?? Altijd die electrische ramen ??
Geplaatst: wo aug 10, 2005 8:57 am
Hallo,
Vanochtend een raar probleempje? zich voor gedaan.
Ik rij naar mijn werk en kom daar aan een stoplicht een collega van me tegen (114 Si). Ik wist dat die nogal van doorrijden houdt en met die lage 114 flink door de bocht gaat.
Ik zelf ben meestal een rustige rijder (veel te duur met die 2.7V6 in het vooronder) maar had nu toch wel zin om eens lekker achter hem aan te gaan hangen, misschien zelfs te duwen, even mijn verlaging testen.
Nou, dat ging allemaal prima !! Heerlijk met die lage 827 Coupe hard door die bochten gaan.
Op een gegeven moment moest ik een rotonde drie-kwart nemen. Midden op de rotonde gaan opeens beide ramen helemaal naar beneden ???
Dus na de rotonde fijn weer omhoog gedaan, geen probleem. Natuurlijk ging mijn eerste gedachte uit naar (alweer) een electrisch probleem.
Echter op mijn werk aangekomen bedacht ik het volgende:
In zo'n harde bocht tordeerd de carroserie. Kan het zijn dat er zoveel kracht op de ramen komt (die zijn immers frame-loos) dat er de beveiliging inschakeld. (die ook voorkomt dat je arm geamputeerd wordt als die tijdens sluiten er tussen zit)
Ik zou de 800 coupe carroserie zelf inschatten als stijver dan de sedan. Maar de sedan heeft dan weer frames om de ramen zitten die dit soort krachten weg kunnen leiden.
Als dit waar is (wat ik hier schrijf) dan vind ik het geweldig dat dat zo werkt... Anders zouden de ramen wel eens kunnen springen in zo'n harde bocht
Iemand hier ervaring / ideeen over

Vanochtend een raar probleempje? zich voor gedaan.
Ik rij naar mijn werk en kom daar aan een stoplicht een collega van me tegen (114 Si). Ik wist dat die nogal van doorrijden houdt en met die lage 114 flink door de bocht gaat.
Ik zelf ben meestal een rustige rijder (veel te duur met die 2.7V6 in het vooronder) maar had nu toch wel zin om eens lekker achter hem aan te gaan hangen, misschien zelfs te duwen, even mijn verlaging testen.
Nou, dat ging allemaal prima !! Heerlijk met die lage 827 Coupe hard door die bochten gaan.
Op een gegeven moment moest ik een rotonde drie-kwart nemen. Midden op de rotonde gaan opeens beide ramen helemaal naar beneden ???


Dus na de rotonde fijn weer omhoog gedaan, geen probleem. Natuurlijk ging mijn eerste gedachte uit naar (alweer) een electrisch probleem.
Echter op mijn werk aangekomen bedacht ik het volgende:
In zo'n harde bocht tordeerd de carroserie. Kan het zijn dat er zoveel kracht op de ramen komt (die zijn immers frame-loos) dat er de beveiliging inschakeld. (die ook voorkomt dat je arm geamputeerd wordt als die tijdens sluiten er tussen zit)
Ik zou de 800 coupe carroserie zelf inschatten als stijver dan de sedan. Maar de sedan heeft dan weer frames om de ramen zitten die dit soort krachten weg kunnen leiden.
Als dit waar is (wat ik hier schrijf) dan vind ik het geweldig dat dat zo werkt... Anders zouden de ramen wel eens kunnen springen in zo'n harde bocht

Iemand hier ervaring / ideeen over

