rammelen en reutelende 600

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
roverdude

rammelen en reutelende 600

Bericht door roverdude »

Een tijdje geleden konden we ineens niet meer verder rijden met onze 600. bak in 1ste, koppeling lossen en hij vertrekt. op het moment dat ik hem in 2de leg niets meer...
Volgens onze dealer was het stuk van de koppeling dat op de ingaande as van de bak zit afgebroken van het stuk waar de voering opzit. Dus soms haperde dit en konden we vertrekken...

Nu, dit is opgelost door nieuwe koppeling, drukgroep en de druklager te vervangen (garantie).
Sinds deze werken uitgevoerd zijn rammelt de bak wanneer hij in vrij staat en de koppeling niet ingedrukt wordt.
De dealer heeft nu een soort aditief (slick ...) toegevoegd aan de bakolie. Het rammelen is wel minder, zelfs bijna weg maar nu heb ik de indruk dat de airco geweldig reuteld :evil:
Is het mogelijk dat dit alles iets met elkaar te maken heeft of is dit alles louter toevallig?

Greetz roverdude
mark_m

Bericht door mark_m »

tja,als hij rammelt als hij in zn vrij staat met het koppelingspedaal los dan zou het nog de drukgroep kunnen zijn.
maar nu er slick in is gegooit (foute oplossing) en het rammelen is bijna weg zou ik denken dat je lagers van de ingaande as van de versnellingsbak naar de eeuwige jachtvelden zijn.

en dat zal best een duur grapje worden (bak revisie),je zou eens een praatje met een monteur van een willekeurige garage kunnen maken om te kijken of dit ook het meest waarschijnlijke is,en als je nog garantie hebt terug gaan en laten maken.
Plaats reactie