ice advies - wat doe ik fout??

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
arthur623

Bericht door arthur623 »

Ok, huidige stand van zaken:

- versterker is aangesloten op pluskabel
- aarde kabel aangesloten op versterker
- kdg-612 subwoofer kabel vanaf unit naar versterker getrokken en aangesloten

Enkel de remote heb ik nog niet kunnen aansluiten omdat ik niet weet welk kabeltje van mijn iso stekker bos de remote is, kabel al wel van unit naar versterker getrokken.

Al met al heb ik het meeste wel gehad, maar ik heb nog geen geluid. Komt dat door de remote?
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Zonder remote doet hij het niet nee.

Je zou de instal wel even kunnen testen door de plus door te lussen naar de remote ingang van de versterker.
Dan zal hij het wel moeten doen.
Echter wil je dat de versterker uitgaat als je de radio uitzet, dus wel gewoon aansluiten via de remote kabel van je HU.
216 driver

Bericht door 216 driver »

je bedoelt de remote op de voeding van de amp, na het testen wel weer die remote eraf anders moet je morgen je auto aanduwen :mrgreen: dan is je accu dus leeg .
arthur623

Bericht door arthur623 »

aha! dan snap ik het alweer een beetje. Ga het meteen ff proberen;)
arthur623

Bericht door arthur623 »

ok, heb het systeem ff getest door wat constante stroom van de voeding op de remote ingang van de versterker te zetten, en het geheel werkte!

Ik gebruikte nu echter ff een andere, zwakkere 4 kanaals versterker (Sony XM-504Z xplod) met 2x50 watt rms voor de achterspeakers, en 1x120 watt rms gebrugd voor de subwoofer, die 250watt rms aankan.

Er komt een 2x120 rms en 1x240 rms versterker aan, dus tot die tijd deze slappe xplod maar.

Grootste probleem is echter: hoe vind ik de remote kabel in me iso stekker bos!
216 driver

Bericht door 216 driver »

Gewoon naar de kleur kijken ;) , is dus waarschijnlijk een blauw met witte draad.

En anders de iso stekker eruit halen en kijken of je met een multimeter erin kan prikken om je contact (remote) draad te vinden.
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Meestal zit de remote kabel niet aangesloten op het iso blok, maar zit gewoon als los draadje aan je radio vast. Zit meestal ook nog een label aan met remote.

Je kan anders ook in de gebruiksaanwijzing kijken van je radio. Daar moet ook een ansluitschema in zitten, en kan je dus ook zien welke kleur de remote heeft.
arthur623

Bericht door arthur623 »

volgens mij lezen sommige mensen niet goed;

ik heb de bijgeleverde stekkerbos niet gebruikt omdat er al een iso kabel lag. De remote is de blauwe met witte streep op de bijgeleverde bos, en dat staat ook in de handleiding van de radio, maar ik heb de reeds aanwezige bos dus gebruikt, dus ik heb nix aan de handleiding etc. Het is bij mijn radio helaas geen aparte kabel buiten de isostekker om.

enige manier om erachter te komen is inderdaad even spanning op de kabeltjes gaan meten!

Ik heb dus spanning op de rode 12V kabel, en de enige andere met spanning zou dan dus de remote moeten zijn? Is het trouwens zo dat een remote altijd in de kabelbos zit?
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Ja hoor, mensen lezen wel goed!

Normaal gesproken heb je aan die losse bos draden aan allebij de kanten een iso stekker zitten! En dan zwemt die remote er los tussen in.
arthur623

Bericht door arthur623 »

Juist. Normaal gesproken is dat zo ja, bij mij is dat echter niet het geval en dus niet van toepassing.

Ik kan er nu alleen achter komen door te gaan meten dus....
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Nee, je kan er dus ook op een andere manier achter komen.

Je hebt die dradenbrei die bij je radio hoort nog?
Kijk in je boekje op welke pin die remote zit aangesloten.
De draadkleur is dan nu nu op die iso stekker anders, maar hij doet nog steeds hetzelfde.
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

heel simpel. meten is weten zeggen ze wel is.
multimetertje pakken,
radiootje aansluiten,
radio aanzetten en spanning meten op alle stekkertjes.
heb je 1 gevonden waar 12v op staat houd je de multimeter op die ader terwijl je de radio uitzet.
is nu de spanning van het kabeltje af, dan heb je de remote te pakken. ;)
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Inderdaad, zoals Anton zegt, gewoon kijken welke pin op de bijgeleverde stekker de remote is en dan kijken wel draad om de Rover iso-stekker op dezelfde plek zit.

Anders: meten is weten....
arthur623

Bericht door arthur623 »

Ik ga het proberen manne, bedankt!

Heeft er hier iemand trouwens ervaringen met Raveland versterkers? en dan met name de XCA serie? Wat vonden-vinden jullie ervan?
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

aan de naam te horen kan het nooit veel soeps zijn.
zal wel gelijk aan marquant zijn denk ik.
heb er wel eens van gehoord maar ik zou het niet in mijn auto willen hebben.
JeroenV

Bericht door JeroenV »

Het is een heel ander niveau dan bijvoorbeel Rockford, maar als je niet voor een heel SQ systeem gaat zou ik me daar niet te druk om maken. Als het alleen voor was extra bass gaat kan je je er niet echt een bult aan vallen gok ik!
Plaats reactie