Eindelijk het verhaal over mijn ICE-Install !!

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
car_lovin_woman

Eindelijk het verhaal over mijn ICE-Install !!

Bericht door car_lovin_woman »

Zo dan word het nu eindelijk eens tijd voor een verslag van wat Anton en ik het weekend van 19-20-21 februari aan het maken zijn geweest.
Sorry voor het verlate verslag mensen... :oops:

Tja om maar bij het begin te beginnen: ik wilde naast mijn oude (onbekend merk maar wel goede) 6x9 speakers in de hoedenplank, mijn baspijp van caliber en mijn nieuwe HU jvc kd-g801 nu ook eens een paar goede VOOR speakers en een goede versterker.
Dus door wat geneuzel bij Ron de vries en wat vragen op het forum, kwam Diana ("artemis") met een voorstel.
Ik mocht haar focal set ( Acces 165A ) overnemen en dan zou zij voor een slag beter gaan ivm de Emma wedstrijden.
Aangezien het voor mij ook een interessant voorstel was, was dat snel geregeld.
De versterker werd de Phase PB TWO die ik bij ron de vries kocht.
( specificaties: Max. Power Output into 4ohms, 14.4V: 2 x 125W or 1 x 450W Max. Power Output into 2 ohms, 14.4V 2 x 225WRMS Power Output into 4ohms, 14.4V (DIN 45324):2 x 65W or 1 x 200W
THD: < 0.05%Signal to Noise Ratio: > 105dB (A-weighted)
Input Sensitivity: 400mV - 4V )

Dus vrijdag 18 februari kwam Anton en zijn we bij Car Audio Goossens in Deurne de benodigde kabel etc ( Pffff...rib uit je lijf zeg ! :roll: ) gaan halen, zodat we zaterdagmorgen meteen aan de gang konden.
Gelukkig had Anton zijn voorbereidingen érg goed gedaan zodat we niet hoefde te zoeken hoe eea vastgeschroefd zat.
Als team werkte we perfect samen, was hij aan de ene deur bezig met bitumen plakken , was ik aan de andere deur bezig de kit te verwijderen waarmee het doorzichtige plastic aan de deur vastzit: wat een smerige troep is die kit zeg ! (U bent gewaarschuwd ....) :evil:
De zaterdag hebben we tot uur of 5 gewerkt, al met al vonden we het toch tegen vallen wat we hadden kunnen doen en zagen het dan voor de zondag zwart in dat alles klaar zou zijn....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zondag toch vol goede moed weer aan de slag.
Ik durfde zelf niet goed aan t bitumen plakken te beginnen zaterdag maar nu zag ik wel in dat als ik zou gaan plakken, Anton door zou kunnen met kabels trekken...dus ik toch maar aan het plakken gegaan. En ik moet zeggen als je gewoon goed kijkt ,rustig aan doet en goed de bitumen verwarmd....is het een makkie ! :D
Afbeelding
Afbeelding
Dus zo vloog de dag voorbij maar met hard werken zat alles ingebouwd en zouden we na het douchen de hele installatie afstellen en daarna lekker een hapje eten.
Dus wij vol goede moed op weg om alles op een stukje niemandsland eens lekker af te stellen...
Meteen bij het instappen in de auto zei ik tegen Anton "ligt het aan mijn linkeroor of doet deze tweeter het niet ?" :shock:
Uhhhhhhhh...auto aan de kant en met het oor voor de tweeter ....K*T K*T K*T ...hij doet t niet...niks afstellen dus, niks klaar dus... :wall:

Anton was zo aardig om tot maandag te blijven, we hadden tot het middaguur , daarna hadden hij en ik onze verplichtingen elders.
Ah het zal wel het scheidingsfilter zijn....Hm niet dus ...Dan maar met een spanningszoeker aan de gang...Héé er komt geen stroom bij de tweeter....Tweeter stuk dus ! Balen...
Dus dan maar bellen of die los te verkrijgen zijn...Ja hoor zeiden ze bij Goossens, die zijn te verkrijgen en ik heb ze nog op voorraad ook !
Wij blij (niet van de prijs : 89 € voor 2 tweeter,terwijl de hele set 189 € kost...) dus tja dan maar nieuwe halen , zo kon ik óók niks met de set.
Ook Diana even op de hoogte gebracht van het feit....onderweg naar Deurne belde ze ons terug en ze was zo vriendelijk om de hele composet terug te nemen zodat ik alsnog een NIEUWE composet kon kopen, per saldo was nu net zoveel kwijt omdat ik nieuwe tweeters moest kopen....Tja dat klinkt wel héél tof hè ? :lol:

