Rover 45 front speakers

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Jmrules

Bericht door Jmrules »

216 driver schreef:Inbouwen van speakers is wel heel belangrijk om een goede klank te krijgen, een stevige ondergrond is erg belangrijk en het dempen van de deur gaat trillingen tegen en geluid van buiten wordt ook een stukkie minder :D .

Nu heb ik nog een tip: ik heb zelf mijn deuren gedempt en speakers op een mdf ring gemaakt, maar je kan het beste nog de ruimte tussen speaker en deurpaneel rondom de speaker opvullen zodat het geluid meer binnen in je interieur komt.

Bij mij speelt het nog vrij achter het deurpaneel dus het geluid verspreidt zich daarachter nog en dat is natuurlijk zonde ;) .
Voordat ik de ringen vastschroef gaat er eerst een laagje siliconenkit op idd. :) Zondermeer is het plaatmateriaal vlak dus is zit allemaal goed. Mijn deur is bijna 3 kilo zwaarder door alle anti-dreunplaten dus zit wel snor... :mrgreen:
Jmrules

Bericht door Jmrules »

kleine update: helaas zonder foto's want de webspace ligt er uit :evil:

Speakers zitten er in :) Klinkt zalig. Ik heb dus even van de gelegenheid gebruik gemaakt om het raammechanisme helemaal in te vetten...... ik wist niet dat die ramen zooo soepel op en neer konden gaan: Aanrader in ieder geval.

Morgen deurpanelen terug er op en beginnen met poly....
Plaats reactie