216 cabrio goede koop?

214 216 218 220 25
Plaats reactie
franjo12

216 cabrio goede koop?

Bericht door franjo12 »

Hoi,

Ik ben nieuw op deze site en misschien dat iemand mij kan helpen.
Ik ben op zoek naar een cabrio voor een leuke prijs. Het is me opgevallen dat de Rover 216 voor relatief lage prijzen wordt aangeboden in vergelijk met bijvoorbeeld een 306. Zeker net over de grens (Duitsland en Belgie rekening houdend met evt. BPM). Ik ben daarom de 216 serieus in overweging aan het nemen. Aangezien het blok van Honda is en jappen over het algemeen een goede reputatie hebben verwacht ik daar geen problemen mee. Ik ben best handig maar absoluut geen automonteur en de auto staat 99% buiten.
Omdat ik twijfel over de aanschaf wil ik vragen of er iemand misschien tips heeft wat betreft de aanschaf van dit model.
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

kijk of de kap in orde is. nieuwe kap kost ook geen mensenleven, maar evengoed kun je maar beter een goeie kap hebben.
MG ZR S1800
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

De kap lijkt me inderdaad het enige probleem. Voor de rest is de auto namelijk identiek aan de rest van de Rover 200's en daar zijn weinig problemen mee bekend, zeker de modellen met de honda motoren niet. Misschien wat kleine roestplekjes bij de achterste wielkasten, meer niet.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
216cabrio
MG-R Fanatic

Bericht door 216cabrio »

Kheb de mijne nu 2,5 jaar en op het blok na heb ik er nog geen reparaties aan gehad. Ik heb wel de kap vervangen en dat koste iets meer dan 1000 euro. Verder is het een hele fijne auto waar ik dagelijks mee naar het werk ga. Ook in de winter is het goed te doen alleen is het wel wat koud dat leer maar met de mogelijkheden van tegenwoordig om de auto op afstand te starten is dat ook geen probleem meer. Verder zou ik zeker voor een elektrisch bedienbaar dak gaan.
Verder heb ik er nog nooit problemen mee gehad en als je hem goed in de toeren jaagt dan is ie ook nog behoorlijk snel.
Heb zelf ook lopen denken over een 306 met name dat ie met hardtop leverbaar is maar heb er geen minuut spijt van dat ik de rover heb aangeschaft.
Kzal wel goed zoeken voor eentje met beige lederen bekleding, is minder warm in de zomer en ziet er zeer mooi uit.
Plaats reactie