Velgen voor Rover 214SI 1998

214 216 218 220 25
Junkie
MG-R Fanatic
Contacteer:

Velgen voor Rover 214SI 1998

Bericht door Junkie »

Ik ben al een tijdje op zoek naar een stel velgen wat mijn 14" doppen mag vervangen. Dit is nu het lijstje waaruit ik wil gaan kiezen:

1 - Dezent N http://www.opony-alufelgi.pl/baza/felgi ... ZENT_N.jpg
2 - Mangels Evolution http://www.tuninghouse.nl/images_tekstf ... lution.jpg
3 - OZ Superturismo GT http://www.audi-zentrum-siegen.de/Zubeh ... smo_gt.jpg
4 - AEZ Xylo http://www.tuningcenter.com/affaires/no ... /00242.jpg
5 - Tenzo R Mach 10 http://www.funkyproduct.co.uk/images/pr ... _graph.jpg

Ik heb al her en der prijzen enzo opgevraagd, maar nog niet de doorslaggevende gevonden. Ik zit er nu aan te denken om los de velgen zo goedkoop mogelijk te zoeken, en dan ook los de banden. Die zijn nog wel eens in de aanbieding ergens zag ik. Is dit af te raden?

Verder de vraag, wat nou beter staat, 16" of 17"? Met die 14" doppen zal het toch wel een verschil geven, maar in de portemonnaie geven die 2 maten ook nog redelijke verschillen. Dus ook de vraag, wat zal ik doen?

Dan nog de vraag, welk bandenmerk. Daar wil ik niet echt op bezuinigen, door met een B-merk te komen. Dus een bekend goed merk, zoals Brigdestone, Firestone, Michelin, Goodyear, Continental, Pirelli, Dunlop, Toyo, Vredestein. Iemand hier nog aanraders dan wel afraders?

Mijn budget heb ik gelimiteerd tot 900 euro, omdat er ook nog wel andere dingen in het leven geld kosten :)

Mocht je dus goede winkels ofzo weten, met aantrekkelijke prijzen, laat wat weten. Ik ben wel zeer op zoek, naar een winkel met de Dezent N in de etalage, ik heb die alleen nog maar op het internet kunnen bewonderen. In Eindhoven zit Gruyters, maar die hebben ze nie hangen/liggen.

Alvast bedankt voor de reacties,

Edwin.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Als je de keuze hebt tussen 16" en 17", zou ik voor 17" gaan. Het ziet er beter uit en de banden zijn wat goedkoper dan de minder voorkomende 16".

Met een budget van 900 euro is Toyo eigenlijk je enige keus qua banden. Dan blijft er 500 euro over voor een setje velgen, dat zal niet meevallen.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Ramses

Bericht door Ramses »

Ik heb voordat ik me velgen kocht ook staan kwijlen om die oz racing velgen. Als je de centen heb koos ik die ;)
soundstream

velgen

Bericht door soundstream »

OZ zou ook mijn keus zijn

super geilllll

grtz patrick
avdwerf

Bericht door avdwerf »

check het te koop forum bij die lenso's, die vind ik echt bruut!
Dennis

Bericht door Dennis »

OZ is inderdaad wel erg mooi, maar volgens mij ook wel prijzig, niet?

is dit niks? :D
Afbeelding
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Bling, Bling :mrgreen:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
tummeke

Bericht door tummeke »

Je moet eigenlijk niet echt op banden besparen..

Zou iig voor dunlop SP's gaan of Uniroyal Rainsports...

Beste banden op dit moment zijn volgens opinisites de RE50's van Bridgestone.. Als ik nieuwe banden moet leggen zou ik zeker die nemen..

Maar goed, gezien je beperkte budget wordt dat allemaal lastig.. Misschien dat je beter 2e hands eens goed kunt kijken.. Dan heb je waarschijnlijk mooie velgen en aardige banden, en nog geld over..
Junkie
MG-R Fanatic
Contacteer:

Bericht door Junkie »

tummeke schreef:Je moet eigenlijk niet echt op banden besparen..

