Olie

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
rovergti

Olie

Bericht door rovergti »

Even een vraagje,

In het boekje staat dat er 10W40 in mijn auto moet maar dan met een special type aanduiding. Achterop de kaft staat alleen 10W40. Wij hebben deze thuis staan alleen met een iets andere specificatie. Kan het kwaad als ik deze er in doe ofmoet het per se dat ene type zijn.

Kan iemand mij helpen hiermee, wat doet een autogarage erin bijvoorbeeld. Die heeft ook geen tig soorten olie denk ik.

Groetrn Robbert.

PS ik hoef maar een beetje bij te vullen want hij staat net onde het midden. (tussen high en low zeg maar).
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Tja... ik gooi er altijd 20w50 in.... er is mij ook verteld dat dat beter is. Maar ja, ze hebben mij wel meer verteld. :?

Hoor ook vaak dat in mijn auto (een 220tc) zelfs syntetische olie moet, dus ja... Ik weet het ook niet meer hoor. :roll:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
lex

Bericht door lex »

Staat er op het blik niet een regeltje dat de olie zich goed mengt met andere olie, de 10w40 van de brezan stond dat er wel op.zolang er nu geen syntetische olie in je blok zit zou ik het er gewoon bij gooien.

He Sil !!!!! ,3 vrienden van mij met alle 3 een Cosworth rijden alleen maar met syntetische olie, bij de meeste tunings bedrijven raden ze dat ook echt aan.
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

10 w 40 15 w 40 en 20 w 40 kan er alle 3 in
heeft iets te maken met de dikte van de olie dacht ik en de temepratuur onder het vriespunt


en sil bij mij in me bak gaat er nu echt elk jaar 2 x nieuwe mtf olie in hoor wil niet nog een keer een bak naar de klote hebben
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Bak of blok is wel 2 heel verschillende dingen hoor.... ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
rovergti

Bericht door rovergti »

kortom ik heb normale olie dus kan ik die andere er gewoon bij knikkeren?!
rover220GTi

Bericht door rover220GTi »

10W40 is volgens mij de meest voorkomende olie, daarom zie je die ook overal staan. Flikker die maar erbij, moet geen probleem zijn, mijn auto loopt daar ook op en ik heb tot nu toe geen problemen gehad.

Syl, vol syntetische olie is voor turbo auto's een MUST van wat ik heb gehoord in ieder geval.

Erik
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

joh
ja maar de jappen kennen geeen versnellingsbak olie die donderen er gewoon motorolie in
(en bedrijven die niks ween van een 200 tc)
lex

Bericht door lex »

Goeie Olie is echt heel belangrijk dus versnelingsbak =versnelingsbak olie, hoogvermogen Turbo motoren SIL !!!!!!!!!!!!!!! speciaal voor jou syntetische olie.
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Ok, die Gamma/Kwantum/what ever olie gooi ik maar in het riool dan denk... Nu ik van jullie ook al op mn donder krijg... :(

Maar ja, de vorige eigenaar heeft al een boel stuk gemaakt door kraanwater (?!) in het koelsysteem te gooien... Dáár word je dus écht niet vrolijk van!! Die is dus echt super stom. :evil:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
rovergti

Bericht door rovergti »

nog ff een vraagje. weet iemand zo gauw wat de verhouding is tot het aantal liters voor het bijvullen van min tot max. Ik kan ook in het boekje kijken, maar misschien weet iemand het hier. Beetje luiheid van mij. :P :wink:
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

van min tot max is 1 liter
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
rovergti

Bericht door rovergti »

thnx :D
rovergti

Bericht door rovergti »

114GTa16v schreef:van min tot max is 1 liter
zag net in het boekje staan dat dit 0,5 liter is. Ik heb er wat bijgekwakt (1/4 ofzo)

Maakt het trouwens wat uit dat je de dop erafdraait als de motor loopt (niet bijvullen). Denk het niet toch.

Greetz
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

neuh dop kan je er gewoon aflaten.

en volgens mij kan ik toch echt 1 hele fles erin kiepen alstie op min staat :?:
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
FoZ

Bericht door FoZ »

olie peilen of bijvullen moet niet gebeuren als de motor warm is en dop zit er nie voor niets op.
die kan je er afhalen als auto Stationair loopt maar bij hoog toerental zal je de olie er uit vliegen.
Plaats reactie