Vraagje over de boxen in de deuren

214 216 218 220 25
ironman

Vraagje over de boxen in de deuren

Bericht door ironman »

He hallo mensen,
ff een vraagje over de boxen in de deuren.
Ik wil namelijk nieuwe boxen in mijn deuren gaan hangen, maar heeft iemand dat al een gedaan??
Ik ben namelijk ff benieuwd of ik heel de deur ongeveer uit elkaar moet gaan halen of er een makkelijke manier voor is??
Foto'tjes zijn natuurlijk altijd welkom, maar kan iemand me hier ff mee helpen??
:?: :?: :?:
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Hi Ironman,

Die deur bak eruit halen is opzich niet zo'n probleem, heb het zelf al 2 keer gedaan en wordt er steeds handiger in.

Je moet eerst even het klepje van je handvat eraf halen, maar dit moet je wel voorichtig doen, want anders krijg je van die lelijk beschadigingen op het klepje. Verder zitten er in de hoeken van de deurbak links en rechts een schroef, gemagnetiseerd schroevendraaier werkt beste, anders krijg je hem er niet uit. Dan is de onderkant al gedeeltelijk los, zit alleen vast met klemmetjes, maar die komen zo los.
Aan de binnenkant van de deur, dus helemaal tegen het dashboard aan zit ook nog een schroef, wel je deur open doen he ;-) en op de buitenste kant van de deur, dus wat naar buiten gaat zitten er 2.
Dan moet je even het klepje van de "tweeter" met 1 schroef losdraaien en dan kan je die er zo afhalen. Vergeet niet om het klepje van je spiegel los te halen, gaat je deur er wat makkelijker af.
Das het leukste deel. Het pinnetje van het slot, dat is wel een beetje lastig, want daarvan moet je het ringetje eraf halen, dan kan je het pinnetje door het gaatje naar beneden drukken.

Haal nu het deurpaneel rustig ervan af en je hebt een kale deur ;-) Er kunnen 17 CM speakers in de gaten.

Grtz.

ps. Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is 8)
Mocht dat niet zo zijn, zal ik kijken ofdat ik misschien wat pics kan maken.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Prospero

Bericht door Prospero »

Ik wilde eigenlijk hetzelfde vragen, want zodra ik de auto heb ga ik natuurlijk gelijk de stereo inbouwen ;)

Maar, fotootjes zijn natuurlijk altijd handig !
ironman

Bericht door ironman »

He Mista thnxxx voor de info :!: :!:
Ik geloof wel dat het een heel werk ga worden hahaha,
maar we gaan het ff proberen natuurlijk.
Doe jij die dingen voor je lol, dat je het al 2 keer heb gedaan haha :wink:
Mocht je nog een paar foto's vinden graag, maar zoiezo thnxxxx
voor de info :!: :!:
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Rover weet echt wel alles lekker weg te bergen en complex te maken. Zie t al volledig zitten om mn ice in te bouwen. :?
Afbeelding
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

Hahahaha, dat kan dan nog leuk worden. Als Iron ff een schroefje niet loskrijgt begint hij meestal al te schoppen en wild rond zich heen te slaan.... :lol: :lol:
Lijkt me dus een goed plan dat ik het voor m'n rekening neem, en hij af en toe een biertje voor me haalt..... :D

Remco
ironman

Bericht door ironman »

pagan schreef:Rover weet echt wel alles lekker weg te bergen en complex te maken. Zie t al volledig zitten om mn ice in te bouwen. :?
Hahha dus Pagan ik ben niet de enige met dit probleem :?: :?:
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

De speakers plaatsen zie ik nog wel vlot gaan. Maar de kabels trekken, de neons plaatsen, de dashboardlampjes vervangen, de nieuwe versnellingspook plaatsen, ... Moet de volledige dachboard en middenconsole er uit.
Afbeelding
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

Nu heb ik nog een setje Pioneer speakers liggen, alleen deze zijn 15cm.
Zijn deze op geen enkele manier in de Rover in te bouwen?? :shock:

Edit: Hmmm, heb me vergist, is 13cm, dat gaat lastig worden..... :cry:

Remco
Riesh68

Bericht door Riesh68 »

tuurlijk past dat wel, gewoon ff een mdf ring zagen. Is nog beter voor de klank ook.
Ik zou allen geen 2weg plaatsen maar een echte compo, dat klinkt toch wel ff wat beter
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Ik wil niet bijdehand doen .. en ik wordt ook niet zwaar gesponsort door Haynes.
Maar in zo'n Hyanes Manual staat dus gewoon incl foto's .. hoe je de deurkaarten er af trekt en hoe je de middenconsole kan verwijderen etc etc ... en het hele electrische gebeuren.
Ik heb met beide rovers er heel veel profijt van gehad :)

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
WildWill78

Bericht door WildWill78 »

KIJK DAT IS NOGEENS INFO!! :D

Erg prettig om te weten dat het 17cm boxen zijn..haha :wink:

Maar weet iemand wat voor standaard speakers erin zitten?? Ze klinken niet echt slecht hoor.. :| maar kunnen niet tegen de 4-weg Kenwood's in de hoedenplank op!! :lol:

:idea:
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

WildWill78 schreef:Maar weet iemand wat voor standaard speakers erin zitten?? Ze klinken niet echt slecht hoor.. :|
Hya,
Geen idee .. ze klinken (voor standaard) zeker niet verkeerd .. maar wat voor merk het is ????????

16,5 past ook trouwens ... 17 beter, maar 16,5 dus ook :)
You can go fast ... but I can go anywhere.
ironman

Bericht door ironman »

He iedereen thnx voor de info, ik ga volgende week ff een strijdplan in elkaar draaien en de week erna hoop ik eraan te gaan beginnen ofzo.
Ik merk wel dat ik ff de tijd moet nemen hahaha
Riesh68

Bericht door Riesh68 »

Rover schreef: Hya,
Geen idee .. ze klinken (voor standaard) zeker niet verkeerd .. maar wat voor merk het is ????????

16,5 past ook trouwens ... 17 beter, maar 16,5 dus ook :)

17 is hetzelfde als 16,5: dat is nl een verschil in omrekening: de juiste benaming is 6,5 inch.
Wat jij ws bedoelt Dennis is 16 cm ofwel 6 inch, alleen is dat geen eurokorf maat. De gangbare maten tegenwoordig zijn 13 cm en 16,5 , dit noemt men de zgnde eurokorf maten
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Trouwens,

ik heb nog een HAYNES liggen voor een 200 Series,

het nadeel is alleen dat ik hem niet meer kan gebruiken, DE VI staat er niet in.

Ach de CD van RAVE is net zo makkelijk, staat meer in.

Dus als er Geinteresseerden zijn, PB(persoonlijk Bericht ) me maar of via MSN.

GRtz.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Plaats reactie