Pagina 1 van 8
Rover's Project : R416Si --> R400 VVC
Geplaatst: ma aug 08, 2005 5:34 pm
door Järv
Hya,
Nâh, Dit is 'm dan zoals ie was ... 1.6 K-blok met FSE-pbv en pipercross filter.
6 aug. het blok opgehaald bij Lex ... Gezellig, goeie koffie, interessante rondleiding, maar voornamelijk duur .... maar dan heb je wel een VVC
Meteen doorgereden naar Lievaart in Spijkenisse
Wat gaat er om in Theo's hoofd ... ziet ie het nog zitten?
Maandag 8 aug. zijn ze er meteen aan begonnen.
1.6 K-blok eruit ... (en meteen dus tekoop ... voor geinteresseerden:
info@mg-r.nl )
... en VVC blok erin
... Nu lachen ze nog ...
... en het gaat allemaal vrij snel
..... maar blijft het allemaal goed gaan?
..... accepteren de 2 computers elkaar?
..... Lukt het ze het blok te laten doen wat het blok hoort tedoen?
.... find out in the next episode of 416Si to 400VVC
****EDIT: volgende foto's op Pagina 5 !****
Geplaatst: ma aug 08, 2005 5:37 pm
door Striker
Ziet er goed uit man, dat schiet al lekker op

.
Nog ff en je kan eindelijk ook eens lekker opschieten met de 400

.
Vergeet trouwens niet de 52mm gasklep over te laten zetten

.
BTW welke versnellingsbak gaan ze gebruiken?
Geplaatst: ma aug 08, 2005 6:08 pm
door Mark16v
spannend hoor.

ziet er goed uit

Geplaatst: ma aug 08, 2005 6:55 pm
door Anton
Goed bezig DD...gaat ie eindelijk zo snel worden als hij eruit ziet

Geplaatst: ma aug 08, 2005 6:56 pm
door Järv
Striker schreef:Vergeet trouwens niet de 52mm gasklep over te laten zetten

Nee, zal zeker niet vergeten worden ... gaat samen met de pipercross over naar het nieuwe blok.
Striker schreef:BTW welke versnellingsbak gaan ze gebruiken?
M'n eigen (R65?) ... de bak die aan het VVC blok zat was hydraulisch of zoiets, en mijn auto is ingericht op mechanisch.
Is er veel verschil in de verhoudingen tussen die 2 bakken?
@ anton: laten we het hopen
cheers,
Dennis

Geplaatst: ma aug 08, 2005 7:09 pm
door tummeke
Eikel....
Mijn blok!!
Mooi werk joh.. Hopelijk gaat het ze allemaal makkelijk af!
Geplaatst: ma aug 08, 2005 7:15 pm
door Mista T
damn, ziet er wel interessant uit....
Nu maar hopen dat het vermogen geeft dat je wil....
DOe je gelijk die PBV erop en het filter??
Ga je hierna ook op de testbank om te kijken hoeveel hij geeft?
Geplaatst: ma aug 08, 2005 7:37 pm
door MoRaX
Dikke swap.... leuke pics! En ben zeer benieuwd!!!! Zal wel ff een partij hard gaan strax!!!
Keep us posted...
Geplaatst: ma aug 08, 2005 7:39 pm
door Järv
tummeke schreef:Eikel....
Ik hou ook van jou
Mista T schreef:(a) DOe je gelijk die PBV erop en het filter??
(b) Ga je hierna ook op de testbank om te kijken hoeveel hij geeft?
a/ filter - ja .... PBV - weet ik nog niet
b/ heb er dan wel zin in als de mogelijkheid zich voordoet ja
cheers,
Dennis

Geplaatst: ma aug 08, 2005 8:13 pm
door Striker
Rover schreef:M'n eigen (R65?) ... de bak die aan het VVC blok zat was hydraulisch of zoiets, en mijn auto is ingericht op mechanisch.
Is er veel verschil in de verhoudingen tussen die 2 bakken?
Verhoudingen weet ik niet precies, maar de PG1 is een stuk sterker en kan het vermogen van de VVC gewoon beter hebben dan de R65.
Geplaatst: ma aug 08, 2005 8:59 pm
door Järv
hé, das ff jammer
Maar dát allemaal nog ff aanpassen zou flink in de centen gaan lopen .... plus dat de boel nu al om- en ingebouwd zit
âh ... we'll see

Geplaatst: ma aug 08, 2005 9:08 pm
door Mark16v
de R65 in de 400 is volgens mij al sterker dan de R65 die normaal in de 200 MK2 en 214 MK3 gebruikt wordt. De Rover 100's die met de 1.8 rijden nemen ook een R65 bak uit een 400 of 216MK3.
Geplaatst: ma aug 08, 2005 9:10 pm
door 118GTR
Je kunt het ook niet zomaar aanpassen helaas. Als je een PG1 aan een k-serie blok zet(zoals in een 200vi), en je hangt dan de combo in een 416(k-series) dan zit de bak helaas op een andere plek dan met een 420(T-series). Dus zullen er custom aandrijfassen en versnellingsbak gemaakt moeten worden.
Geplaatst: ma aug 08, 2005 9:17 pm
door Järv
118GTR schreef:...op een andere plek dan met een 420(T-series).
Eh?

waar haal jij die T-serie nu weer vandaan?
't gaat hier over een 1.6 K en een 1.8 K-VVC .... zelfde blok zelfde plek en grootte versnellingsbak

Geplaatst: ma aug 08, 2005 10:32 pm
door 118GTR
Rover schreef:
Eh?

waar haal jij die T-serie nu weer vandaan?
't gaat hier over een 1.6 K en een 1.8 K-VVC .... zelfde blok zelfde plek en grootte versnellingsbak

Nou een 420(t-series) zou een ideale donor zijn als de versnellingsbak op dezelfde plek had gezeten. Een 420 heeft namelijk ook een PG-1 aan boord, en dus zou je daarvan dan de versnellingsbaksteun en aandrijfassen kunnen gebruiken. Dit als je toch een PG-1 zou willen plaatsen.
Echter de bak zit niet op dezelfde plaats, dus kun je die onderdelen niet gebuiken, en zal het costum moeten zijn. OF gewoon een R65(u) gebruiken.
--Dit stond er allemaal al, maar ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Geplaatst: ma aug 08, 2005 10:48 pm
door Järv
Ah .... ik wist niet dat er op een T blok een PG1 bak zat en in je eerste bericht staat dat ook niet.
Vandaar dat ik geen flauw idee had waar je het over had.
Maar er was al gekozen voor de optie R65 (ivm met dat verschil in aansturing) dus maakt het eigenlijk al niet meer uit wat er allemaal nog kan ... 't zit er al in

'k vind het belangrijker te weten wat de verschillen in tandwielverhoudingen is tussen de bakken en wat ik met een VVC blok met R65 zou kunnen verwachten.
Langzamer optrekken - hogere top?
sneller optrekken - lagere top?
cheers,
Dennis
