Nieuwe ICE zit er in!

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
jan_dakpan

Nieuwe ICE zit er in!

Bericht door jan_dakpan »

Ik ben de laatste drie weken ff met mijn auto bezig geweest. Ik heb de nodige ICE ff geplaatst :D.
Eerder hebben jullie al kunnen lezen dat de frontspeakers waren vervangen samen met de radio. Hier werd de IPod weer aan gekoppeld, zodat ik 4Gb aan muziek in de auto heb :mrgreen:

Afbeelding
Hier een van de nieuwe frontspeakers.
Clarion SRX1784

Afbeelding
Nieuwe HUD

Afbeelding
De IPode in het Dashboard kastje. Een bende zoals je ziet. Allemaal te wijten aan het Pioneeripoduitlees bakje.

Dit was allemaal al een hele verbetering. Ik heb eerst een dag rondgereden met de nieuwe frontspeakers samen met de originele backspeakers. Tijdens de toertocht hebben we de hele dag perfect kunnen testen en het resultaat daarvan was dat er 'zwaardere' backspeakers moesten komen. Zo gezegd zo gedaan.
Heb de woensdag daarop deze speakers gehaald: Clarion SRX6984

Dit moest natuurlijk ook ingebouwd worden.
Na de toertocht hebben zijn we nog ff naar de Tummeke Meet in Zetten geweest en daar heb ik de hoedeplank van Tummeke naar Friesland meegenomen. Deze gaat dienen om het een en ander op uit te gaan testen.

Mijn vader en ik zijn dus de afgelopen week (zodra ik ff tijd had want ik had het toch onzettend druk met toetsweek) bezig geweest met de speakers in de hoedeplank te monteren. Wat een makkelijk klusje was.

Afbeelding
Hier zijn de gaten afgetekend en kan er geboord en gezaagd worden.

Afbeelding
Nu kan er ook geknikkerd worden :D

Afbeelding
Actie foto!! :mrgreen:

Afbeelding
Het resultaat mag er wezen. Dit is echter nog wel de test hoedeplank. Gisteren hebben we bij de originele hoedeplank dit hele proces herhaald. De test hoedeplank staat op dit moment te drogen in het hok ;)

Afbeelding
Past perfect en staat wel mooi zo.

Afbeelding
Kabels worden nog niet weggewerkt omdat de hoedeplank nog tijdelijk is. Waar ik wel erg blij mee ben is dat wanneer ik de hoedeplank eruit haal, ik simpel de stekkertjes los haal en zo kan aansluiten op de originele speakers.

Afbeelding
De bende in het handschoenenkastje kon natuurlijk niet. Daarom heb ik het Pioneeripoduitleesbakje verstopt achter het hanschoenenkastje. Netjes en uit het zicht.

Afbeelding
Ziet er een stuk netter uit zo. Dit is echter ook weer tijdelijk. Uiteindelijk zal het handschoenenkastje leeg zijn en zal de IPod netjes geplaatst kunnen worden.

Dit is dus mijn nieuwe ICE. Verder kan ik nog zeggen dat het nog under construction is. Hoe de hoedplank eruit zal komen te zien hangt af van morgen. Want morgen......
:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
tummeke

Bericht door tummeke »

HEY!!

Wat is dat voor geouwehoer met MIJN hoedenplank!? Heiligschennis!!

:mrgreen:

Netjes geworden hoor.. Ik wil ook nog steeds wat betere boxen, maar eigenlijk luister ik dan toch ook weer niet zoveel muziek.. Dus tsjah, misschien als m'n lijstje weer wat verder is afgewerkt dat er wat aan de muziek gedaan wordt :D
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

ziet er goed uit Jan!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Ziet er inderdaad netjes uit kerel....
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
arthur623

Bericht door arthur623 »

netjes hoor!

Gelukkig heeft mijn HUD een aux ingang, geen gekloot dus met ipod uitleeskastjes etc :lol:
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

arthur623 schreef:netjes hoor!

Gelukkig heeft mijn HUD een aux ingang, geen gekloot dus met ipod uitleeskastjes etc :lol:
Maar met een uitleeskastje kan je hem ook bedienen....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
arthur623

Bericht door arthur623 »

Ehm, uiteraard mista, waar is dat kastje anders voor?
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

arthur623 schreef:netjes hoor!

Gelukkig heeft mijn HUD een aux ingang, geen gekloot dus met ipod uitleeskastjes etc :lol:
Jah dat heeft mijne dus ook. Maar nu kun je je Ipod daar zo ook wel aan hangen alleen dan zul je steeds op de knopjes van je ipod moeten drukken. En nu pleur ik dat ding in het dashboard kastje en dan bedien ik hem vanaf mijn radio. Ook zie ik de text op het display. Dat is normaalweg met alleen aux-ingang niet zo...
arthur623

Bericht door arthur623 »

aha, nou, dat is inderdaad handig hoor!

Wordt de externe speler ook opgeladen terwijl hij in de auto zit?
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Crea hoor Jan :D :mrgreen:

ff serieus, jij bent lekker bezig, ziet er goed uit allemaal 8)

hopelijk klinkt het zo goed als het eruit ziet ;)

ben benieuwd naar de definitieve hoedenplank :D ;)


(mijn hoedenplank wordt ook weer anders, wordt vervangen door mdf-plank en dan ook maar weer crea doen :mrgreen: ;) )
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

@Aurthur: wordt opgeladen...
artemis schreef: (mijn hoedenplank wordt ook weer anders, wordt vervangen door mdf-plank en dan ook maar weer crea doen :mrgreen: ;) )
Waarom?? Ik ben zo jaloers op de hoedeplank die jullie nu hebben :oops:

@All: THNX voor de positieve reacties. Vandaag heb ik mijn auto terug gekeregen van de spuiter. Motorkap en voorschermen weer helemaal kras en deukvrij na een ongelukje met een tentstok (door iemand anders) in Frankrijk.

Ook zitten mijn nieuwe deurpanelen erin. Foto's volgen uiteraard.
Het interieur ziet er nu helemaal super uit!!! ff wachten dus nog op foto's :P
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

jan_dakpan schreef:@Aurthur: wordt opgeladen...
Waarom?? Ik ben zo jaloers op de hoedeplank die jullie nu hebben :oops:
:lol: thnx, maar wordt wel weer iets met borduren hoor, alleen zijn hier niet zo tevreden over.Blijft een standaard dun hoedenplankje wat eronder zit :mrgreen: ;)
jan_dakpan schreef: Ook zitten mijn nieuwe deurpanelen erin. Foto's volgen uiteraard.
Het interieur ziet er nu helemaal super uit!!! ff wachten dus nog op foto's :P
Wel opschieten met die foto's hoor......... :fiew: :D ;)
Plaats reactie