Pagina 1 van 1
Stationair toerental 216GTi?
Geplaatst: do dec 29, 2005 12:27 am
door Pipmastah216GTi
Zo dan, ik blijf maar vragen stellen hiero :P
Ik vroeg me af of ik het stationaire toerental van mijn 216GTi ietsjes kan verhogen zodat mijn vullingen er niet steeds uit trillen bij het stoplicht
Ik weet dat het normaal is dat 216GTi's, Civics en CRX-en met deze motor trillen bij stationair toerental (=+-850 toeren bij mij), maar het zou wel relaxed zijn als ik dat zo rond de 950-1000 zou kunnen krijgen, want dan voel je er niks meer van... Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Ik zat zelf te denken aan gewoon het gaskabeltje een beetje strakker te zetten, maar dan trap ik straks m'n gashuis aan gort bij vol gas...

Geplaatst: do dec 29, 2005 12:35 am
door 118GTR
Er moet een bypass langs je gasklep zitten(waarschijnlijk in je gasklep net zoals bij een K-blok), hier zit weer een stelschroefje in(op de gasklep dus)
Gewoon zoeken naar een stel mogenlijkheid op je gasklep om meer lucht van de ene kant van de klep naar de andere kant te krijgen.
Geplaatst: do dec 29, 2005 11:33 am
door Mark16v
ik heb geen enkel probleem daarmee, ik heb wel soms als ik gas loslaat en koppeling intrap dattie ff inzakt tot 500 toeren en dan weer terugkomt op ong. 900.
schijnt te maken te hebben met een vuil gasklephuis, keertje losmaken en schoonmaken kan een hoop helpen.
Geplaatst: do dec 29, 2005 12:02 pm
door Pipmastah216GTi
Mark16v schreef:ik heb geen enkel probleem daarmee, ik heb wel soms als ik gas loslaat en koppeling intrap dattie ff inzakt tot 500 toeren en dan weer terugkomt op ong. 900.
schijnt te maken te hebben met een vuil gasklephuis, keertje losmaken en schoonmaken kan een hoop helpen.
Maar eh, mijn gashuis is keurig schoon en werkt prima (geen variabele toerentallen enzo.

Ik zocht eigenlijk een "goedkope" oplossing door het toerental ietsje omhoog te gooien. Maar ik denk eigenlijk dat het aan mijn motorophanging ligt, die aan vervanging toe is. Die rubbers worden nl. stug van ouderdom... en dan vallen je tanden er spontaan uit van de
trillingen....
Ik laat ze denk ik ff vervangen als de distributieriem vervangen wordt door onze wederzijdse monteur, mr. S. B. uit S.

, die ook het subframe van jouw coupe heeft gelast e.d.
Connecties he?

Geplaatst: do dec 29, 2005 12:03 pm
door Pipmastah216GTi
118GTR schreef:Er moet een bypass langs je gasklep zitten(waarschijnlijk in je gasklep net zoals bij een K-blok), hier zit weer een stelschroefje in(op de gasklep dus)
Gewoon zoeken naar een stel mogenlijkheid op je gasklep om meer lucht van de ene kant van de klep naar de andere kant te krijgen.
Hmm.. geen bypass op mijn PGM-FI unit.... werkt dan wsch. toch anders bij een honda motor

Geplaatst: do dec 29, 2005 1:55 pm
door Mark16v
Pipmastah216GTi schreef:
Ik laat ze denk ik ff vervangen als de distributieriem vervangen wordt door onze wederzijdse monteur, mr. S. B. uit S.

, die ook het subframe van jouw coupe heeft gelast e.d.
Connecties he?

lol ik had al zo'n vermoeden toen ik in een ander topic las dat jij een monteur in Spijk had haha... wanneer ga je? misschien kan ik ook ff langskomen dan...
Geplaatst: do dec 29, 2005 2:15 pm
door Pipmastah216GTi
Mark16v schreef:
lol ik had al zo'n vermoeden toen ik in een ander topic las dat jij een monteur in Spijk had haha... wanneer ga je? misschien kan ik ook ff langskomen dan...
Ja, da's lache. Kun je meteen de "magic makover" zien, van wrak tot supercar.
Hij ziet er nu nl. niet helemaal top uit... Weet niet of hij alles kan fixen. Ik heb een hele verlanglijst opgesteld (subframe lassen, kleppen stellen, riemen vervangen, doorsmeren, ABS fixen, remmen ontluchten etc. etc. ) dus ik ben m'n scheurijzer wel een weekje kwijt denk'...
Hij heeft zelf een 216GSI helemaal omgebouwd tot GTi, dus ik weet in ieder geval dat hij de expert is op 216GTi gebied
Destijds heeft 'ie ook mijn GTa opgelapt, die kon zowat naar de sloop toen ik hem kocht (achterwielen liepen eraf enzo

....)
Ik moet sowieso nog ff een afspraak maken, maar ieg. zodra m'n salaris binnen is, zo rond de 15e. Ik wilde eerst volgende week al gaan met die gare achterremmen, maar dat is nu gelukkig opgelost door er nieuwe blokjes in te hangen.
Geplaatst: do dec 29, 2005 4:21 pm
door Mark16v
Pipmastah216GTi schreef:Hij heeft zelf een 216GSI helemaal omgebouwd tot GTi, dus ik weet in ieder geval dat hij de expert is op 216GTi gebied
Destijds heeft 'ie ook mijn GTa opgelapt, die kon zowat naar de sloop toen ik hem kocht (achterwielen liepen eraf enzo

....)
Mwa dat valt wel mee hoor, alleen het blok is omgehangen en het interieur geloof ik. Niet dattie er geen verstand van heeft want het omgekeerde is waar.
GTa's weettie ook wel wat van, hij heeft mijn GTa 16v ook 2 jaar in onderhoud gehad.
Laat maar weten wanneer je gaat...
Geplaatst: wo jan 11, 2006 5:04 pm
door Pipmastah216GTi
Hmm.. Over die stationaire toerentallen: ik had laatst m'n gaskabeltje ietsjes strakker gezet, maar dat is dus blijkbaar niet een al te beste actie
Ik startte de motor en "sputter, sputter, VRRROOAAAAAARGH!" tot aan de begrenzer

.. De hele buurt in rep en roer... Bleek dus dat 'ie volgas gaf of zo... lekker handig
Heb hem toch maar weer teruggedraaid
@ Mark: Ik ga wsch ergens volgende week of de week erop naar Spijkenisse... Moet x-power nog ff bellen (hoe spel je zijn voornaam by the way?) voor een afspraak.. Laat het je nog wel ff weten.