Tot welke bandenmaat zou je kunnen gaan op een Rover 200 en dan met name achter?
Ik denk dat het voor bij 205/215 wel ophoudt.. Ik zit voor met 215 al bijna tegen de schotel aan en met verlagen denk ik dat ik zal moeten gaan rollen voor..
Achter zit ik aan de buitenkant met 215 ook vrij krap, maar aan de binnenkant zit ik nog bij lange na niet in de buurt van de vering..
Hoe breed zou je daar kunnen gaan? Er moet namelijk toch binnenkort een andere set banden op, dus ik wil eens kijken hoe extreem ik t kan maken
De velg is 8J en 215 staat nog bol naar binnen.. Dus dat levert nog niet meteen een beperking op
Ik heb een velg van 7,5J met een Et van 45. Dit is wel 18". Daar ligt een band van 215 op en dat geeft geen probleem op. Voor zeker niet. Met verlagen wil hij achter wel eens aanlopen in de wielkast, maar niet tegen het plaatwerk. Dus dat valt nog wel mee, maar weet niet of je voor 225 kunt gaan.
Ik kan iig zeggen dat 225 past..ook met verlaging..past precies in de wielkast, de eerst komende meeting moet je maar FF kijken, want dat is de maat die ik heb..
DAt is dan wel op de speedline velgen
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
Ik vind de wegligging alleen maar beter geworden.. Ligt als een baksteen op de weg.. En het insturen gaat ook prima, dus geen klachten wat dat betreft..
Maar denk dat ik dus geen hogere ET had moeten hebben, want dan was ik voor misschien tegen de veerpoot aangekomen..
Menno heeft ET-waarde 35 onder z'n Sol (zelfde maten als Rover )
lijkt met droog weer een hele goede wegligging te hebben, echter bij nat weer op de snelweg door plassen water rijden wil de auto wel eens gaan bobben. Er zitten 225 banden omheen. Hetzelfde probleem geld voor spoorvorming,is geen pretje.
Zijn nieuwe velgen worden dan ook minstens ET 38
(misschien kan jij de velgen nog laten afdraaien aan de binnenkant)
Laatst gewijzigd door artemis op vr apr 01, 2005 7:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Goeie suggestie van dat afdraaien.. Is misschien wel een goed idee.. Maar zal eens kijken hoe het gaat met nat weer enzo..
Wat bedoel je trouwens precies met bobben?
Spoorvorming is wel erg lastig idd heb ik al gemerkt.. Dan moet je echt je stuur goed vasthouden.. Zou dat met een hogere ET waarde op te lossen zijn dan?
En ach, beter te breed dan te smal dan, want eraan plakken is wat minder makkelijk :P
tummeke schreef:Goeie suggestie van dat afdraaien.. Is misschien wel een goed idee.. Maar zal eens kijken hoe het gaat met nat weer enzo..
Wat bedoel je trouwens precies met bobben?
Spoorvorming is wel erg lastig idd heb ik al gemerkt.. Dan moet je echt je stuur goed vasthouden.. Zou dat met een hogere ET waarde op te lossen zijn dan?
En ach, beter te breed dan te smal dan, want eraan plakken is wat minder makkelijk :P
Dat afdraaien kan niet met alle velgen, maar misschien met jouw velgen wel
Bobben bedoel ik idd mee dat moment dat je je stuur goed moet vasthouden (net als jij zegt van spoorvorming).
En dat is zeker met een hogere ET-waarde op te lossen.
Ik lees dat het ook gevaarlijk is om je velg af te draaien ivm balans en sterkte.. En dat er sowieso een beperking (ong 5 waardes) aan zit aan het verhogen van de waarde..
Als ik het zo allemaal lees is het niet zo'n bar goede oplossing.. Ook wel logisch als je het nader bekijkt.. Denk dat ik maar eens moet gaan kijken hoe het bevalt zo..