Vraagjes over tf

Plaats reactie
Crazy mg

Vraagjes over tf

Bericht door Crazy mg »

Heb een paar vragen over de tf?
Heb al een zonder water gezetten met men auto, de koelvloeistof was op, zag het net toen de wijzer begon omhoog te gaan, nu heb ik het kunnen bijvullen en zonder stukken.
Maar nu een paar weken later riekt de motor erg hard als ik hem stilleg na een tijdje rijden, wat zou dit kunnen zijn?
hij is thans heel droog onder, lekt nergens...
Maar heb wel een spoiler bijgezet vooraan die redelijk laag komt, zou het kunnen dat de leidingen van de radiator niet voldoende gekoeld worden omdat er minder lucht bijkan? want de spoiler die normaal voor een mg tf voorzien is is in het midden nog open, mijne is volledig toe....

En dan de volgende vraag, weet iemand hoe ik de zijinlaten eruit krijg, de auto wordt binnenkort herspoten en wou dan ook de gaas die erin staat laten chromeren?
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

als je water hebt bijgevuld meb je toch onmiddelijk een nieuwe dop gemonteerd en O.A.T. gebruikt?

Dat is echt wel belangrijk bij een K
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Hoi,

Eerst en vooral moet je je afvragen, hoe het komt dat je in eerste instantie een koelwater tekort had.
Dit kan niet zomaar, en wijst op een probleem. Zelfs als je tijdig water bijvulde, zou het best kunnen dat de koppakking reeds een "shock" heeft gehad, met alle gevolgen vandien. goed in het oog houden is de boodschap.
De radiator vooraan heeft inderdaad wel koeling nodig. Het dichtmaken van de luchthappers is dus niet verstandig, en zou een oorzaak van het beginnen van problemen kunnen zijn, alhoewel ik eigenlijk eerst eens een foto zou willen zien van die spoiler ( is het self-made, want ik heb nooit zo iets gezien )
Een nieuwe stop lijkt me echter niet noodzakelijk zoals Roverforever voorschrijft, zeker niet in het stadium waarin je TF zich heeft bevonden.
De geur die je opmerkt kan misschien te maken hebben met het probleem, in die zin, dat je misschien een koelweter lek hebt dat op de uitlaat of zo lekt. Controleer dus zeker uw TF op alle mogelijke lekken. Zet desnoods eens druk op het systeem, want, nogmaals, hoe kwam het dat je waterverlies had.

De zijinlaten, kan je eruit halen door met een kruisschroevendraaier, de 2 vijsjes boven en onder, achter het gaas los te draaien. Simpeler kan niet.


Post je koelwater-vraag desnoods ook eens op www.mgf.be.
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Crazy mg

Bericht door Crazy mg »

foto van de voorspoiler staat bij effe voorstellen en dan bij crazy mg, heb niet de voorste inlaat toegemaakt maar onder de bumper kan bijna geen lucht meer door, daarmee dat ik dacht dat dit misschien kwaad kon.
volgende keer bij het onderhoud(is binnenkort) zetten ze eens druk op men leidingen, zal ik hopelijk de fout vinden.
en van die zijinlaten, bij een f is dit zo, heb ik al eens naar gekeken maar bij een tf niet, zitten nl geen schroefjes.

alvast bedankt
Plaats reactie