Pagina 1 van 1

heeeeeeeeelp??????? mijn 114 gti hangt naar rechts

Geplaatst: zo jul 03, 2005 9:25 pm
door eddy
mijn 14 gti hangt naar rechts voor en achter en niet zo´n beetje ook (valt niet mee te rijden zo)
kan het zijn dat er een veerbol lek is of is er wat anders aan de hand.
kan ik dit zelf vervangen of is dat niet aan te raden en waar kan ik het makkelijkst onderdelen in braband halen

Geplaatst: ma jul 04, 2005 12:00 am
door Mark16v
waarschijnlijk is er 1 lek inderdaad, voor en achter zijn verbonden dus dan hangt de hele auto naar 1 kant. vervangen is wel zelf te doen (hangt ervan af hoe handig je bent uiteraard) maar je hebt wel wat speciaal gereedschap nodig, denk bijvoorbeeld aan de pomp om de vloeistof erin te pompen.

Geplaatst: ma jul 04, 2005 9:52 am
door 118GTR
Als het ineens is gebeurd dan is er idd een veerbol lek(of heel misschien een leiding of een ventiel, maar de kans daarop is klein)

Je kunt hem gerust zelf vervangen, en hem daarna naar een garage rijden die een pomp heeft. Haal wel eerst de druk er volledig af, die veerbollen kunnen alleen maar intern lek zijn(dat gebeurd meestal) en hoewel de druk dan sterk afneemd, is het nog altijd gevaarlijk.

Geplaatst: ma jul 04, 2005 9:07 pm
door eddy
bedankt heren maar waar kan ik die veerbollen kopen als het maar niet bij de dealer is want die is me veeeeeeeeeel te duur.
het mag evt. ook goede gebruikte zijn en het liefst in de omgeving van noord braband

Geplaatst: ma jul 04, 2005 9:29 pm
door Striker
In de omgeving Noord-Brabant is Van Noort (zie banner onderaan deze site) het juiste adres.

Buiten Noord-Brabant is Jouke (118GTR op dit forum) het juiste adres voor alles wat de 100-serie betreft :P.

Geplaatst: do jan 26, 2006 7:39 pm
door Insaniac
Hoe kan je zien of zo'n veerbol lek is???


Greetz

Geplaatst: do jan 26, 2006 9:45 pm
door Pipmastah216GTi
Okeej dan... Het lijkt wel rotte bollen seizoen of zo :roll:

Als er een lek zit aan de kant van de bol waar de vloeistof zit dan ruik je dat vooral aan die alcohol-antivries achtige lucht en evt. een vloeistofspoor.
Het kan echter ook zijn dat het stikstof gedeelte doorgerot is (dat zit in de kop, aan de andere kant van het membraan), maar dat gebeurt volgens mij minder vaak. Het membraan zelf kan ook kapot zijn. Is moeilijk te bepalen van een afstand.

Als de auto idd echt helemaal naar een kant hangt dan kan het bijna niks anders zijn dan een lekke bol. Ik zou idd ook niet dezelfe fout maken door naar de dealert te rijden, want die haalt z'n maandsalaris eruit... Ik zou het idd ook door een beun laten fixen. Suc6 r-mee :)

Geplaatst: vr jan 27, 2006 12:57 am
door 118GTR
nou het is gewoon een erg oud topic :lol:

Insaniac is zo geinterreseerd dat hij een zwik oude topics gebumbt heeft.

Geplaatst: za jan 28, 2006 10:57 am
door Insaniac
Mijn excuses hiervoor :oops: Ik krijg alleen van een aantal vrienden van me te horen dat ie te laag is, en van eetje kreeg ik te horen dat ie iets naar rechts hangt. Nogmaals mijn excuses

Geplaatst: za jan 28, 2006 10:58 am
door Dutch
Gewoon alle vrienden links in de auto zetten als je weggaat :lol:

Geplaatst: za jan 28, 2006 1:57 pm
door Pipmastah216GTi
Ik denk dat de druk gewoon niet helemaal gelijk is aan beide kanten. Gewoon ff laten oppompen.

Als je echt een lekke veerbol hebt dan hangt 'ie niet een beetje naar een kant, maar dan krijg je meer dit effect (de landrover is dan je rovertje 100):

Afbeelding

Ik kon toen de bol van mijn GTa ontplofde vanaf de zijkant ongeveer de uitlaat onder de auto zien hangen :mrgreen:

Geplaatst: vr feb 03, 2006 1:30 am
door Dutch
Eddy weet je al wat meer???