Pagina 1 van 1

[620i] carter-ontluchting afkoppelen van inlaat traject.

Geplaatst: do mar 10, 2005 7:49 pm
door mark_m
ik wil bij mn rover 620 de carterontluching afkoppelen van het inlaat traject.
maar het lijkt wel of ik er 2 hebt.

de eerste is dat slangetje wat op het midden van je kleppendeksel zit en rechtstreeks naar je gasklephuis loopt.

en ook een slangetje helemaal linksachter aan het kleppendeksel wat naar je luchtinlaat buis loopt en daar aan vast zit.

dus mijn plan is om 2 van die hele kleine filterjes te halen en die gelijk op die slangetjes te zetten die uit het kleppendeksel lopen,en die de gaten van die buis en gasklephuis af te doppen.

klopt dit zo een beetje??? of gaan we dan rare dingen meemaken :roll:
(verder ga ik er een openlucht filter op monteren,ik hoop dat hij dan wat sneller op het gas reageert en heel mischien een heel klein beetje mooier geluid.)

Geplaatst: do mar 10, 2005 10:16 pm
door Roverforever
Bij een Rover 620i zit er naast het ontluchtingsslangetje van het carter nog een gelijkaardig slangetje van de brandstoftank ontluchting. (ik zie wel echt niet in waarom je deze slangtjes zou losmaken??)

Voor een Rover 620i (D-blok met 116pk) op te tunen kan je beter (DOOR EEN ERKEND ROVER VERDELER) de software van de ECU laten overschrijven door deze van een Rover 620Si (D-blok met 131pk). Dat gaat je een vermogenswinst van 15pk opleveren,iets wat je met de ontluchtingsslangentjes los te maken nooit zou kunnen verkrijgen. Een open-luchtfilter zal ook het vermogen wel laten stijgen,maar die slangetjes,vergeet dat. HET HEEFT VOLGENS MIJ ECHT GEEN NUT en uit de gaatje kan je na verloop van tijd enkel valse lucht zuigen.

Geplaatst: do mar 10, 2005 10:25 pm
door 118GTR
Er zitten 2 buisjes om een reden, de ene zit verbonden met je inlaatspruitstuk, waar een onderdruk heerst tijdens het rijden.

Door dat slangetje wordt dus lucht UIT het blok gezogen(carter)

Doordat er vervolgens dus ook een onderdruk heerst in het carter, gaat het vervolgens zelf lucht aanzuigen via het tweede slangetje. Dat uitkomt VOOR de gasklep, en waar dus 1 bar heerst.

Deze tweede zou je kunnen vervangen door een klein filtertje. Ziet er leuk uit onder de motorkap, maar is volstrekt nutteloos.

Geplaatst: do mar 10, 2005 10:28 pm
door Roverforever
en de tankontluchting? die zit bij een D-blok daar toch ook


**************************
**edit: gequote staat hier direct boven**
**************************

Geplaatst: do mar 10, 2005 10:42 pm
door 118GTR
geen idee, maar als die daar zit, dan zal hij vast wel aan het inlaatspruitstuk/gasklep zitten en niet aan de kleppendeksel.

Geplaatst: za mar 19, 2005 10:04 pm
door Gerald-17
hm ik heb er ook wel eens over gedacht, maar wat houden die carteronluchtfiltertjes nou precies in (graag niet al te technisch) en wat doen ze en levert t dan echt niks op?

en op welke slang van de 2 moet je nou dat filtertje zetten?

groeten, Gerald.