rover 200 (1996) tweeters

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Ramses

rover 200 (1996) tweeters

Bericht door Ramses »

Hoi, even een audio vraagje.

In me 1996 214 si zitten geen tweeters. Heb op ebay wel een aantal mg/rover tweeters gezien. Nu zal de kwaliteit niet zo super zijn, maar de prijs is er wel naar. Echter er zit zover mij bekend geen filter bij.

Heb her en der gelezen dat er al bedrading in een 200 aanwezig is voor tweeters (betwijfel dit ten zeerste!) en heb gelezen dat sommige speakers ingebouwd filter hebben (dan neem ik aan de aanwezige speakers van de 200).

Heeft iemand hier kennis over /ervaring mee? Wil liefst makkelijk 2 tweeters monteren voor iets beter geluid zonder massa's geld te moeten schuiven of hele auto ombouw te realiseren...
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Ik heb in de 200 van Karen geen bedrading gevonden voor de tweeters. Ik denk dat de bedrading loopt tot aan de deur. Daar zit een grote stekker aan de kabelboom, met alle aansluitingen voor de deur.

Ik ga er vanuit dat ze 2 verschillende types bedrading hebben....1 met aansluiting, en 1 zonder aansluiting van tweeter. Maar 100% zeker weten doe ik het ook niet ;)
Ramses

en filter

Bericht door Ramses »

En dat van die filter? Is dat aannemelijk? Als niet moet ik namelijk wel een combo set regelen, want je weet natuurlijk niet welke filter zo bij welke tweeter past. Anders krijg je misschien alsnog rot geluid...

ps: bedankt voor alle info tot zover Anton, je bent een held...
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Van dat filter weet ik inderdaad niet.

enne...held :?
hoe kan ik mensen nou iets weigeren die een avatar hebben van "dé club" :mrgreen:
Ramses

Bericht door Ramses »

Hehe, laat Fedde het maar niet horen. Hij wist gelukkig ook niet dat ik kousen aan had van DE club toen ik met hem meereed, anders had ie me beslist de wagen uitgekicked ;)
feddesman

Bericht door feddesman »

Ach mijn weekend kon toch niet stuk(me auto wel).
En aangezien Heerenveen en Feyenoord hun plicht deden was alles goed.
Laatst gewijzigd door feddesman op wo apr 06, 2005 1:45 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Ramses

pff

Bericht door Ramses »

Moet jij niet op je werk zitten of zo ;)
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Als of er geen banen zijn waarbij je achter een computer zit. :fiew:
feddesman

Bericht door feddesman »

Idd Anton
Ramses

Bericht door Ramses »

Heh, dat is ook wel weer zo. Voordeel van student: vrije uren. Nadeel van student: budget, ofwel, gebrek eraan....
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Er zit een filter (als je het zo wilt noemen) achter op de tweeter.
Dit bestaat uit slechts een condensator, deze zorgt er voor dat de lage tonen "weg vallen".
Bij mijn 220 zat er geen extra bedrading, noch bij de speakers noch bij de deur.
Echter kun je gewoon de draden van de "onderste" speaker doorlussen naar de tweeter. (+ op + en - op -)

Heb er nog een paar liggen en zal er eens een foto van trekken.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Ramses

nog een paar liggen?

Bericht door Ramses »

Nog een paar wat liggen? tweeters? Eh, over over als in de zin van niet nodig?.....
soundstream

jug

Bericht door soundstream »

kan er geen zwart balkje over die avatar?????????????????? :+
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

kan er geen zwart balkje over die avatar??????????????????
Helemaal, mee eens!
Straks ga je ook nog zeggen dat je MG/ Rover verpest met zo'n lelijk vlaggetje of sjaaltje!
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

Anton schreef: hoe kan ik mensen nou iets weigeren die een avatar hebben van "dé club" :mrgreen:
Anton tóch verstandig geworden??
:mrgreen:
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

:evil: was ik ook maar moderator...dan kon ik alles weer rechtzetten wat Sander heeft lopen veranderen :evil:
Plaats reactie