Wireless FM Transmitter

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
Rommie19

Wireless FM Transmitter

Bericht door Rommie19 »

Hallo, laatst heb ik een Wireless FM Transmitter gekocht op ebay zodat ik muziek kan luistere vanaf me MP3 in de auto

wat houd dat in?

nou ongeveer zo'n ding:
http://shop.brando.com.hk/image/carfmtransmitter.jpg

gaat dus via de ene kant in cigareteaansteker van auto, met de andere kant plug je hem in de 3,5mm jack plug van de mp3

nu zend dat ding radio golven uit en die ontvang je dan op een bepaalde frequentie in de auto.


waarom dit systeem en niet een cassetebandje die je aansluit op je mp3 of gwoon radio met audio in?, omdat ik nu eenmaal beschik over een radio/cdspeler..

nu wist ik vantevoren dat de kwaliteit niet super zou zijn maar het geruis begint de laatste tijd wel heel erg irritant te worde, vooral als ie iets harder staat ;). ook als ik bij een zendantenne in de buurt komt vind me radio het leuk om het te gaan remixen met een andere zender, resultaat, dat wil je niet horen..

me conclusie: blijkbaar is het signaal wat de transmitter afgeeft niet sterk genoeg (hoort tog zo'n 10 meter te hale), dit merk je ook als ie erg ruist en je de mp3speler ff aanpakt, dan heeft ie net ff wat beter ontvangst.

Nu is mijn vraag dus, heeft iemand hier ervaring mee, weet iemand wat ik het beste kan doen om de kwaliteit beter te maken? ik ben zo auto a-tchnish als wat dus als je iets uitlegt leg 't dan aub duidelijk uit :), alvast bedankt

m.v.g,
Rommie19
gfree

Bericht door gfree »

Ik heb er zoeen waarbij je de frequentie in kan stellen, als je dan een vrije frequentie opzoekt zal het al een heel stuk schelen denk ik.
Hij werkt namelijk ook niet op de bestaande fm zenders.
arthur623

Bericht door arthur623 »

je kan ook een fm modulator nemen.

Afbeelding

Op dit moment bij conrad.nl 49,95. (auto hifi-->midden scherm)

Daar sluit je je radio antenne op aan, en vanaf daar gaat een kabeltje naar je radiocdspeler. op het apparaat kan je vervolgens je mp3 speler aansluiten, en zodra je het apparaatje aanzet kan je via een bepaalde radio frequentie je mp3 beluisteren, hetzelfde principe alleen via kabels ipv een of ander (overigens illegaal geloof ik) ethersignaaltje. Resultaat: beter geluid dan via jou ding.

Ik heb er nog een liggen die ik niet meer gebruik, omdat ik nu een aux ingang op mijn cd speler heb. Is te koop als je interesse hebt...
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Kan je dat ding dan ook afstellen zodat je op eventuele meetings ook allemaal dezelfe muziek heb?
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Rommie19

Bericht door Rommie19 »

arthur623 schreef:je kan ook een fm modulator nemen.

Afbeelding

Op dit moment bij conrad.nl 49,95. (auto hifi-->midden scherm)

Daar sluit je je radio antenne op aan, en vanaf daar gaat een kabeltje naar je radiocdspeler. op het apparaat kan je vervolgens je mp3 speler aansluiten, en zodra je het apparaatje aanzet kan je via een bepaalde radio frequentie je mp3 beluisteren, hetzelfde principe alleen via kabels ipv een of ander (overigens illegaal geloof ik) ethersignaaltje. Resultaat: beter geluid dan via jou ding.

Ik heb er nog een liggen die ik niet meer gebruik, omdat ik nu een aux ingang op mijn cd speler heb. Is te koop als je interesse hebt...
ok, ziet er in ieder gevalle stuk profesioneler uit, wat voor kwaliteit komt deruit.... met radiokwaliteit ben ik al tevrede.. zolang de bass als bass klinkt en niet als gekraak klinkt het goed
is het makkelijk aan te sluite?? en geld dat aanbod van jou nog steeds?
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Mjah allemaal prima, maar dat FM apparaat werkt voor geen K L O T E! Mijn pa heeft ook zo'n varriant gekocht ergens uit Amerika. In NL is het overgens wel verboden om op de 3 meter te zenden (but who cares?)
Een fm modulator werkt inderdaad een stuk beter, maar mocht je toch een Ipod hebben kan je beter de Itrip komen!

Dat ding werkt even uit de kunst! Gewoon plug & pray! :)
Kan zelf de Freq instellen waar je je zenden (is ook een 3 meter zender btw) Maar werkt heel erg goed... me pa laat gewoon de honda uit bij ons voor op het veld (geen opstakels/huizen ertussen) en gewoon blijven horen he?... let wel met een beetje ruis.
Dus leg je dat ding in je handschoenenvakje en klaar....

http://www.griffintechnology.com/products/itrip/
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Plaats reactie