Pagina 1 van 1

Problemen met de massa meter

Geplaatst: vr okt 21, 2005 9:28 am
door alexander-info
Mijn Rover 25 geeft na 3 jaar zijn eerste problemen :( :( :( .
Dagelijks wordt ik er bij het optrekken uitgereden door elke bejaarde in een brommobiel.
Nu blijkt dat mijn massa meter kapot is en mijn auto het vermogen heeft van een slak op steroïde.
Bij navraag blijkt zo'n ding 270 euro te kosten bij de dealer.
Wat ik dus graag wil weten is het volgende:
Waar zit dat ding?
Hoe kan ik hem zelf vervangen?
En waar moet ik op letten bij het vervangen?

Als iemand hiermee mij zou kunnen helpen zou ik dat heel prettig vinden :D :D :D .

Geplaatst: vr okt 21, 2005 10:40 am
door 118GTR
270? tering wat een onzin, ik heb die dingen wel eens weggegeven c.q. verkocht voor 5 euro ofzo. Show's how much I know.

Hij zit in het inlaatraject voor cilinder nr 4(degene het dichts bij de versnellingsbak) 5 cm voor de inlaatpoort. Hij is goed te zien, en je kunt er makkelijk bij.

Er zit hoogstwaarschijnlijk een 2 polige groene stekker op(hij is zelf ook gedeeltelijk groen)

Geplaatst: vr okt 21, 2005 10:53 am
door alexander-info
thanks........ga er meteen mee aan de slag

Geplaatst: vr okt 21, 2005 4:50 pm
door 216 driver
Hoe kwam je hierachter eigelijk ?

Want die van mij is ook niet echt zo snel meer de laatste tijd lijkt wel, zeker in zijn 5e versnelling op de snelweg accelereert ie ook niet echt goed meer.

Misschien komt het ook doordat het k&n filter naast de motor zit en niet is afgeschermd :?: :VerySad:

Geplaatst: vr okt 21, 2005 6:09 pm
door MoRaX
betreft hier niet de 'lucht' massa meter?
Mischien kan je die volledig vervangen door een diode, en dan gewoon een stuk afvoerpijp ter vervanging van de luchtmasssameter. Veel gedaan bij vag-diesels..
Weet verder niet hoe een rovert-diesel in elkaar steekt..

Geplaatst: vr okt 21, 2005 6:34 pm
door 118GTR
zullen we diode dan maar vervangen door een weerstand. zo'n sensor is gewoon een NTC in een fancy behuizing. Een diode doet niets in zo'n geval want de stroom gaat toch wel 1 kant op.