Pagina 1 van 2

Show uw getunede of gestyled motorinhoud!

Geplaatst: vr jun 17, 2005 11:45 pm
door HoRiZoN
Dit geld eigenlijk ook wel voor de ZR's he.
Ik krijg stilletjes aan ook wel interesse in wat onder de motorkap zit.
Vooral bij volkswagen hebben ze zo motorafdekkappen enzo die ze van een mooi lakje voorzien of laten chromen ofzo.
Ook heb ik op dit forum gezien dat er al een paar zijn die wat aan het tunen zijn met de motor.
Nu, eerlijk gezegd ken ik niets van de motorinhoud maar wil wel wat meer kennen ervan en wat er mogelijk is.
Mijn motor is een 1.4 16v benzine motor met 103 pk, ik ben eens benieuwd wat ik hier nog extra mee kan aanvangen.
Ook ben ik beniewd naar wat fotokes en wat jij al gedeaan hebt met de motorinhoud...
Dus, show and say!

Geplaatst: za jun 18, 2005 10:48 am
door speedfreax
dit is ook een 1.4 16v, met enkel een filter en een veerpoot...

Afbeelding

Geplaatst: za jun 18, 2005 4:01 pm
door Striker
Niet echt veel aan te zien, maar dit is mijn motorblok:

Afbeelding

1.8 VVC K-serie motor met Magnecor KV85 bougiekabels en Pipercross Viper luchtfilter met Samco buis.

Geplaatst: za jun 18, 2005 10:40 pm
door MARTIN
:mrgreen: gewoon een puinhoopAfbeelding :mrgreen:

Geplaatst: zo jun 19, 2005 1:18 am
door Silly CVT
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ondertussen heb ik een blauwe verdeelkap maar verder nog niets bijzonders dus... Op de Dumpavlve na dan. :mrgreen:

@ Martin: Dit is dus hoe jouw blok eruit zag. ;)

Dit is namelijk een foto van mijn oude blok, Martins nieuwe blok dus. Zal rap eens een foto maken van de huidige situatie. :lol:

Geplaatst: zo jun 19, 2005 9:55 am
door MARTIN
:mrgreen: het was iets minder erg toen ik hem kocht , maar inderdaad dit is het oude blok.
de bleu coup staat nog steeds bij de dokter , ze krijgen de startblokkering er niet af. 8)

Geplaatst: zo jun 19, 2005 11:10 pm
door Järv
Afbeelding
Chrome strutbrace, FSE-pbv mét drukmeter, PiperX filter

Geplaatst: zo jun 19, 2005 11:27 pm
door roverdude
Ik heb niet direct een foto van het complete motorruim. Maar dit is al een halve.

216 coupe met 1600cc 16v dohc. homemade turbokit, apexi safc, rising rate fp regulator, mapsignaal omvormer, bosch bov, sparco veerpootbrug en een green luchtfilter.

Afbeelding



Greetz roverdude

Geplaatst: ma jun 20, 2005 12:55 am
door Gerald-17
hmm als we ook 1/2 gefotografeerde motorblokken mogen late nzien
hier een 1.4 met (een nog schone)K&N :mrgreen:
Afbeelding

Geplaatst: ma jun 20, 2005 5:43 pm
door Edgecrusher
Oke, dan nog 1:

Afbeelding

- Strutbar
- Homemade aanzuigbuis
- K&N Rally & Offroad filter. (open air)

inhoud

Geplaatst: ma jun 27, 2005 1:36 pm
door Jos220TC
Afbeelding


Nieuwe constructie in proces...

Re: inhoud

Geplaatst: ma jun 27, 2005 1:46 pm
door Mark16v
Jos220TC schreef: <plaatje>
Nieuwe constructie in proces...
Wat wordt er geconstrueerd dan? :P :P

Waskeburt?

Geplaatst: ma jun 27, 2005 1:48 pm
door Legranda216GTI
pimp my ride!!:D

Afbeelding

laterzz

Legranda216GTI

Geplaatst: ma jun 27, 2005 9:07 pm
door bam
Afbeelding

200 TDIC

Bam.

Geplaatst: di jun 28, 2005 5:27 am
door bam
ynze schreef:jongens heb een vraag wat is een Dumpavlve :oops:
Daar zijn al tig berichten over gestart, probeer eens met de zoekfunktie van dit forum. (boven aan de pagina) :lol:

dumpvalve

Geplaatst: di jun 28, 2005 9:14 am
door Jos220TC
Dump valve - ze produceren een tof geluid als je schakelt of van het gas gaat maar wat doen ze ? Het is een klep die zo dicht mogelijk bij de inlaat van de motor zit. Als je van het gas gaat dan blijft de turbo draaien vanwege het momentum dat hij op dat moment heeft. De turbo duwt dus lucht tegen een gesloten gasklep, want we zijn van het gas. Dit creëert een tegendruk terug naar de turbo waardoor die gaat stoppen met draaien. Een dumpvalve laat die tegendruk uit het systeem, waardoor de turbo blijft draaien als je van het gas gaat en dus sneller terug op toeren gaat draaien als je opnieuw gas geeft.

Jos220tc