Lekkende raam rubbers

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
sandw001

Lekkende raam rubbers

Bericht door sandw001 »

Bij het lassen en spuiten van mijn achterspatborden zijn de rubbers van de achterramen (klapraam) los gemaakt. Nu lekt er water via het laagste punt van het raam de auto in.

Om dit op te lossen heb ik de rubbers los gemaakt en siliconen kit in de uitsparing van het rubber gespoten. Vervolgens heb ik de rubbers terug geplaatst. De rubber zitten nu wel mooi vast maar helaas, ze lekken nog steeds.

Wat zou jullie oplossing zijn? Zijn er nog trucs die ik moet uitproberen?

PS het garagebedrijf wil geen moeite doen om hier iets aan te doen omdat ik de auto zonder garantie heb gekocht...
114metro

Bericht door 114metro »

Als je de klapruiten eruit haalt kun je de scharnierpunten (de uitsparingen die je in de carosserie van je auto steekt) een beetje bijbuigen, hierdoor sluiten de ramen beter aan. Het hoeven niet de rubbers te zijn die lekken, maar de ruimte tussen de ruiten en de rubbers die zorgt voor water. De ruiten moeten dus strakker sluiten, beter de ruit tegen het rubber aan laten drukken.
Succes.
sandw001

Bericht door sandw001 »

bedankt voor je reactie!

Ik denk dat je ramen niet lekken maar dat er via de flens onder het rubber bij de achterklep water in de carosserie komt. En dat komt tegen het rubber aan de binnenkant van de auto naar binnen. Ik heb nu de randen van de kofferbak afgeplakt met ductape, en tot dusver lijkt het water uit mijn auto verdwenen te zijn :)
Plaats reactie