Remmen vervangen van R623! :(
Remmen vervangen van R623! :(
Heel lang verhaald gepost.. blaat!
Is nu alles weer pleite... (heb dat van dennis gelezen maar dacht dat het rond 18:00u wel weer kon)
In feite komt het erop neer wie er wel eens zn remmen heeft proberen te vervangen?
Omdat de remmen op een soort van HUB (volgens de engelsen geplaatst is) Daardoor bevindt de schijf zich achter het aangedreven gedeelte.
Heb het 1 en ander gevonden maar volgens mij is het a pain in the ass om het zelf te doen dus.
- budget for changing front discs. n.b. 600 uses a crappy Honda hub which the discs are bolted on from BEHIND!! Do not attempt to do these unless you are good with the spanners as it usually requires the hub removed and pressed, or the bearing split with a slide hammer.
(bron: http://www.xpower-mg.com/reviews/showpr ... roduct/106)
http://www.rovertech.net/forum/viewtopi ... ight=disks
1 - Remschijf
2 - Schoefgat om de schijf te monteren aan de hub
3 - Dop-36 NIET LOS TE KRIJGEN.
De schijven die er onder komen zijn deze maar hier gemonteerd onder een golf4
(als er een kruisje verschijnt, ff refresh drukken)
Is nu alles weer pleite... (heb dat van dennis gelezen maar dacht dat het rond 18:00u wel weer kon)
In feite komt het erop neer wie er wel eens zn remmen heeft proberen te vervangen?
Omdat de remmen op een soort van HUB (volgens de engelsen geplaatst is) Daardoor bevindt de schijf zich achter het aangedreven gedeelte.
Heb het 1 en ander gevonden maar volgens mij is het a pain in the ass om het zelf te doen dus.
- budget for changing front discs. n.b. 600 uses a crappy Honda hub which the discs are bolted on from BEHIND!! Do not attempt to do these unless you are good with the spanners as it usually requires the hub removed and pressed, or the bearing split with a slide hammer.
(bron: http://www.xpower-mg.com/reviews/showpr ... roduct/106)
http://www.rovertech.net/forum/viewtopi ... ight=disks
1 - Remschijf
2 - Schoefgat om de schijf te monteren aan de hub
3 - Dop-36 NIET LOS TE KRIJGEN.
De schijven die er onder komen zijn deze maar hier gemonteerd onder een golf4
(als er een kruisje verschijnt, ff refresh drukken)
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
Klopt echt ff nog geen zak van het forum.... maargoed! Had net me oude post weer terug. En heb meteen ff het verhaald gekopieeerd..
Nou..... ik nieuwe remmerij besteld voor de 623.
Van die geperforeerde kinky uitziende apparaten.
Wordt vandaag/ochtend gebeld om dat ze geariveerd zijn, ik denk 'prima' en ben ze meteen wezen ophalen.
Samen met een maat van mij dingen wezen ophalen en meteen begonnen met monteren.
Bij het afnemen van het wiel stonden we meteen weer voor een raadsel, WTF is dit voor systeem.
Normaal monteer je de schijf op de wielnaaf achter de remschijf. Zit de wielnaaf nu toch even voor de schijf en moet je die eraf halen om de schijf eraf te kunnen nemen.
Blijkt dat na meten het de onmogelijke maat van dop-36 te zijn.
Ik eerst naar de technoshop gereden (andere auto), blijkt deze niet meer in Nieuwegein te zitten en verhuisd te zijn naar UTR. Lekker k-u-t dus!
Door naar de Brezan, in het rek hangt alleen als grootste maat dop-32, bij navraag konden we er 1 ophalen bij een leveransier van Brezan 3 straten verder.
Mjah... weer terug bij de Rovert, blijkt die toch even een partij VAST te zitten, pfffffffff. Geen beginnen aan, beetje jammer dus dat schiet even niet op, heb dus duidelijk iets van een luchtsleutel nodig.
Iemand hier eerder tegen dit probleem aangelopen???...
Nou..... ik nieuwe remmerij besteld voor de 623.
Van die geperforeerde kinky uitziende apparaten.
Wordt vandaag/ochtend gebeld om dat ze geariveerd zijn, ik denk 'prima' en ben ze meteen wezen ophalen.
Samen met een maat van mij dingen wezen ophalen en meteen begonnen met monteren.
Bij het afnemen van het wiel stonden we meteen weer voor een raadsel, WTF is dit voor systeem.
Normaal monteer je de schijf op de wielnaaf achter de remschijf. Zit de wielnaaf nu toch even voor de schijf en moet je die eraf halen om de schijf eraf te kunnen nemen.
Blijkt dat na meten het de onmogelijke maat van dop-36 te zijn.
Ik eerst naar de technoshop gereden (andere auto), blijkt deze niet meer in Nieuwegein te zitten en verhuisd te zijn naar UTR. Lekker k-u-t dus!
Door naar de Brezan, in het rek hangt alleen als grootste maat dop-32, bij navraag konden we er 1 ophalen bij een leveransier van Brezan 3 straten verder.
