oke, hier het bewijs dat eigen huis en tuin niet altijd de beste oplossing is.
Ik ben de afgelopen tijd druk bezig geweest met zelf een voorbumper te maken (lees: aanpassen)
Allereerst wilde ik de strip wegwerken door de rand dicht te smeren. Na verschillende soorten plamuur gehad te hebben, bleek dit geen oplossing. Na verschillende schadeherstel bedrijven te hebben gebeld ben ik met fiberglass aan de gang gegaan, om dit vervolgens netjes af te werken met glasvezelplamuur. Gisteren was het dan klaar, en het zag er perfect uit.
Echter toen ik vanochtend met de bumper aan het sjouwen was hoorde ik een kraak, en wat denk je, de gehele strip fiberglass komt er netjes uit.
De opvulling is dusdanig sterk en stijf geworden dat dit niet meevormd met de zwakke plastieke voorbumper. Resultaat: de strips komen los. (blij dat de bumper niet al bij de spuiter lag)
Wie weet welk spul ik het beste kan gebruiken om de randen van de standaard bumper weg te werken? (dus: goede hechting, flexibel en overspuitbaar)
Alle hulp is welkom, ben ten einde raad.
HELP! mijn bumper valt uit elkaar...
het aller allerbeste zou zijn om een mal te maken, maar dat is eigenlijk alleen goed als je een bijzondere bumper wilt maken.
Je moet dus eerst een mal maken over de originele bumper met poly en matten, nadien moet je de binnenkant van die mal nog eens met poly en matten behandelen.
de binnenste mal die je krijgt, is dan identiek (of toch zoveel mogelijk) aan je originele bumper, enzal dus je bumper worden.
al is dat wel erg duur denk ik, beter opteren voor een andere bumper dan he.
Je moet dus eerst een mal maken over de originele bumper met poly en matten, nadien moet je de binnenkant van die mal nog eens met poly en matten behandelen.
de binnenste mal die je krijgt, is dan identiek (of toch zoveel mogelijk) aan je originele bumper, enzal dus je bumper worden.
al is dat wel erg duur denk ik, beter opteren voor een andere bumper dan he.
Ik heb dit probleem ook gehad, ik heb mijn bumper namelijk ook gecleand, zowel voor als achter.
Ik heb die strips dichtgezet met glasvezel matjes, polyester en met flexibele epoxi plamuur.
resultaat mag er best zijn nu vind ik, maar het is een hoop werk
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Ik heb die strips dichtgezet met glasvezel matjes, polyester en met flexibele epoxi plamuur.
resultaat mag er best zijn nu vind ik, maar het is een hoop werk
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... sc&start=0