Mijn drang naar PK's... -> Engelse VI gekocht!
Mijn drang naar PK's... -> Engelse VI gekocht!
Zoals sommigen van mijn post in te koop al weten ben ik nu echt op t punt aangekomen dat ik het niet meer houd! Ik móet gewoon een 1.8VVC!
Nou is het probleem dat het me dus niet al teveel geld mag kosten als student.. En daarom is een VI ook niet echt een optie, aangezien die gewoon teveel kosten vaak en een veel hogere km stand hebben dan mijn 214..
Dus.. Ben ik nu bezig een sloop VI uit engeland te halen en alles om te bouwen in mijn 214.. Alleen is dat dus niet zonder problemen.. De overtocht alleen kost me al 300 euro met een oprijwagen!
Daarnaast heb ik net de RDW gebeld, waaruit duidelijk werd dat ik maar beter kan zorgen dat ik van Rover toestemming krijg om de VI indentiteit te mogen gebruiken, want anders zitten er nog eens een keer ruim 700 euro keuringskosten aan te komen!
Waar begin ik hier aan..
Laatst gewijzigd door tummeke op vr aug 19, 2005 1:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb inmiddels nog wel 2 andere opties gevonden..
Marktplaats
en
http://www.marktplaza.nl/Rover-200-VI-1098562.php
Zoals het er nu uit ziet is dat misschien nog wel de beste optie ook.. Als ik die van mij aardig kan verkopen hoef ik er nog geen 1000 bij te leggen, en spaar ik nog een hoop moeite uit ook..
Enige probleem is dat bij de rode m'n blauwe ZR stoelen niet zo zullen staan denk ik
Marktplaats
en
http://www.marktplaza.nl/Rover-200-VI-1098562.php
Zoals het er nu uit ziet is dat misschien nog wel de beste optie ook.. Als ik die van mij aardig kan verkopen hoef ik er nog geen 1000 bij te leggen, en spaar ik nog een hoop moeite uit ook..
Enige probleem is dat bij de rode m'n blauwe ZR stoelen niet zo zullen staan denk ik
Laatst gewijzigd door tummeke op wo aug 17, 2005 4:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Re: Mijn drang naar PK's...
VI identiteit?? Ik snap niet wat je daarmee bedoelt. Ik neem aan dat als je een VVC motor in je 214 bouwt, je geen kentekenbewijs gaat aanvragen voor een VVC. Je hebt nog steeds 4 cilinders, dus geen probleem toch?tummeke schreef:Daarnaast heb ik net de RDW gebeld, waaruit duidelijk werd dat ik maar beter kan zorgen dat ik van Rover toestemming krijg om de VI indentiteit te mogen gebruiken, want anders zitten er nog eens een keer ruim 700 euro keuringskosten aan te komen!
Nee, er bestaat een regel dat wanneer je 40% meer pk's hebt dat je dan ook moet herkeuren.. En van 103pk naar 145, en zeker als ik de 160 wil halen nog, dan zit je daar dus mooi overheen..
Misschien dat ze er trouwens wel in trappen omdat je gewoon 4 cilinders hebt, maar mocht ik ooit een ongeluk krijgen met flinke gevolgen, dan zal de verzekering als ze erachter komen ongetwijfeld moeilijk gaan doen..
En de enige manier om die keuringen te omzeilen is dan via Rover een goedkeuring te krijgen om voor mijn auto de typeaanduiding VI te mogen gebruiken.. En dat zal ook vast niet zomaar gaan..
Die amaranth is idd erg leuk Zou m het liefst weer amaranth hebben ook.. Maar die rode heeft een stuk minder gelopen!
Misschien dat ze er trouwens wel in trappen omdat je gewoon 4 cilinders hebt, maar mocht ik ooit een ongeluk krijgen met flinke gevolgen, dan zal de verzekering als ze erachter komen ongetwijfeld moeilijk gaan doen..
En de enige manier om die keuringen te omzeilen is dan via Rover een goedkeuring te krijgen om voor mijn auto de typeaanduiding VI te mogen gebruiken.. En dat zal ook vast niet zomaar gaan..
Die amaranth is idd erg leuk Zou m het liefst weer amaranth hebben ook.. Maar die rode heeft een stuk minder gelopen!
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do feb 12, 2004 8:36 pm
- Woonplaats:
- Locatie: tilburg
Voor zulk soort dingen moet je niet bij de RDW zijn, krijg je altijd een negatief antwoord :word moelijk, kost veel geld, het mag niet! tja, in princiepen mag je niets aan een auto veranderen nog geen spoiler mag je er op schroeven! maar zoals Striker al schreef: 4 cylinders geen probleem.
