Pagina 1 van 1

ecu-unit rover 220 tc

Geplaatst: za jun 25, 2005 6:16 pm
door frencis
hallo kan iemand mijn vertellen wat het merk en het nummer is van de ecu - unit van een rover 220 turbo coupe dit i.v.m. eventueel chiptuning

alvast bedankt

groeten frenk

Geplaatst: zo jun 26, 2005 2:26 pm
door roverdude
normaal gezien zit de ecu tussen de luchtfilter en de zekeringskast. Het is een alu doosje van +/- 25 bij 20cm en 3cm dik, er komen een heleboel kabels op toe en 1 vacuumleiding. Hierop staat bovenaan een stikker met de belangrijkste gegevens. ;)

Ik kan je de gegevens geven van een gewone 220 coupe, maar daar zul je niet veel aan hebben denk ik.

Greetz roverdude

Geplaatst: zo jun 26, 2005 6:15 pm
door rover220GTi
Ik lees regelmatig op een zweedse skyline forum wat dingetjes, en daar zeiden ze dat je net zo goed een boostcontroller en boost meter kan aanschaffen, en dan de druk een beetje verhogen. Van wat ik me kan herinneren is de max van de T16 14psi, daarna gaan dingen kapot. 12psi werd aangeraden om de motor langer mee te laten gaan.

Erik

Geplaatst: zo jun 26, 2005 9:43 pm
door roverdude
rover220GTi schreef:Ik lees regelmatig op een zweedse skyline forum wat dingetjes, en daar zeiden ze dat je net zo goed een boostcontroller en boost meter kan aanschaffen, en dan de druk een beetje verhogen. Van wat ik me kan herinneren is de max van de T16 14psi, daarna gaan dingen kapot. 12psi werd aangeraden om de motor langer mee te laten gaan.

Erik
Kan de benzinetoevoer dan nog mee? Heeft een 220tc een feulcut defender?

Geplaatst: zo jun 26, 2005 10:05 pm
door frencis
jongens bedankt voor het reageren maar op mijn sticker staat helemaal niks meer nu had ik nummers genoteerd op de meeting van vandaag maar nu ben ik de tocht kwijt en daar had ik het op geschreven :wall:

duzzzzzzzzzzzzzzzzzz,

als iemand mij nog dat nummer kan door mailen (het begon met 3 letters en dan 6 cijfers geloof ik)

dan ben ik zeer geholpen

greetz frenk

Geplaatst: zo jun 26, 2005 11:58 pm
door Foxtrot
ik zal morgen ff voor je kijken frenk!

Geplaatst: ma jun 27, 2005 10:51 am
door rover220GTi
Kan de benzinetoevoer dan nog mee? Heeft een 220tc een feulcut defender?
Voor zover ik weet moet het tot 12 psi geen problemen opleveren. Als iemand dit van plan is zou ik de vraag eerst maar eens op de GTi forum plaatsen, maar ik meen me te herinneren dat je bij 14 psi wel veel last van bost spikes kreeeg en dus kans op detonation. Of je aan een fuelcut defender wat heb als je blok niet meer aan kan weet ik niet, misschien dat het op een Honda blok meer nut heeft?

Erik

nummer

Geplaatst: ma jun 27, 2005 12:40 pm
door Jos220TC
Hey Frenk,

Hier mijn gegevens van de ecu-unit:

MKC101960 1204 4040

Hoop dat je er wat aan hebt, en als je hem gechipt hebt hoor ik graag de resultaten van je!

Re: nummer

Geplaatst: za jul 02, 2005 12:40 am
door frencis
Jos220TC schreef:Hey Frenk,

Hier mijn gegevens van de ecu-unit:

MKC101960 1204 4040

Hoop dat je er wat aan hebt, en als je hem gechipt hebt hoor ik graag de resultaten van je!
hartstikke bedankt ik kon me wel voor me kop slaan toen ik erachter kwam dat ik het weer kwijt was

Geplaatst: za jul 02, 2005 5:45 pm
door 118GTR
http://www.injectioncorrection.co.uk/in ... urer=Rover

wel blijft het altijd een beetje zoeken, ik heb een stuk of 6 ecu hier liggen maar er is er niet 1 gelijk aan een ander, terwijl ze wel allemaal uit rover 114 Gti's komen.