mg zs 180

eggbert

mg zs 180

Bericht door eggbert »

Is de mg zs een aanrader om te kopen? Vanwege zijn prijs en de condities bij de dealers lijkt het een goede koop maar ik hoorde dat een lid van de club hier niks dan problemen had met z'n zs 180? Aanrader of afrader?

seeya...
wangson

Bericht door wangson »

Ikzelf heb een zs120, wel nog juist geen jaartje...
Maar nog geen last mee gehad, bolt ZALIG....
(hout vasthouden) :oops:
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

De 180 MK.I is een auto waar je spontaan verliefd op kunt worden en helemaal als je erin gereden hebt. Het geluid en de power is fantastisch.

Laat ik het zo zeggen...
Ik HAD een 180 welke ik na iets meer dan een jaar heb verkocht.

Ik hoop dat de nieuwe eigenaar veel plezier aan de auto beleefd en een stuk minder vaak bij de garage staat dan ik dat heb gedaan. Je zult begrijpen dat ik niet voor niks een 180 tegen een 120 inruil :dry:

Verder heb ik regelmatig PB-tjes ontvangen van een ander forum lid met een 180 waarin een aantal zaken stonden waarover je twee keer gaat nadenken.

Maar ja..., soms spreek het hart voor het verstand, want het is gewoon een bloedgeile kar :|

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
George

Bericht door George »

Inderdaad,

in mijn geval spreekt mn hart en zeer snel daarna mn verstand.
Ik heb tot op heden erg veel plezier van mijn zs 180.

Wel is recent mijn koppelingscylinder vervangen maar dat was door eigen domme schuld, waar ik verder maar niet over verder ga....................schaam!!!!

Het is voor de rest wel een auto die je met beleid moet behandelen en niet mee moet gaan trappen.

voor de rest sluit ik me aan bij mijn voorgangers,

bloedgeile wagen met een wereldsmooi geluid
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Vertel vertel dit maakt mensen nieuwsgierig
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
George

Bericht door George »

nehhhhhhhhhhh
Roverforever
MG-R Freak

Bericht door Roverforever »

De MG ZS is een fenomenale wagen,in de UK wordt hij terecht "the best FWD car ever" genoemd. Zeker met de 2497cc KV6 is het machtig.

Het is een feit dat de KV6 niet 100% betrouwbaar is maar slecht is ie zeker niet.

Wil je rijplezier: de KV6
Wil je een superbetrouwbare wagen (met ook heel wat rijplezier): neem de L-serie motor (ZS 115/100)
Wil je een combi: de 1796cc K4 (ZS 120)

ik zou er voor gaan
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

De problemen zaten hem nooit in de KV6.

-Na één maand is de versnellingsbak vervangen
-water in het kofferdeksel
-tikkende geluiden bij schakelen
-en harde tok bij het opkomen van de koppeling
-naratelen bij doorschakelen 2 naar 3 (in de nieuwe bak nogwel)
-zingende geluid ergens vooraan in een bepaald toerengebied
-raam dat na dicht slaan bestuurdersportier niet meer omhoog wilde (op een MG-R meet nogwel :oops: ) omdat hij uit de rail was gevalen.

Ik denk dat ik het hierbij maar laat, hoewel ik toch nog ff kan doorgaan :evil: :cry:

Ook op Engelse fora lees je regelmatig over problemen met de auto.
Dat de motor in orde is klopt, dat de auto "best FWD ever" wordt genoemd klopt ook, alleen heeft 'ie die naam NIET aan zijn kwaliteit te danken maar meer aan zijn rij-eigenschappen, want die zijn idd geweldig :?

Maar zoals ik zei: De KV6 is het probleem NIET (alleen hetgeen om de motor heen zit :( )
Ik wil de auto absoluut NIET afkraken, dit zijn alleen mijn ervaring na iets meer dan een jaar de auto in het bezit te hebben gehad.

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
Paladijn

Bericht door Paladijn »

Ik heb gisteren rond mogen rijden in een MG ZS 120 omdat mijn auto bij de dealer stond voor de grote beurt. Ik was in ieder geval zeer onder de indruk van de auto en mijn broertje, die ook een stuk meegereden is, zat zelfs al te kijken voor hoeveel hij een kon importeren vanuit duitsland ;)

Het is geen auto voor mij omdat ik nou eenmaal veel snelwegkilometers maak en dan graag mag cruisen (Rij nu een 600), maar het is een zeer interesante optie als je veel in de stad of 80/100km wegen rijdt :) De auto rijdt iig zeer sportief, ondanks het lage aantal pk's.