Mjah... weer terug bij de Rovert, blijkt die toch even een partij VAST te zitten, pfffffffff. Geen beginnen aan, beetje jammer dus dat schiet even niet op, heb dus duidelijk iets van een luchtsleutel nodig.
Iemand hier eerder tegen dit probleem aangelopen???...
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
ach zo moeilijk kan het niet zijn, ik heb wel gelezen dat de schijf aan de achterkant vast gezet is. Blijf dus van die centrale moer AF, dat is namelijk idd de aandrijfas, wat ik al eerder vermoede.
eerst de klauw eraf(slangetje laten zitten), en met een draadje ergens aan ophangen(zodat hij niet aan de slang hangt)
Dan dan gewoon goed kijken welke bouten je los moet maken aan de achterkant. Het zal wel pielen worden, want lekker de ruimte heb je natuurlijk niet.
eerst de klauw eraf(slangetje laten zitten), en met een draadje ergens aan ophangen(zodat hij niet aan de slang hangt)
Dan dan gewoon goed kijken welke bouten je los moet maken aan de achterkant. Het zal wel pielen worden, want lekker de ruimte heb je natuurlijk niet.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Mjah de aandrijf-as Zou toch los moeten neem ik aan, omdat je anders de schijf door midden moet zagen om het er over heen te krijgen?
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
tuurlijk niet idd, alsoj de remschijf wel dwars door het fusee(engels = Hub) en tussen de draagarmen zit ook echt niet genoeg ruimte hoor.
Gewoon achterkant losmaken, en dan naar je toe halen, me dunkt.
Tenzij ze iets echt speciaal bedacht hebben(foto please)
Gewoon achterkant losmaken, en dan naar je toe halen, me dunkt.
Tenzij ze iets echt speciaal bedacht hebben(foto please)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
De reden waarom de daarvoor hebben gekozen is afkomstig van HONDA... De oudere types accord hebben dit ook... Het gevolg is dat de schijf wat verder uit de velg ligt en dus wat makkelijker zn warmte kwijt kan... dat zei een klasgenoot tenminste...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Foto komt als ik de velg er weer af heb....
En heb van noort al gebeld voor een afspraak... maar idioot is het zeker!
Wel vaag dat ik weer degene ben die het weer moet ontdekken, wordt van dat soort dingen echt tureluurs.
En heb van noort al gebeld voor een afspraak... maar idioot is het zeker!
Wel vaag dat ik weer degene ben die het weer moet ontdekken, wordt van dat soort dingen echt tureluurs.
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Een luchtsleutel helpt dan niets.Mjah... weer terug bij de Rovert, blijkt die toch even een partij VAST te zitten, pfffffffff. Geen beginnen aan, beetje jammer dus dat schiet even niet op, heb dus duidelijk iets van een luchtsleutel nodig.
Een stukje pijp op de dopsleutel zetten is de enige optie.
Anders krijg je het echt niet los.
Daarna moet het toch te doen zijn.
ik kijk net even in de haynes,en je kan wel zeggen dat je flink de lul bent....ongelofelijk hoe die remschijf in elkaar zit,er staat ook een score van 4 uit de 5 bij de moeilijkheidsgraad
eerst de hele remklauw losmaken en ophangen aan je vering,zodat er geen spanning op je remleiding komt te staan
je moet die bout van de aandrijfas idd losmaken,als ze die erop zetten tikken ze in het einde van die bout een deukje naar binnen in de inkeping van de aandrijfas zodat de bout niet uit zich eigen eraf kan komen.
je moet ook nog de onderste draagarm losmaken van de naaf?
dan kan je er bij vanaf de achterkant
het is allemaal in het engels,en je moet een uur lezen om achter de constructie te komen
ik moet ook binnenkort mn remmen eens laten controleren,remblokjes op en trillen met remmen,maar ik twijfel er nu aan of een standaart kwik-fit of DeSprint dit wel kan/de kennis ervoor heeft om dit goed uit elkaar te krijgen en ook weer in elkaar :l
maar mocht je nou doorgaan post dan wel graag foto's ,ik ben best benieuwt
eerst de hele remklauw losmaken en ophangen aan je vering,zodat er geen spanning op je remleiding komt te staan
je moet die bout van de aandrijfas idd losmaken,als ze die erop zetten tikken ze in het einde van die bout een deukje naar binnen in de inkeping van de aandrijfas zodat de bout niet uit zich eigen eraf kan komen.
je moet ook nog de onderste draagarm losmaken van de naaf?
dan kan je er bij vanaf de achterkant
het is allemaal in het engels,en je moet een uur lezen om achter de constructie te komen
ik moet ook binnenkort mn remmen eens laten controleren,remblokjes op en trillen met remmen,maar ik twijfel er nu aan of een standaart kwik-fit of DeSprint dit wel kan/de kennis ervoor heeft om dit goed uit elkaar te krijgen en ook weer in elkaar :l
maar mocht je nou doorgaan post dan wel graag foto's ,ik ben best benieuwt