Pagina 1 van 3

Mijn drang naar PK's... -> Engelse VI gekocht!

Geplaatst: wo aug 17, 2005 3:03 pm
door tummeke
:mrgreen:

Zoals sommigen van mijn post in te koop al weten ben ik nu echt op t punt aangekomen dat ik het niet meer houd! Ik móet gewoon een 1.8VVC! :lol:

Nou is het probleem dat het me dus niet al teveel geld mag kosten als student.. En daarom is een VI ook niet echt een optie, aangezien die gewoon teveel kosten vaak en een veel hogere km stand hebben dan mijn 214..

Dus.. Ben ik nu bezig een sloop VI uit engeland te halen en alles om te bouwen in mijn 214.. Alleen is dat dus niet zonder problemen.. De overtocht alleen kost me al 300 euro met een oprijwagen!

Daarnaast heb ik net de RDW gebeld, waaruit duidelijk werd dat ik maar beter kan zorgen dat ik van Rover toestemming krijg om de VI indentiteit te mogen gebruiken, want anders zitten er nog eens een keer ruim 700 euro keuringskosten aan te komen!

:roll: Waar begin ik hier aan.. :|

Geplaatst: wo aug 17, 2005 3:46 pm
door tummeke
Heb inmiddels nog wel 2 andere opties gevonden..

Marktplaats

en

http://www.marktplaza.nl/Rover-200-VI-1098562.php


Zoals het er nu uit ziet is dat misschien nog wel de beste optie ook.. Als ik die van mij aardig kan verkopen hoef ik er nog geen 1000 bij te leggen, en spaar ik nog een hoop moeite uit ook..

Enige probleem is dat bij de rode m'n blauwe ZR stoelen niet zo zullen staan denk ik :?

Geplaatst: wo aug 17, 2005 4:02 pm
door Anton
tummeke schreef:Enige probleem is dat bij de rode m'n blauwe ZR stoelen niet zo zullen staan denk ik :?
Das geen probleem hoor, daar weet ik nog wel iemand voor :fiew:

Re: Mijn drang naar PK's...

Geplaatst: wo aug 17, 2005 4:44 pm
door Striker
tummeke schreef:Daarnaast heb ik net de RDW gebeld, waaruit duidelijk werd dat ik maar beter kan zorgen dat ik van Rover toestemming krijg om de VI indentiteit te mogen gebruiken, want anders zitten er nog eens een keer ruim 700 euro keuringskosten aan te komen!
VI identiteit?? Ik snap niet wat je daarmee bedoelt. Ik neem aan dat als je een VVC motor in je 214 bouwt, je geen kentekenbewijs gaat aanvragen voor een VVC. Je hebt nog steeds 4 cilinders, dus geen probleem toch?

Geplaatst: wo aug 17, 2005 4:44 pm
door Striker
Die amaranth Vi is wel erg leuk overigens :P.

Geplaatst: wo aug 17, 2005 4:50 pm
door tummeke
Nee, er bestaat een regel dat wanneer je 40% meer pk's hebt dat je dan ook moet herkeuren.. En van 103pk naar 145, en zeker als ik de 160 wil halen nog, dan zit je daar dus mooi overheen..

Misschien dat ze er trouwens wel in trappen omdat je gewoon 4 cilinders hebt, maar mocht ik ooit een ongeluk krijgen met flinke gevolgen, dan zal de verzekering als ze erachter komen ongetwijfeld moeilijk gaan doen..

En de enige manier om die keuringen te omzeilen is dan via Rover een goedkeuring te krijgen om voor mijn auto de typeaanduiding VI te mogen gebruiken.. En dat zal ook vast niet zomaar gaan..

Die amaranth is idd erg leuk :) Zou m het liefst weer amaranth hebben ook.. Maar die rode heeft een stuk minder gelopen!

