Hoe breed kun je gaan? :)

214 216 218 220 25
tummeke

Hoe breed kun je gaan? :)

Bericht door tummeke »

Tot welke bandenmaat zou je kunnen gaan op een Rover 200 en dan met name achter?

Ik denk dat het voor bij 205/215 wel ophoudt.. Ik zit voor met 215 al bijna tegen de schotel aan en met verlagen denk ik dat ik zal moeten gaan rollen voor..

Achter zit ik aan de buitenkant met 215 ook vrij krap, maar aan de binnenkant zit ik nog bij lange na niet in de buurt van de vering..

Hoe breed zou je daar kunnen gaan? Er moet namelijk toch binnenkort een andere set banden op, dus ik wil eens kijken hoe extreem ik t kan maken ;)

De velg is 8J en 215 staat nog bol naar binnen.. Dus dat levert nog niet meteen een beperking op :)
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

volgens mij is de ET waarde van jou velg dan niet helemaal goed. 215 moet namelijk makkelijk passen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
tummeke

Bericht door tummeke »

Kan ook zijn dat ik een beetje scheel ben ;)

Maar zoals ik zei zit ie voor aan de binnenkant behoorlijk strak tegen de schotel (krijg er nog geen vinger tussen), dus de ET waarde lijkt me prima..
Laatst gewijzigd door tummeke op do mar 31, 2005 6:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wows

Bericht door Wows »

Ik heb een velg van 7,5J met een Et van 45. Dit is wel 18". Daar ligt een band van 215 op en dat geeft geen probleem op. Voor zeker niet. Met verlagen wil hij achter wel eens aanlopen in de wielkast, maar niet tegen het plaatwerk. Dus dat valt nog wel mee, maar weet niet of je voor 225 kunt gaan.

Groeten
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Ik kan iig zeggen dat 225 past..ook met verlaging..past precies in de wielkast, de eerst komende meeting moet je maar FF kijken, want dat is de maat die ik heb..

DAt is dan wel op de speedline velgen
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
216 driver

Bericht door 216 driver »

he Mista T heb je geen foto ? :mrgreen:
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Wel van de auto, maar niet van de banden hoe ze in de wielkas vallen...

Morgen ga ik de VI ophalen, dus dan kan ik wel FF kijken voor pics

Of zondag moet je er bij zijn....... Heb je 50% kans dat ik er ook ben...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
216 driver

Bericht door 216 driver »

Helaas kan/ga ik niet , kofferbak beplakken met bitumen en misschien mijn grilletje erop als hij morgen klaar is.

Ben benieuwd .
tummeke

Bericht door tummeke »

Neej ben er zelf zondag niet helaas..

Foto's zouden wel mooi zijn danku :)

(offtopic: heb jij t nummer van badkarma voor me? Hij reageert niet op mn mails, en op t forum heb ik em al tijdje niet meer gezien)
tummeke

Bericht door tummeke »

Heb net trouwens even gekeken, en het is een ET waarde van 30..

Niet ideaal geloof ik he?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Hoe lager die ET-waarde hoe meer ze naar buiten steken. Dus in princype moet 30 t.o.v. 45 15mm meer ruimte opleveren aan de binnenkant.

het is wel belangrijk wat het doet met de wegligging en dan metname het insturen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tummeke

Bericht door tummeke »

Ik vind de wegligging alleen maar beter geworden.. Ligt als een baksteen op de weg.. En het insturen gaat ook prima, dus geen klachten wat dat betreft..

Maar denk dat ik dus geen hogere ET had moeten hebben, want dan was ik voor misschien tegen de veerpoot aangekomen..
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

Menno heeft ET-waarde 35 onder z'n Sol (zelfde maten als Rover ;) )
lijkt met droog weer een hele goede wegligging te hebben, echter bij nat weer op de snelweg door plassen water rijden wil de auto wel eens gaan bobben. Er zitten 225 banden omheen. Hetzelfde probleem geld voor spoorvorming,is geen pretje.
Zijn nieuwe velgen worden dan ook minstens ET 38

(misschien kan jij de velgen nog laten afdraaien aan de binnenkant)
Laatst gewijzigd door artemis op vr apr 01, 2005 7:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
tummeke

Bericht door tummeke »

Goeie suggestie van dat afdraaien.. Is misschien wel een goed idee.. Maar zal eens kijken hoe het gaat met nat weer enzo..
Wat bedoel je trouwens precies met bobben?

Spoorvorming is wel erg lastig idd heb ik al gemerkt.. Dan moet je echt je stuur goed vasthouden.. Zou dat met een hogere ET waarde op te lossen zijn dan?

En ach, beter te breed dan te smal dan, want eraan plakken is wat minder makkelijk :P
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

tummeke schreef:Goeie suggestie van dat afdraaien.. Is misschien wel een goed idee.. Maar zal eens kijken hoe het gaat met nat weer enzo..
Wat bedoel je trouwens precies met bobben?

Spoorvorming is wel erg lastig idd heb ik al gemerkt.. Dan moet je echt je stuur goed vasthouden.. Zou dat met een hogere ET waarde op te lossen zijn dan?

En ach, beter te breed dan te smal dan, want eraan plakken is wat minder makkelijk :P
Dat afdraaien kan niet met alle velgen, maar misschien met jouw velgen wel ;)
Bobben bedoel ik idd mee dat moment dat je je stuur goed moet vasthouden (net als jij zegt van spoorvorming).
En dat is zeker met een hogere ET-waarde op te lossen. 8)
tummeke

Bericht door tummeke »

Hmm snap niet helemaal waarom dan, maar goed :)

Ik lees dat het ook gevaarlijk is om je velg af te draaien ivm balans en sterkte.. En dat er sowieso een beperking (ong 5 waardes) aan zit aan het verhogen van de waarde..

Als ik het zo allemaal lees is het niet zo'n bar goede oplossing.. Ook wel logisch als je het nader bekijkt.. Denk dat ik maar eens moet gaan kijken hoe het bevalt zo..
Plaats reactie