Maaruhm, waarom maak je geen proefrit, of huur een ZS voor een dag (is mogelijk bij de meeste dealers dacht ik)
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Paladijn schreef: het is een zeer interesante optie als je veel in de stad of 80/100km wegen rijdt
Ook boven de 100 KM is de ZS120 een lekkere auto. Ik rij regelmatig op de snelweg en cruise lekker op 140. De 180 nodigt uit op cruisen rond de 160 :twisted: :oops: maar daar voor sta je ook 100KM per tank eerder aan de pomp :?

Ik mis de PK's aan de 180 absoluut (kom er 60 tekort :( ) en ik vond het ook NIET leuk om een foto terug te zien van mijn vorige 180 in het "gespot" topic, maar gezien de ellende ben ik toch wel blij dat ik hem kwijt ben (dit is overigens het verstand dat spreekt, het hart mist hem nog :mellow: )

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
Paladijn

Bericht door Paladijn »

MGPete schreef: Ook boven de 100 KM is de ZS120 een lekkere auto. Ik rij regelmatig op de snelweg en cruise lekker op 140. De 180 nodigt uit op cruisen rond de 160 :twisted: :oops: maar daar voor sta je ook 100KM per tank eerder aan de pomp :?
Dat is zeker waar, de ZS120 reed ook prima op de snelweg, hoewel ik de voorkeur geef aan een 'snelwegauto' als de 600 of 75 - lekker luxe en in alle rust snel op de plaats van bestemming aankomen :)
Ik zie de ZS meer als het type auto waar je van geniet op de binnenweggetjes en in de stad, omdat je vooral daar de verschillen merkt (het kleine sportstuur en de stroeve koppeling was wel even wennen in het begin :)) met een auto als de 600. Als ik het geld over had voor een tweede auto, dan was de ZS zeker een optie om lekker mee te touren in het weekend.
MGPete schreef:Ik mis de PK's aan de 180 absoluut (kom er 60 tekort :( ) en ik vond het ook NIET leuk om een foto terug te zien van mijn vorige 180 in het "gespot" topic, maar gezien de ellende ben ik toch wel blij dat ik hem kwijt ben (dit is overigens het verstand dat spreekt, het hart mist hem nog :mellow: )
Het zou niet best zijn als je het verschil van die 60pk niet zou missen ;) Desondanks reed de ZS120 sportiever dan ik had verwacht gezien het geringe aantal pk's. Het is trouwens jammer van je 180, maar soms zit je nou eenmaal vast aan het praktische gebruik van je auto boven de emotionele waarde - zie al die mensen die in een fiat multipla durven te rijden :twisted:. Had je niet de optie om de MG als tweede auto te houden, of was dat te duur?
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Paladijn schreef:Had je niet de optie om de MG als tweede auto te houden
De ZS180 was de mijn enige auto en bedoeld voor dagelijks gebruik. Ik ga er niet nog een auto bij kopen omdat de 180 (te) vaak bij de garage stond. Inruilen werd gewoon steeds aantrekkelijker, ook omdat de auto jong was en relatief weinig kilometers had. Daardoor was de inruilprijs vrij gunstig. Ik heb toen gekozen voor de minder sterke ZS120 (geen grijze muis voor Pete :twisted: ) omdat 1. het benzine gebruik lager ligt en 2. een andere 180 te duur zou worden 3. ik toch het vertrouwen in de 180 was verloren 4. toch een iets minder opvallende auto wilde.

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
Kirpeknots

Bericht door Kirpeknots »

Roverforever schreef:...
Wil je rijplezier: de KV6
Wil je een superbetrouwbare wagen (met ook heel wat rijplezier): neem de L-serie motor (ZS 115/100)
Wil je een combi: de 1796cc K4 (ZS 120)
En ook aan zon diesel valt wat te doen....
Afbeelding

Dit is de L serie in mijn 45.
131,7Hp@4197rpm, 334Nm!!!!!@1770rpm

Inmiddels al 177.000 kilometers op de teller. Over een kleine 2 maanden wordt hij vervangen.... door een andere 45 (van feb 2005)
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

MGPete schreef: toch een iets minder opvallende auto wilde.

C Ya
Pete
Lees als: Een zonder strijkplank openbaar zichtbaar ;)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

afgelopen donderdag nog in een nieuwe ZS180 gereden!!! :shock:
vooral tussensprint 120-160 vond ik indrukwekkend ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
George

Bericht door George »

precies,

gewoon een pittige auto met een mooie uitstraling vooral de mk2
Plaats reactie