SONY XPLOD,

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Dennis schreef:Wat is dat? het MASK systeem?
Soort "frontje" wat voor de radio komt als je de radio uit zet ofzo :?:
Mask is een systeem wat je complete front omdraaid, waardoor je tegen een vlakke zwarte plaat aan kijkt. Het ziet er dan dus hetzelfde uit alsof er geen radio in de auto zit, maar gewoon een afdekplaat voor een leeg gat.

Ziet er dus zo uit Afbeelding
Dennis

Bericht door Dennis »

Gaaf! Hebben! :D
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Heya,

Ik heb dus zo'n Kenwood Mask.
Een nadeel: Aan het draaipaneel zit een hele platte "kabel" met allerlij draadjes welke naar de radio gaan.
Na plm. 1,5 jaar draaien gaan die draadjes "metaalmoeheid" krijgen met als gevolg dat 1. je radio het nog wel dot, maar geen paneelverlichting meer, en 2. wat later niks het meer doet :?

Dit heb ik dus op het moment :cry:
Kan gelukkig wel gerepareerd worden wat nog altijd goedkoper is dan een nieuwe radio, hoewel dat natuurlijk ook leuk is :idea:

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Dennis

Bericht door Dennis »

hmm...daar had ik nog niet eens aan gedacht.. :?
Da's op zich ook behoorlijk klote (maar wellicht een gat in de markt omdat iedereen binnen "afzienbare" tijd een andere radio moet :lol: ).

Maar goed, voorlopig nog maar even niet......mijn radio is/was een ellende om in die Rover te douwen.....heb nu last van dat kunststof afdekframepje dat niet goed blijft zitten :|
Wil eigenlijk de radio dieper in dat gat douwen, maar dat gaat niet :?: :?
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Meneer de dief is toch ook niet gek? Als hij zo'n mooi zwart plaatje ziet weet hij juist dat er wat te halen is.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Dennis

Bericht door Dennis »

Zit ook wel weer wat in...

Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit? Als mijn radio gejat word, vraagt de verzekering mij dan of ik het frontje wil laten zien (mits je radio e.d. meeverzekerd zijn natuurlijk)?
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

MGPete schreef:Heya,

Ik heb dus zo'n Kenwood Mask.
Een nadeel: Aan het draaipaneel zit een hele platte "kabel" met allerlij draadjes welke naar de radio gaan.
Na plm. 1,5 jaar draaien gaan die draadjes "metaalmoeheid" krijgen met als gevolg dat 1. je radio het nog wel dot, maar geen paneelverlichting meer, en 2. wat later niks het meer doet :?

Dit heb ik dus op het moment :cry:
Kan gelukkig wel gerepareerd worden wat nog altijd goedkoper is dan een nieuwe radio, hoewel dat natuurlijk ook leuk is :idea:

C Ya
Pete
Daarom heb ik een El Chameleon, die heeft een veel beter systeem. :D

Hij is in principe volledig vlak, alleen de volume draaiknop en het onderste paneeltje komen eruit geschoven. En schuiven dus ook weer naar binnen als hij uitgaat.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Striker schreef:Meneer de dief is toch ook niet gek? Als hij zo'n mooi zwart plaatje ziet weet hij juist dat er wat te halen is.
Maar meneer de dief weet ook dat je aan zo'n radio niets hebt als je de code (of what-ever) niet hebt ;)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Striker schreef:Meneer de dief is toch ook niet gek? Als hij zo'n mooi zwart plaatje ziet weet hij juist dat er wat te halen is.
Als je het dan op zo'n dagje Amsterdam toch nog niet vertrouwd kan je natuurlijk alsnog het frontje eraf halen en meenemen. :wink:
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Yep, das idd wel een voordeeltje van het masksysteem... het frontje kun je er evt afhalen.
Dat is btw iets wat ik toch altijd al deed, just in kees.

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Plaats reactie