Clarion speaker vraag

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
jan_dakpan

Clarion speaker vraag

Bericht door jan_dakpan »

Ik ben vanmiddag ff op pad geweest voor een set nieuwe speakers.
Nu is mijn oor gevallen op (front) Clarion SRX1784 en (Back) Clarion SRX6984

Het gaat nu ff om het model van voor. Deze geeft een erg mooi geluid (imho), maar punt is, dat ik alleen het showmodel (naar eigen zeggen een halfjaar in de winkel tentoongesteld) kan kopen. Ze bestellen geen nieuwe Clarion speakers meer. Daardoor zijn ze ook in de aanbieding: van €129 voor €95.

Nu is mijn vraag eigenlijk is dit halfjaar te verwaarlozen? Kan de kwaliteit er na zo'n halfjaar er op achteruit gaan?

Deze kwam echter wel het beste uit onze geluidstest. Dus voor minder wil ik het niet meer doen. Er waren duurdere speakers waarvan wij vonden dat het geluid minder was dan deze. En deze van Clarion passen perfect in mijn budget.
En aangezien zei de enigsten in de buurt zijn die ze nog hebben....
moeilijk moeilijk moeilijk dus. Wat zouden jullie doen?
Er wordt nog een kleine korting gegeven aangezien het een showroom model is. Dit bedraagt maarliefst €7,50. Ze wilden niet meer geven (ook niet op aanegdrongen, gaat dan eventueel nog wel gebeuren) omdat ze dan onder de inkoopsprijs zouden gaan zitten.

So, what would you do??
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

denk dat er ook aan ligt of hij continu of
af en toe zijn gebruikt
ik zie wel eens van die kasten staan en dan worden maar 2 van de 8 speakers gebruikt
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

Dat is hier ook het geval. Zitten meerdere speakers in zo'n kast. Ik meende zo'n 10 bijlekaar.
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

het zou natuurlijk fijn zijn als je wist of ze vaak en lang zijn gebruikt
anders lijkt het mij wel een goede prijs
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

Ze worden in princiepe alleen aangezet als een koper deze wil horen. Dus misschien moet ik er toch maar voor gaan...
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

dan is mijn tip:kopen
hou ons op de hoogte ;)
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

Speakers zijn gekocht :D
Komen er morgen als het goed is in. Samen met nog iets anders moois :mrgreen:
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

dan vertel maar gauw hoe ze klinken :D
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

Zit ff tegen. Vrijdag is alles pas klaar. Dan moet het klaar zijn ivm toertocht :P
Jmrules

Bericht door Jmrules »

Goede keuze geweest ondanks de KLEINE korting.... maarjah.

ter info: Als je ooit nog eens 2dehands speakers wil kopen dan heeft het jusit voordeel als ze gebruikt zijn. Het nadelige van speakers is: Als je ze niet gebruikt gaat de spreekspoel oxideren met als gevolg dat die krengen vast komen te staan of op z'n minst een hoorbaar verschil in geluid gaan geven.

Dussss: Als iemand pronkt met een subje: "Amper gebruikt, zo goed als nieuw" lekker laten liggen die zooi. Speakers horen niet stil te staan.... die horen te klappen 8)
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

jan_dakpan schreef:Zit ff tegen. Vrijdag is alles pas klaar. Dan moet het klaar zijn ivm toertocht :P
Zit nu helemaal tegen. Geluid zit er wel in, maar wat voor de toertocht klaar moest zijn is niet klaar :cry: Er waren 4 kleine onderdelen niet besteld...
Daar is het wachten nu op :cry: :cry: :cry:
Plaats reactie