???
Denk dat dit iig wel een serieus blad is die idd altijd een club er even uitlicht voor de verleende medewerking
Geplaatst: do jan 12, 2006 9:45 pm
door tummeke
Idd.. Ik weet inmiddels veel van alle onderdelen af.. Maar aankooptips enzo heb ik daar niet echt door...
Dus zou toch echt een ZR rijder met een beetje verstand van onderdelen moeten zijn...
Geplaatst: do jan 12, 2006 10:29 pm
door Anton
Hij kan altijd eens contact met me opnemen.
Of we hem verder kunnen helpen zien we dan vanzelf wel
Is in ieder geval wel aardig dat er eens een autoblad geinterreseerd is in MG-Rover.
Geplaatst: vr jan 13, 2006 12:00 am
door L-MO
Rover schreef:
Geen idee wat ermee gaat gebeuren .. zeker gezien de ervaringen die we met bladen hebben.
maar we kunnen het weer eens proberen.
Dit is wel een goed en serieus blad hoor, mijn vriend heeft hier ook met reportage ingestaan...
Geplaatst: ma jan 16, 2006 7:59 pm
door Bobson
ik heb nergens naar gekeken bij de aanschaf van de "ex van challenge".. was in 1x verkocht

maar daar zullen ze weinig aan hebben denk ik voor het blaadje ?!

Geplaatst: ma jan 16, 2006 8:29 pm
door challenge
wat wil die allemaal weten eigenlijk???
ik kan wel vertellen dat de diesel het erg goed doet enz enz.
maar ik heb geen gebreken gehad, daar is de auto ook nog te nieuw voor.
dus ik kan hem ook niks vertellen wat de slechte eigenschappen zijn van de ZR en met name de diesel versie.
dat de afwerking van de MG ZR niet helemaal super is weten we allemaal.
maar verders heb ik niks meer dan lof over deze auto.
motor is goed
remmen zijn goed
alles is goed
wel leuk dat ze de MG ZR eens onderhanden willen nemen.
laten we eerlijk zijn, het is een vreselijk onderschat GTI.
denk dat heeeeeel veel mensen niet eens weten wat een ZR is.
en zodra ze er mee in aanmerking komen verkocht zijn
(dat was ik ook, en bobson idem blijkbaar)
Geplaatst: ma jan 16, 2006 10:19 pm
door Järv
Als het goed is is de man van het autoblad nu druk aan de mail met Anton

Geplaatst: ma jan 16, 2006 10:25 pm
door Anton
Yep, we zijn er mee bezig

Geplaatst: ma jan 16, 2006 10:49 pm
door Järv
Ah cool .... eindelijk eens wat positiefs met een autoblad
wel ff de club pluggen he
cheers,
Dennis

Geplaatst: ma jan 16, 2006 10:53 pm
door challenge
enige info dat ik heb is dat het een diesel motor van ISUZU is.
jawel mensen deze is ook terug te vinden in o.p.e.l.
en vele andere merken zoals de eerste honda's met diesel motoren.
het betreft een direct ingespoten 2.0 liter diesel met 2 kleppen / cylinder.
en heeft een intercooler (vrij klein formaat eigenlijk)
de 100 pk versie heeft deze volgens mij niet (correct me if i'm wrong)
vanaf de 1800 tpm schiet ie ervan door.
mischien heb je wat aan deze info
Geplaatst: ma jan 16, 2006 10:56 pm
door Järv
challenge schreef:enige info dat ik heb is dat het een diesel motor van ISUZU is.
Hahahaha .... Bobson rijd in een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden)!! ... Nahnanananahhh

Geplaatst: ma jan 16, 2006 11:01 pm
door challenge
grapjas

Geplaatst: ma jan 16, 2006 11:03 pm
door 118GTR
Weet je dat heel zeker challenge? Bij mijn weten is de L-serie wel degelijk een volledig eigen rover-ontwerp, en hij werd 100% zeker door rover zelf gebouwd. En hij werd ook aan honda geleverd voor diens eerste diesels.
Bij *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) komen idd het merendeel van die diesels bij Isuzu vandaan, en voor de oude omega kwamen ze bij BMVV vandaan, 525 tds blokken. (isuzu had geen diesels die in de lengte gemonteerd konden worden)
Geplaatst: ma jan 16, 2006 11:10 pm
door challenge
dit wist
Paul Welther van
beek auto racing mij te vertellen.
hij herkende het meteen.
www.beekautoracing.nl
Geplaatst: ma jan 16, 2006 11:13 pm
door 118GTR
Ik heb ook even wat verder gekeken:
http://www.powertrainltd.com
The L-Series power unit commenced production in January 1995 and was
the first in-house designed and manufactured d.i. Diesel for use in Rover Cars applications. The unit is extremely versatile and has been fitted in the Land Rover Freelander.