vreemd probleem

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
rovergti

vreemd probleem

Bericht door rovergti »

Hoi,

gistereb startte ik mijn auto na 2 dagen te hebben stilgestaan. Hij liep niet lekker stationair maar wel het juiste toerental, maar hij stotterde dus een beetje maar wel constant. Ik de motor uitgezet en weer aan, was het nog. Voorzichtig gaan rijden en het was al snel over. Vanmorgen en vanmiddag nergens last van gehad.

Weet iemand wat dit geweest kan zijn. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik 1/4 liter olie heb bijgevuld (10W40, maar al wat ouder). Misschien dat dat het is.

Groeten Robbert
rovergti

Bericht door rovergti »

het staat er misschien niet in correct nederlands, maar uitleggen is ook zo moeilijk.

Heeft er niemand een idee?!
FoZ

Bericht door FoZ »

bougies :?:
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Re: vreemd probleem

Bericht door Järv »

Hya Robbert,

ik kan me nog iets herinneren dat die grijze 214 van mij dat ook wel eens deed.

Starten ... rommelig lopen .. en na 5 minuten was het over.
en ik had er dan de hele dag geen last meer van.

't gekke was dat ie er de ene dag geen last van had en een andere dag weer wel ... er zat ook eigenlijk geen logisch systeem in in wanneer ie het wel of niet deed.
Dacht eerst dat 't kwam door vocht .... maar dat was het niet ... toen misschien door de kou ... ook niet....
... en toen heb ik 'm verkocht.
'k heb 'm niet verkocht vanwege dit gekke ritueel maar omdat ik de 416Si die ik nu heb, kon kopen.

m.a.w...ik heb geen idee wat het dan wel was :|

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
rovergti

Bericht door rovergti »

ik heb er nu geen probleem meer mee gehad, misschien was het wel het 2 dagen stilstaan. Dat gebeurt bijna nooi. En de bougies zijn net verwisseld bij de apk + grote beurt.

We kijken het nog even aan.

Groeten
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

't hoort niet.
een auto hoort exact 't zelfde te doen als je er vandaag mee rijd .. en als je terugkomt van schiphol na 3 weken.
Het stotteren/haperen/gekdoen komt van iets wat het niet meer helemaal goed doet.
...alleen wat? geen idee.

Succes,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

[offtopic] Tja, een auto hoort exact hetzelfde te doen, helemaal mee eens. Maar ja, de praktijk is wel eens anders.
Mijn vorige auto was een Renault Clio uit 1999. Toen hij 2 jaar oud was, ging ik hem verkopen, en moest eigenlijk voor een 80.000 km beurt naar de dealer. Aangezien ik al op m'n Ibiza aan 't wachten was, en dat niet lang meer kon duren heb ik dat onderhoud niet meer gedaan. Gevolg: de teller stond op 81.500 en dat ding wou dus helemaal niet meer starten.... :roll:
Dus alsnog een beurtje moeten geven. Daarna ging hij ook nog eens flink koelvloeistof lekken....
Al met al was ik blij dat ik 'm enkele weken later kon inruilen.... :lol: [/offtopic]

[ontopic] Dit geval lijkt toch wel op een vochtprobleempje. Auto's die elke dag worden gebruikt zijn meestal heel gevoelig voor een aantal daagjes stilstaan. [/ontopic]
rovergti

Bericht door rovergti »

Vocht! je bedoelt de bobine en de bougies. Di eheb ik een keer met wd40 ingespoten maar das alweer een tijd geleden. Kan het dat weer zijn.
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

IK WEET 'T WEER !!! :idea:

"k had er toch wat op gevonden.
was inderdaad toch een vocht probleem ... 't schoot me tebinnen toen ik "WD40" las.

Je bobine zit achter de koplamp aan de bestuurderskant.
Hier bonvenop zit 1 dikke zwarte kabel die naar je rotor en bougies gaat.
en 2 kleine draadjes ... het probleem zit 'm bij die 2 draadjes.
Spuit de contactjes ruim in met WD40 en je hebt er een tijdje geen last van.

Regenwater spat er namelijk op door de naad tussen de motorkap en spatscherm ... eigenlijk hoort er namelijk een rubber hoes bovenop de bobine te zitten.

Cheers,
Dennis :idea:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Plaats reactie