kleuren bedrading van speakers in rover 416

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
x-perience

kleuren bedrading van speakers in rover 416

Bericht door x-perience »

welke draden zijn voor welke speakers. heb geen din stekkers meer want die hebben ze eruit geknipt(lullig)

dus welke kleuren zijn voor welke speakers. ik kom er niet meer uit
Ashoe

Bericht door Ashoe »

je hebt altijd 2 draadjes van dezelfde kleur, alleen heeft er dan eentje een zwarte streep oid, dat is dan de min. ik zou zeggen, prik ze een voor een in je HU en kijk welke speker begint te bléren :D
doe dan een plakkertje om de draadjes en schrijf er meteen ff op waar die speaker zat, hoef je een volgende keer niet meer te zoeken. het is echt zo gebeurd, ik moest het ook doen toendertijd, want vorige eigenaar had me toch lopen kloten daarachter -_-*
Ashoe

Bericht door Ashoe »

als je die van je HU trouwens niet weet, dan doe je het als volgt; begin bij bijvoorbeeld front/left

zet op je HU al het geluid naar voren, balans helemaal naar links, dan ga je de draadjes langs en dan kom je vanzelf wel een paartje tegen waar geluid uit komt :D kan je ook ff snel met een spanningsmetertje doen
dragon

Bericht door dragon »

het makkelijkst is het om een batterij van een afstandbediening van tv of iets dergelijks te pakken. Je stript de draden en je zet dezelfde kleur draden dus rood en rood met zwarte streep bijv. op de plus en de min van de batterij. Als je boxen erop aangesloten zitten dan hoor je een geluidje beetje krakend geluid. Je kan door middel van dat de boxen van elkaar onderscheiden en je weet gelijk waar ze zitten!!!

Groeten

Raf
Plaats reactie