Geplaatst: wo aug 17, 2005 4:56 pm
door morris
Voor zulk soort dingen moet je niet bij de RDW zijn, krijg je altijd een negatief antwoord :word moelijk, kost veel geld, het mag niet! tja, in princiepen mag je niets aan een auto veranderen nog geen spoiler mag je er op schroeven! maar zoals Striker al schreef: 4 cylinders geen probleem.
Ik zou wel aan je remmen denken :!:

Geplaatst: wo aug 17, 2005 4:58 pm
door tummeke
Ja.. Maar zoals ik al zei, als de verzekering er ooit achter komt kon dat nog wel eens moeilijk worden..

Geplaatst: wo aug 17, 2005 5:00 pm
door morris
tummeke schreef:Nee, er bestaat een regel dat wanneer je 40% meer pk's hebt dat je dan ook moet herkeuren.. En van 103pk naar 145, en zeker als ik de 160 wil halen nog, dan zit je daar dus mooi overheen..
Ik zit er met een andere auto al bijna 90% over heen, en er zijn er bij die met zo'n zelfde auto er meer als 200% over heen zitten!

Geplaatst: wo aug 17, 2005 5:02 pm
door morris
tummeke schreef:Ja.. Maar zoals ik al zei, als de verzekering er ooit achter komt kon dat nog wel eens moeilijk worden..
Ik zou die iig zowiezo bellen als het goed is moet het tegen extra premie wel geregeld kunnen worden1

Geplaatst: wo aug 17, 2005 5:11 pm
door tummeke
Hmm heb jij daar ervaring mee dan?

Dat zou de hele zaak toch wel een stuk fijner maken!

Geplaatst: wo aug 17, 2005 5:12 pm
door Striker
Wat dat vermogen betreft zou ik me niet zo druk maken. 103pk + 40% = 144,2 pk, dus dat komt overeen met 't vermogen van een Vi.
Gaan haan die er naar kraait als je nog wat verder gaat tunen, ze gaan je auto echt niet op een rollenbank zetten om 't te controleren (dan zullen ze bovendien eerst je motor moeten uitbouwen, ze moeten 't tenslotte aan 't vliegwiel meten :P ).

Die typegoedkeuring van Rover krijgen zal ook niet meevallen, aangezien op 't moment waarschijnlijk niemand je kan vertellen bij wij de naam Vi gedeponeerd is (gezien het failissement/overname gedoe).

Geplaatst: wo aug 17, 2005 5:31 pm
door tummeke
Naja de RDW kant mn kont kussen.. Die mierenneukers maken we niks uit verder..

Maar als ik hoor dat er veel meer mensen met meer dan 40% extra rijden en dat geen probleem is verder, dan moet ik t plan maar weer bijstellen misschien :mrgreen:

Typegoedkeuring zal idd ook weinig opschieten met de staat van MG/Rover op dit moment..

Geplaatst: wo aug 17, 2005 5:33 pm
door Mista T
40 % zei je he...

VI heeft 145 PK * 1,4 = 203 PK..... KOMT U MAAR MET EEN T16... HAHA

Geplaatst: wo aug 17, 2005 6:41 pm
door morris
tummeke schreef:Hmm heb jij daar ervaring mee dan?

Dat zou de hele zaak toch wel een stuk fijner maken!
Toen ik die auto kocht was hij alleen gechipt ( +/- 35% vermogens winst)en dat heb ik toen door gegeven, de modificatie's die daarna gedaan heb echter niet!
je zou wat verzekeringen kunnen bellen en kijken wat mogenlijk is, alles is te verzekeren hoor!

Geplaatst: wo aug 17, 2005 6:42 pm
door MoRaX
Iedereen heeft drang naar meer pk's! Weet je wat het erge is, gewenning!
o o o wat baalde ik achteraf dat ik een 111 gekocht had, je kan hem er nog zo uit laten zien als een 114 maar harder gaat hij er niet door! :)
Nu de 623 onder me kont, eerste paar keer: WOW dat gaat ff hard, en nu......... : Hij's best rap, maar das dan ook wel weer alles!
Mischien komt het ook wel weer door het type auto, race gevoel heb je er niet in.
Maar des al niet te min, ben ik nog steeds blij met mij 160pk! :P

Of moet ik hier aan beginnen?
http://www.xs4all.nl/~jvulling/Cliff%20 ... ission.MPG
Accord SR 2.3i TURBO! :P