Pagina 1 van 1
BRM
Geplaatst: ma apr 11, 2005 9:23 pm
door Wows
Is een Rover 200 BRM al 40mm verlaagd of is dit niet het geval.
Ik zit te overwegen om over te stappen naar een BRM, maar dan moet ik ff weten of ik mijn verlagingsveren moet meenemen of niet.
Groeten Sven
Geplaatst: ma apr 11, 2005 9:24 pm
door Mista T
DE brm heeft net als de VI een lager onderstel als bijvoorbeeld de 214-216..
dacht zo'n 2 CM..
DIt zal dus een gevolg geven dat je met 4 CM verlagingsveren, maar 2 CM lager komt te liggen..
Geplaatst: ma apr 11, 2005 11:28 pm
door Striker
BRM is volgens mij ietsje lager dan een standaard Vi. De veren zullen de auto dan dus iets minder verlagen dan een Vi.
Maar de veren zijn in ieder geval wel geschikt voor een BRM (veren die meer dan 40mm verlagen zal je trouwens toch niet snel vinden, tenzij je ze op maat laat maken).
Geplaatst: di apr 12, 2005 8:07 am
door Mista T
@ r220,
Als een auto al standaard kortere, andere veren heeft en je gaat verlagen met veren van een auto die normaal langer zijn, ga je theoretisch gezien terug naar de hoogte van de normale auto, vanaf waar je dan 4 cm gaat verlagen. In praktijk komt de BRM dus 2 CM lager dan normaal te liggen..
@ Wows,
De standaard Rover heeft een hoogte van 142 CM
DE standaard VI heeft een hoogte van 142 CM
Terwijl de BRM een hoogte heeft van 140 CM,
Als ik het zo bekijk zal je dus uiteindelijk 2 cm lager uitkomen...
Geplaatst: di apr 12, 2005 9:48 am
door Gerald-17
R220 schreef:En hij is al lager dus 2 + 2 = 4 cm of zie ik dit te kort door de bocht?
dit lijkt mij eigenlijk dan toch inderdaad erg logisch

Geplaatst: di apr 12, 2005 9:49 am
door Mark16v
jep ik heb het ook ondervonden, de 200 Coupe is 15mm lager dan een normale 200 en dus is mijn auto maar 25mm verlaagd in plaats van 40mm aangezien ik een set heb voor een normale 200.
Geplaatst: di apr 12, 2005 4:24 pm
door Mista T
Gerald-17 schreef:
dit lijkt mij eigenlijk dan toch inderdaad erg logisch

Het lijkt logisch, maar zoals al uitgelegd heeft het te maken met de auto waar ze onder vandaan komen... ALs ze onder een 216 vandaan komen, verlagen ze 4 CM... Als ze dan onder een BRM gaan die al 2 CM lager ligt,
mis je dus die eerste 2 Cm en uitendelijk heb je dus effectief maar 2 CM verlaagd...
Geplaatst: di apr 12, 2005 6:13 pm
door Wows
Bedankt allemaal. Ik ga vanavond effe nachecken of er toevallig van AST ook verlagingsveren voor een BRM zijn. Dan zal ik die veren waarschijnlijk gaan aanschaffen.
Hopelijk weer 40mm dus dan is alles 60mm lager dan een standaard.
Hopelijk lopen mijn 18" dan niet in de wielkast, maar dat is dan maar ff bekijken.
Groeten
Geplaatst: di apr 12, 2005 6:42 pm
door Gerald-17
dan weet je t wel heh!