Zou iig voor dunlop SP's gaan of Uniroyal Rainsports...

Beste banden op dit moment zijn volgens opinisites de RE50's van Bridgestone.. Als ik nieuwe banden moet leggen zou ik zeker die nemen..

Maar goed, gezien je beperkte budget wordt dat allemaal lastig.. Misschien dat je beter 2e hands eens goed kunt kijken.. Dan heb je waarschijnlijk mooie velgen en aardige banden, en nog geld over..
nee 2de hands gaat het zeker nie worden. een bumper ofzo mag nog wel 2de hands zijn, maar velgen en zeker de banden wil ik toch wel nieuw hebben. ik ben dan idd wat meer kwijt, maar dat is dan maar zo. toch bedankt voor je gedachtegang erover.

wat me nog te binnen schiet, was jij ie degene die aan die armsteunen kon komen, voor over de handrem?? want dat wil ik nog wel gaan doen, en die mag wel 2de hands zijn. Ik heb dus een Rover 214SI uit 1998, rode metallic kleur Nightfire, bekleding Kashmir. Ik weet niet of die armsteunen in meerdere kleuren verkrijgbaar zijn. Geloof wel dat je ze opnieuw moest bekleden zelf, moet het probleem nie zijn. Laat maar wat weten als dat nog mogelijk is, heb daar wel serieuze interesse in.

Mvg,
Edwin.
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

Uniroyal Rainsport in 16 inch kost 92 euro gemonteerd en al. Dan heb je een 205/45/16, dan ben je voor een kleine 400 euro klaar. Dan heb je nog 500 euries voor velgen :D :D :D
Junkie
MG-R Fanatic
Contacteer:

Bericht door Junkie »

Dennis 25 Vi schreef:Uniroyal Rainsport in 16 inch kost 92 euro gemonteerd en al. Dan heb je een 205/45/16, dan ben je voor een kleine 400 euro klaar. Dan heb je nog 500 euries voor velgen :D :D :D
uhh waar dan, dat zijn nou de dingen die ik wil weten ja :D
tummeke

Bericht door tummeke »

Als er nog meerdere mensen zijn die armsteunen willen dan kan ik wel wat regelen.. Maar als jij de enige bent ga je je scheel betalen aan verzendkosten..

Dus pols maar ff hier op t forum.. En de kleur is de kleur waarin ie komt.. Je hebt ze Ash-grey en zwarte basis, dat is wel belangrijk ivm dashboard kleur enzo, maar de bovenkantjes zijn niet echt te kiezen.. Je mag vaak blij zijn als je er uberhaupt 1 kan krijgen..
Dennis 25 Vi

Bericht door Dennis 25 Vi »

Junkie schreef: uhh waar dan, dat zijn nou de dingen die ik wil weten ja :D
Bij bandenboer De Sprint, zit in Vlaardingen, Hoogvliet, Spijkenisse.
challenge
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door challenge »

tsw raisor velgen in 17 inch met dunlop sp 9000 banden
dan heb je een leuke velg met een goede band :P
The Flying Dutchman
MG-R Freak

Bericht door The Flying Dutchman »

Junkie schreef:nee 2de hands gaat het zeker nie worden, zeker de banden wil ik toch wel nieuw hebben.
En dit begrijp ik nou niet. Wel eens een tweedehands auto gekocht? Over het algemeen staan die ook op tweedehands banden en dan heeft niemand een probleem.
Zelf rij ik al ongeveer 30 jaar op tweedehands banden en het bevalt prima. Ik heb een adres waar ik mijn 205/55/16 met minimale slijtage voor 35 euro inclusief montage en balanceren koop. Moet je eens kijken hoeveel geld je dan voor je velgen overhoudt.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

ik heb nog wel 16'' superturismo's. voor een goed bod mogen ze weg. zitten banden op die aan vervanging toezijn, dat wel.

let wel, ze MOGEN weg voor een goed bod, niet MOETEN!

Mark
Plaats reactie