luchtfilter
- mg-zs
- Hairpin Hater
- Berichten: 3757
- Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
- Woonplaats: Maastricht
luchtfilter
ik ben van plan
om mijn standaard luchtfilter te vervangen
weet er iemand wat er allemaal beschikbaar is voor de zs
of is er iemand die er ervaring mee heeft
om mijn standaard luchtfilter te vervangen
weet er iemand wat er allemaal beschikbaar is voor de zs
of is er iemand die er ervaring mee heeft
Commission No. ZS-005354
MG ZS
Rover Tourer
Een pipercross Viper kit schijnt 1 v/d beste kits te zijn , wel duur maar dan heb je ook echt wat.
Normaal kost hij 400 euro,-
Maar 'Frekkel' bied hier van die Viper kits aan voor 200,- euro die hij voordelig kan krijgen.
Hier is het topic: http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=5465
Normaal kost hij 400 euro,-
Maar 'Frekkel' bied hier van die Viper kits aan voor 200,- euro die hij voordelig kan krijgen.
Hier is het topic: http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=5465
- MGPete
- MG-R Freak
- Berichten: 1970
- Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
- Woonplaats: Scheveningen
- Contacteer:
De Viper is idd een goede keus.
Ik weet niet of de ingang van de luchtbuis bij een MK.I op dezelfde plaats als een MK.II zit, maar bij mij loop de buis vanaf het filter naar beneden, onder de accu door en daarna weer omhoog met de ingang van de buis naar achter gericht
Ben van plan om mijn Viper uit de 180 in de 120 te plaatsen maar daarvoor moet ik eerst een goede buis kopen. Overigens heb ik er geen haast mee, dus verwacht geen "up-dates" of zo.
LIMPEX is de Nederlandse importeur van Pipercross.
C Ya
Pete
Ik weet niet of de ingang van de luchtbuis bij een MK.I op dezelfde plaats als een MK.II zit, maar bij mij loop de buis vanaf het filter naar beneden, onder de accu door en daarna weer omhoog met de ingang van de buis naar achter gericht
Ben van plan om mijn Viper uit de 180 in de 120 te plaatsen maar daarvoor moet ik eerst een goede buis kopen. Overigens heb ik er geen haast mee, dus verwacht geen "up-dates" of zo.
LIMPEX is de Nederlandse importeur van Pipercross.
C Ya
Pete
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
- MGPete
- MG-R Freak
- Berichten: 1970
- Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
- Woonplaats: Scheveningen
- Contacteer:
True,
was ook niet bedoeld om naar Limpex te gaan, maat die gasten kunnen je wel veel info geven daarover.
Die van mij was destijds ook tweedehands (maar ongebruikt) iets van 180 euro
455 euro is wel heel erg veel geld vind ik. Als ik dat ervoor zou moeten betalen zou ik het idd nooit doen.
C Ya
Pete
was ook niet bedoeld om naar Limpex te gaan, maat die gasten kunnen je wel veel info geven daarover.
Die van mij was destijds ook tweedehands (maar ongebruikt) iets van 180 euro
455 euro is wel heel erg veel geld vind ik. Als ik dat ervoor zou moeten betalen zou ik het idd nooit doen.
C Ya
Pete
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
- MGPete
- MG-R Freak
- Berichten: 1970
- Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
- Woonplaats: Scheveningen
- Contacteer:
Volgens mij gaat een vervanging van het luchtfilter en de aanzuigbuis echt een verbetering opleveren
In aanzuigbuis is echt vreselijk dun van een 120 en de weg die de buis aglegt (van ingang naar filter) is niet bepaald efficient (zie een van mijn posts hierboven).
Weet je al wat je gaat doen? Er zijn natuurlijk ook nog andere opties dan alleen maar PPX, hoewel de meeste (mijzelf incluis) zeer tevreden zijn over de Viper set.
C Ya
Pete
In aanzuigbuis is echt vreselijk dun van een 120 en de weg die de buis aglegt (van ingang naar filter) is niet bepaald efficient (zie een van mijn posts hierboven).
Weet je al wat je gaat doen? Er zijn natuurlijk ook nog andere opties dan alleen maar PPX, hoewel de meeste (mijzelf incluis) zeer tevreden zijn over de Viper set.
C Ya
Pete
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
- MGPete
- MG-R Freak
- Berichten: 1970
- Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
- Woonplaats: Scheveningen
- Contacteer:
@ Striker
Heb jij misschien die foto nog die jij destijds van mijn Viper in de 180 hen genomen?
Hier een foto van de Viper in de auto van Striker.
Zo komt 'ie ook ongeveer te liggen in de 120.
De uitlaatbuis komt direct op de gasklep (?) en de aanzuigbuis komt ergens achter de bumper waar hij voldoende rijwind kan vangen. Let er alleen op dat de kans dat er water inkomt niet al te groot is.
C Ya
Pete
Heb jij misschien die foto nog die jij destijds van mijn Viper in de 180 hen genomen?
Hier een foto van de Viper in de auto van Striker.
Zo komt 'ie ook ongeveer te liggen in de 120.
De uitlaatbuis komt direct op de gasklep (?) en de aanzuigbuis komt ergens achter de bumper waar hij voldoende rijwind kan vangen. Let er alleen op dat de kans dat er water inkomt niet al te groot is.
C Ya
Pete
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
- mg-zs
- Hairpin Hater
- Berichten: 3757
- Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
- Woonplaats: Maastricht
bij mijn mk1 zs 120 is dit ook zoMGPete schreef:De Viper is idd een goede keus.
Ik weet niet of de ingang van de luchtbuis bij een MK.I op dezelfde plaats als een MK.II zit, maar bij mij loop de buis vanaf het filter naar beneden, onder de accu door en daarna weer omhoog met de ingang van de buis naar achter gericht
C Ya
Pete
vind het een beetje raar uitzien
Commission No. ZS-005354
MG ZS
Rover Tourer
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Bij een 400 mk2 ook, weer iets dat ze nooit veranderd hebben.mg-zs schreef: bij mijn mk1 zs 120 is dit ook zo
vind het een beetje raar uitzien
Maar zo slecht is die buis ook niet, hij zit perfect geisoleerd (geen warme lucht of troep van het asfalt) en koude lucht komt er ook vrij gemakkelijk.
Hij is wel wat aan de dunne kant, maar de airbox is vrij groot en vangt het gasrespons probleem op.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!