Pagina 1 van 2
kachelventilator werkt alleen op standje 3?
Geplaatst: zo okt 30, 2005 10:47 pm
door mr x
hallo allemaal,
ik heb gisteren net een metro 114 GTI gekocht maar na 1 dag ben ik er pas achter gekomen dat alleen de kachelventilator het niet op stand 1 en 2 doet .
wie weet wat het is en of het makkelijk te maken is.
alvast bedankt
Re: kachelventilator werkt alleen op standje 3?
Geplaatst: zo okt 30, 2005 10:50 pm
door Beko
Die andere standen zullen het ook wel doen maar bij de 114 merk je er bijna niks van in stand 1 en 2.
Dit is mijn ervaring en als dit niet klopt moet ik mijn systeempje ook maar ff nakijken
Groet
Beko
Geplaatst: zo okt 30, 2005 10:55 pm
door Striker
Ik heb dit probleem eigenlijk nog niet eerder gehoord bij een 100, maar ik neem aan dat het wel hetzelfde idee is als bij de 200/400 reeks: lees
hier.
Geplaatst: zo okt 30, 2005 11:13 pm
door MoRaX
Heb dit ook gehad met mijn 100-serie! Vervangen stelt niets voor bij een 100-serie!
Bij je linkerventilatie gat in je motorkap zit de ventilatiemotor, rechtsdaarvor zie je een klein kapje zitten. Hier onder zit die weerstand....
Vervangen en klaar... 10min werk (van mij zat wel gepopnageld) Even uitboren en de volgende vast zetten met boutje en moertje! :P
Even plaatje van mijn oude blokje opgezocht!
Bij de pijl kan je je weerstand vinden...

Geplaatst: zo okt 30, 2005 11:15 pm
door Trevor
En mischien past ook hier de weerstand van een 200 MK2 in. Zoals al in een ander topic geschreven, in grotere getale op de sloop te vinden dan andere rover modellen.
Ff met een wat kracht het dashboardkastje eruitdrukken ('t is toch een sloopwagen) en je kunt de weerstand er zo uitschroeven.
Geplaatst: zo okt 30, 2005 11:17 pm
door Trevor
Bij je linkerventilatie gat in je motorkap zit de ventilatiemotor, rechtsdaarvor zie je een klein kapje zitten.
Oh, mischien gaat mijn suggestie uit mijn vorige post dan toch niet werken. Sorry.
Geplaatst: ma okt 31, 2005 8:56 pm
door mr x
hartstikke bedankt allemaal!!!!!!!!!!
alleen het lijkt wel of dat weerstandje op het frame zit vastgelast
ik weet nu in ieder geval waar ik zoeken moest,
wat blijkt nu het geval te zijn, de contactdraadjes op het weerstandje waren helemaal weggeroest behalve de 3e zat nog vast,
ga nu eerst proberen om de andere 2 weer vast te solderen en hopen dat ie het dan wel doet in standje 1 en 2
Geplaatst: ma nov 07, 2005 8:06 pm
door mr x
waar kan ik zo'n dingetje kopen,
ik dacht hem nog te kunnen maken,
maar das niet gelukt.
ik heb hem inmiddels al wel los gekregen, dat viel nog best mee!!
zou ik hem bij uniparts of bij de brezan of zo kunnen bestellen?
Geplaatst: ma nov 07, 2005 8:37 pm
door MoRaX
sloop...??? Of 1tje bestellen bij jouke! (118GTR) (haha)
Jouk
Geplaatst: ma nov 07, 2005 8:54 pm
door mr x
ik ben tot nu toe 2 tegen gekomen op de sloop.
maar helaas met het zelfde probleem (kapot)
oke, ik zal jouke ff een mailtje sturen, bedankt!

Geplaatst: zo nov 13, 2005 3:27 pm
door Pipmastah216GTi
Da's geinig! Ik had precies hetzelfde met mijn 114GTa. Volgens mij is dit een probleem dat bij alle 100's op een gegeven moment voorkomt. De weestand zit nl. nogal beroerd gemonteerd in de "open lucht" met een lullig "dakje" eroverheen.
Die van mij was compleet doorgeroest (dat heb je met dat natte klimaat hier) en hij zit met popnagels vast, dus dat was best een gepruts om hem op een mooie manier te vervangen.
Je kunt een nieuwe weestand krijgen bij de dealer (ik dacht rond de 25 euri, naaiend duur dus voor zo'n klein, simpel prutdingetje

). Heb ik uiteindelijk ook maar gedaan, want op de sloop waren ze ook allemaal doorgebrand of niet los te krijgen zonder ze helemaal te slopen. Suc6.
Geplaatst: zo nov 13, 2005 3:34 pm
door Pipmastah216GTi
Sorry voor de dubbelpost en offtopic, maar ik zag dat fotootje van Morax...
<dubbelpost> <offtopic>
Heb jij nou een openluchtfiltertje op je 111 zitten, Morax?
Heb ik destijds ook bij mijn 114GTa (met carburateur) geprobeerd, maar dat ding reed vervolgens nauwelijks meer (ook niet na afstellen van het mengsel). Hij liep wel maar klonk als een soort verkouden os "Mooooo"

en hield gigantisch in op de een of andere manier...
Dat afstelschroefje op die carb doet trouwens wonderen. Bij de keuring draaiden ze hem steeds dicht ivm teveel CO, maar dan reed 'ie als een natte krant. Opendraaien en gaaan!
</dubbelpost> </offtopic>
Geplaatst: zo nov 13, 2005 7:18 pm
door mr x
hoi pipmastah,
ik heb ook op mijn 114 gti een open luchtfilter zitten van GREEN .
als je er een open luchtfilter opzet moet je de computer volgens mij ook eerst resetten. daarna zal hij zich aanpassen.

d8 ik?
Geplaatst: zo nov 13, 2005 7:59 pm
door 118GTR
Jouw Mpi Gti is een heel andere beestje dan een carb GTa. Om te beginnen heeft een carb geen computer.
Je kunt overgens je ecu niet resetten, hoogstens je stappenmotor. Bovendien past de ECU zich constant aan aan de omstandigheden, dus een luchtfiltertje op een k-serie blok met een ecu, zou nooit een probleem mogen geven.
Geplaatst: zo nov 13, 2005 10:53 pm
door Pipmastah216GTi
Idd, ik had ook op mijn GTi MPI een openluchtfilter. Dat werkte prima en klonk als een V6
Alleen op die GTa met carb werkte het voor geen meter, dus ik vroeg me af MoRaX dat geregeld had met z'n 111 (met zo te zien op de foto ook een carb.), zonder zoals ik nauwelijk meer vooruit te komen

Geplaatst: ma nov 14, 2005 12:07 am
door MoRaX
Mjah... gewoon plug & play??? Werkte prima op mijn 1100CC volglas klonk het prima in combinatie met mijn motor-uitlaat!
Het enig vreemde was, dat je bij b.v. half-gas de lucht echt langs de gasmondjes horen stromen! Wat een soort van slurpend/zuigend geluid maakte!
Wel erg leuk geluid... :P
Heb er ergens nog een filmpje van! :P