Ben ik vandaag al 7 kwartier aan het ploeteren door de file, denk ik kom ik ga er bij Baarn af en ga langs m'n oom en tante. Even uit die sleur. Ik parkeer m'n auto bij ze voor de deur en ga binnen wat drinken. Even later wil ik een parkeerplekje gaan zoeken waar ze niet gratis je voorruit behangen met bonnen en wil de ZR verplaatsen...
Gelukkig start ik auto's altijd in de vrij en niet met de poot op de koppeling in de eerste versnelling! Ik start namelijk en wil in z'n eerste.... De koppeling voelt iets lichter aan dan normaal en de pook wil op geen enkele manier in het H patroon vallen... Geen enkele versnelling doet het meer! Het meest bizarre vind ik nog dat ik 10 minuten daarvoor zonder een enkel probleem de auto heb gereden, bijna 2 uur achter elkaar in de file. Optrekken, terugschakelen, etc. Dat er eventueel iets electronisch uitvalt in zo'n situatie, okee, maar iets mechanisch????
Ongelofelijk... er staat nu 4300 kilometer op. Ik heb geen enkele rammel (althans, niet uit de aandrijflijn
Bij een koude start en optrekken, leek het soms of de koppeling een beetje "stuiterde". Aangrijpen-lossen-aangrijpen-lossen-aangrijpen binnen een seconde en dan gewoon soepel zoals het hoort. Verder niets, he-le-maal niets. Komende maandag gaat ie van de depannage dienst naar de dealer.
Ben zeer benieuwd wat het zal blijken te zijn...
Iemand iets soortgelijks al mogen ervaren?