Ok meneer Goossens, doet u mij maar de gehele nieuwe acces 165a composet.
Oeps, zegt meneer Goossens ,die blijk ik toch niet te hebben ! :cry:
Oh nee hè dacht ik , ook dát nog. :VerySad:
Ik heb wel de opvolger van de Acces serie máár...die is wel een stuk duurder helaas.
Omdat ik toch wel vond dat ik aan mijn max budget zat zei ik , nou dan geef maar alleen de tweeters die bij de acces horen en dan bel ik Diana wel dat ik het zo opgelost heb.
Ehm ja mevrouw dat gaat helaas niet want die tweeters ,die heb ik toch niet op voorraad !
En de tweeters die bij deze nieuwe set zitten passen niet want het scheidingsfilter bij deze nieuwe set is óók anders....
Grrrrr....
Gelukkig kwam de man die me nog iedere keer had geholpen binnenlopen en mompelde iets over korting...
Nou er werd dus een héle nette korting gereld en nu had ik voor iets meer geld deze nieuwe Focal serie :
POLYGLASS 165 V2 :fiew:
( specificaties: -way separate Woofer: 165mm. Voice Coil: 25mm. Motor: 84mm. Tweeter: Tioxyd 5 TN 47. Filter: 2-way 12dB/octave (adjustable tweeter and midrange level). Max. power: 150W. Nom. power: 75W. Sensitivity: (2,83 V/1m): 93dB. Frequency response: 60Hz-20KHz.)

Nou wij met spoed naar mijn huis, onderweg besloten alleen de tweeters + scheidingsfilters te plaatsen ivm het tijdgebrek.
Maar Anton en ik waren dit weekend wel een superteam geworden en dus zaten er binnen 1 uur, nieuwe tweeters, filter én de deurspeakers in !
Het afstellen moet dus nog gebeuren alsmede een mooi plaatsje zoeken voor de versterker, deze ligt nu "los" achterin.
De hoedenplank ben ik dit weekend wel aan begonnen omdat daar 2 ,niet meer aangesloten 6x9 speakers inzaten.
Ik moet zeggen dat ik zelf erg tevreden ben met het resultaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Misschien dat komend weekend de audio afgesteld gaat worden zodat het 3 april met de toertocht toch wel een beetje klinkt.

Met héél veel dank aan Anton voor zijn geweldige hulp en aan Diana voor de super nette oplossing met de composet ! :kizz:
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Geen dank Kaatje, ik heb het met heel veel plezier en liefde voor je gedaan. :cool:
Dennis

Bericht door Dennis »

Heel gaaf :D

Maar kleine stomme vraag....die bitumen....is dat zelfklevend spul?
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Die bitumenmatjes zijn inderdaad zelfklevend. ;)
Dennis

Bericht door Dennis »

ahhh, ok dan, thanks :D
rover 618I

Bericht door rover 618I »

netjes hoor !!!!!!!!!! grtzzz marvin mijn instalatie is ook klaar alleen ik moet ook nog zo'n een composet hale
:):):)

gtrzzzz marvin
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

ff vraagje wat kan je nou allemaal precies met zo'n composetje?
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

muziek luisteren? :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Leuk verslag Karen,

ziet er goed uit en ik ben benieuwd hoe het klinkt ;)
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Leuk verslag idd.
Ook de oplossing van de hoedenplank vindt ik top.
Veel luister plezier.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
216 driver

Bericht door 216 driver »

Ziet er super uit allemaal, zal zeker niet onaardig klinken.

Zijn de deuren ook nog beplakt met bitumen achter het glas? dus zeg maar het buitenste plaatmateriaal.
ff vraagje wat kan je nou allemaal precies met zo'n composetje?
Met een composetje kan je heel lekker geluid eruit krijgen mits goed en stevig ingebouwd en zeker op een versterker aangesloten.

Is voor mij ook weer elke keer een genot om naar muziek te luisteren die zo lekker zuiver klinkt en veel tonen weergeeft die de meeste speakers niet weergeven.
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Nog ff 2 vraagjes ;)

Zie ik het nou goed op de foto en liggen daar een signaalkabel en een voedingskabel naast elkaar (aan bijrijderskant) :?:

En waar zijn de tweeters eigenlijk geplaatst :?:
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Nee hoor Diana :lol:

Wat je ziet aan de rechterkant is een remotekabel en 2 signaalkabels.
Die rode dat was de voeding voor de baspijp...die liep toen nog wel rechts
De voeding loopt nu langs de linkerkant ;)
Dus je kan nu weer rustig verder gaan met ademhalen :mrgreen:

De tweeters zitten nu in de deuren, maar daar is Karen volgens mij niet echt tevreden over...dus die zullen binnenkort wel worden verplaatst denk ik :fiew:
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

pfjoe, gelukkig, het ademt een stuk prettiger zo :mrgreen:

vond het al vreemd, maar goed, je weet nooit he :lol:

Tweeters zitten idd niet lekker op de originele plek, qua geluid :|
ach, heb jij ook weer wat te doen ;)
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

artemis schreef:ach, heb jij ook weer wat te doen ;)
Yep, hebben we weer een excuus om weer eens een dagje samen door te brengen |:) ;oP
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Zo rob en nico van ut klus team
of te wel Karin en Anton
Lekkáh geklust zo te zien en .............
ziet er top uit
nu nog een keer een live voorstelling geven hé :lol:
Plaats reactie