Ik zou wel aan je remmen denken
Ik zou wel aan je remmen denken
Roverloos
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do feb 12, 2004 8:36 pm
- Woonplaats:
- Locatie: tilburg
Ik zit er met een andere auto al bijna 90% over heen, en er zijn er bij die met zo'n zelfde auto er meer als 200% over heen zitten!tummeke schreef:Nee, er bestaat een regel dat wanneer je 40% meer pk's hebt dat je dan ook moet herkeuren.. En van 103pk naar 145, en zeker als ik de 160 wil halen nog, dan zit je daar dus mooi overheen..
Roverloos
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Wat dat vermogen betreft zou ik me niet zo druk maken. 103pk + 40% = 144,2 pk, dus dat komt overeen met 't vermogen van een Vi.
Gaan haan die er naar kraait als je nog wat verder gaat tunen, ze gaan je auto echt niet op een rollenbank zetten om 't te controleren (dan zullen ze bovendien eerst je motor moeten uitbouwen, ze moeten 't tenslotte aan 't vliegwiel meten :P ).
Die typegoedkeuring van Rover krijgen zal ook niet meevallen, aangezien op 't moment waarschijnlijk niemand je kan vertellen bij wij de naam Vi gedeponeerd is (gezien het failissement/overname gedoe).
Gaan haan die er naar kraait als je nog wat verder gaat tunen, ze gaan je auto echt niet op een rollenbank zetten om 't te controleren (dan zullen ze bovendien eerst je motor moeten uitbouwen, ze moeten 't tenslotte aan 't vliegwiel meten :P ).
Die typegoedkeuring van Rover krijgen zal ook niet meevallen, aangezien op 't moment waarschijnlijk niemand je kan vertellen bij wij de naam Vi gedeponeerd is (gezien het failissement/overname gedoe).
Naja de RDW kant mn kont kussen.. Die mierenneukers maken we niks uit verder..
Maar als ik hoor dat er veel meer mensen met meer dan 40% extra rijden en dat geen probleem is verder, dan moet ik t plan maar weer bijstellen misschien
Typegoedkeuring zal idd ook weinig opschieten met de staat van MG/Rover op dit moment..
Maar als ik hoor dat er veel meer mensen met meer dan 40% extra rijden en dat geen probleem is verder, dan moet ik t plan maar weer bijstellen misschien
Typegoedkeuring zal idd ook weinig opschieten met de staat van MG/Rover op dit moment..
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
40 % zei je he...
VI heeft 145 PK * 1,4 = 203 PK..... KOMT U MAAR MET EEN T16... HAHA
VI heeft 145 PK * 1,4 = 203 PK..... KOMT U MAAR MET EEN T16... HAHA
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do feb 12, 2004 8:36 pm
- Woonplaats:
- Locatie: tilburg
Toen ik die auto kocht was hij alleen gechipt ( +/- 35% vermogens winst)en dat heb ik toen door gegeven, de modificatie's die daarna gedaan heb echter niet!tummeke schreef:Hmm heb jij daar ervaring mee dan?
Dat zou de hele zaak toch wel een stuk fijner maken!
je zou wat verzekeringen kunnen bellen en kijken wat mogenlijk is, alles is te verzekeren hoor!
Roverloos
Iedereen heeft drang naar meer pk's! Weet je wat het erge is, gewenning!
o o o wat baalde ik achteraf dat ik een 111 gekocht had, je kan hem er nog zo uit laten zien als een 114 maar harder gaat hij er niet door!
Nu de 623 onder me kont, eerste paar keer: WOW dat gaat ff hard, en nu......... : Hij's best rap, maar das dan ook wel weer alles!
Mischien komt het ook wel weer door het type auto, race gevoel heb je er niet in.
Maar des al niet te min, ben ik nog steeds blij met mij 160pk! :P
Of moet ik hier aan beginnen?
http://www.xs4all.nl/~jvulling/Cliff%20 ... ission.MPG
Accord SR 2.3i TURBO! :P
o o o wat baalde ik achteraf dat ik een 111 gekocht had, je kan hem er nog zo uit laten zien als een 114 maar harder gaat hij er niet door!
Nu de 623 onder me kont, eerste paar keer: WOW dat gaat ff hard, en nu......... : Hij's best rap, maar das dan ook wel weer alles!
Mischien komt het ook wel weer door het type auto, race gevoel heb je er niet in.
Maar des al niet te min, ben ik nog steeds blij met mij 160pk! :P
Of moet ik hier aan beginnen?
http://www.xs4all.nl/~jvulling/Cliff%20 ... ission.MPG
Accord SR 2.3i TURBO! :P
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr