K&N 57i
K&N 57i
Ik heb afgelopen zondag mijn nieuwe filter set ontvangen voor op mijn F.
deze was besteld bij www.mg-sp.com en is netjes thuis gebracht. Goede service daar bij die jongens!
ik heb er ook een hitteschild en bevestigings beugels bij ( brackets )
Waarschijnlijk word het a.s. weekend in mijn F gemonteerd, aangezien ik dan een brug tot mijn beschikking heb! ( koudelucht aanzuig buizen moeten onder de auto bevestigd worden )
Tijdens het monteren zal ik voldoende foto's maken en die hier posten,
Hier een foto van hoe het er nu bij staat.
Groeten,
Patrick.
deze was besteld bij www.mg-sp.com en is netjes thuis gebracht. Goede service daar bij die jongens!
ik heb er ook een hitteschild en bevestigings beugels bij ( brackets )
Waarschijnlijk word het a.s. weekend in mijn F gemonteerd, aangezien ik dan een brug tot mijn beschikking heb! ( koudelucht aanzuig buizen moeten onder de auto bevestigd worden )
Tijdens het monteren zal ik voldoende foto's maken en die hier posten,
Hier een foto van hoe het er nu bij staat.
Groeten,
Patrick.
Sorry voor de late reactie!
Sorry voor de late update! maar Ik ben een tijd offline geweest. te druk gehad met andere bezigheden. Maar ik heb ondertussen dus de k&n kit al in de F gemonteerd. Hier is het resultaat:
Kap ophoog:
Originele filter is hier al verwijderd:
achter aanzicht:
Zij aanzicht:
K&N op zijn plaats:
Bovenaanzicht:
Achter aanzicht:
En van de andere kant:
Aanzuig buizen bevestigd onder de auto met behulp van de bracket:
onderaanzicht:
Aanzuigbuizen boven bevestigd:
Alles weer dicht:
En als laatste nog even een klein detail:
Zo dat was het
het is allemaal heel makkelijk verlopen, heb alles zelf kunnen doen in een dik uurtje tijd was alles klaar!
en indd... de eerste rit gaf me een big grinn op me gezicht
geeft een leuk geluid!
Zit er nu aan te denken binnekort ook een 52mm TB te plaatsten. en daarna een andere uitlaat, waarschijnlijk de daytona van mike. maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Groeten,
Patrick
Kap ophoog:
Originele filter is hier al verwijderd:
achter aanzicht:
Zij aanzicht:
K&N op zijn plaats:
Bovenaanzicht:
Achter aanzicht:
En van de andere kant:
Aanzuig buizen bevestigd onder de auto met behulp van de bracket:
onderaanzicht:
Aanzuigbuizen boven bevestigd:
Alles weer dicht:
En als laatste nog even een klein detail:
Zo dat was het
het is allemaal heel makkelijk verlopen, heb alles zelf kunnen doen in een dik uurtje tijd was alles klaar!
en indd... de eerste rit gaf me een big grinn op me gezicht
geeft een leuk geluid!
Zit er nu aan te denken binnekort ook een 52mm TB te plaatsten. en daarna een andere uitlaat, waarschijnlijk de daytona van mike. maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Groeten,
Patrick
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Dat ziet er goed uit...
Had je een van die aanvoer buizen niet in de luchtroosters aan de zijkant kunnen plaatsen, dat doen ze toch ook veel......
hoop dat je genoeg bodemspeling heb met die buizen zo....
Had je een van die aanvoer buizen niet in de luchtroosters aan de zijkant kunnen plaatsen, dat doen ze toch ook veel......
hoop dat je genoeg bodemspeling heb met die buizen zo....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Mista T: een aanvoer buis had indd naar een luchthapper geplaatst kunnen worden. echter las ik dat het niet aan te raden was, omdat die luchthappers maar echt minimaal werken. je zou er dan voor optimaal benutting een soort van FAN voor moeten zetten.
en er is genoeg speling tussen die grond en koudlucht aanvoer buizen! ik was er in eerste instatie ook bang voor. maar als je goed kijkt hangt hij niet veel verder onder het gemiddelde. maar ik heb er tot nu toe nog geen last mee gehad.
en er is genoeg speling tussen die grond en koudlucht aanvoer buizen! ik was er in eerste instatie ook bang voor. maar als je goed kijkt hangt hij niet veel verder onder het gemiddelde. maar ik heb er tot nu toe nog geen last mee gehad.
ik zie op de foto's dat er bij het uitlaatspruitstuk nog 2 hitteschilden lilnks en rechts zitten. Heb je die zelf gefabriceerd of hoort dit op iedere F te zitten?
Bij mij is dit namelijk niet het geval
Ben nu bezig met het vervangen van mn koppakking en kwam al vreemde beugeltjes tegen waar niet aanvast zat
neem aan dat dit niet veel kwaad kan toch?
Bij mij is dit namelijk niet het geval
Ben nu bezig met het vervangen van mn koppakking en kwam al vreemde beugeltjes tegen waar niet aanvast zat
neem aan dat dit niet veel kwaad kan toch?
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Tot nu toe zag ik nog geen F of TF ZONDER deze schilden, en ik heb toch al aardig wat MG'tjes open gelegd/gezien.
Zonder deze schilden (vooral rechter schild) kan de kap die de distributieriem beschermt gewoon wegsmelten, met alle gevolgen vandien. Daarenboven wordt ook de alternator (met kabels en regulator) beschermd.
Ze zijn dus echt wel nodig, en als ze er bij u niet op zitten zou ik ze alsnog bestellen bij de dealer en ze plaatsen. Plastiek onderdelen op enkele cm's van een spruitstuk zonder bescherming tegen stralingswarmte, dat moet ooit wel fout gaan.
Zonder deze schilden (vooral rechter schild) kan de kap die de distributieriem beschermt gewoon wegsmelten, met alle gevolgen vandien. Daarenboven wordt ook de alternator (met kabels en regulator) beschermd.
Ze zijn dus echt wel nodig, en als ze er bij u niet op zitten zou ik ze alsnog bestellen bij de dealer en ze plaatsen. Plastiek onderdelen op enkele cm's van een spruitstuk zonder bescherming tegen stralingswarmte, dat moet ooit wel fout gaan.
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer